Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag upplevde dig som väldigt taggig och jag uppskattar inte heller att få en trist attityd kastad i ansiktet bara för att man inte jublar av lycka för ett tips.

Jag har mig veterligen inte kastat någon trist attityd i ditt ansikte, och förstår inte heller var du läser in det. Men jag håller tummarna för att någon annans tips faller dig bättre i smaken.
 
Jag har mig veterligen inte kastat någon trist attityd i ditt ansikte, och förstår inte heller var du läser in det. Men jag håller tummarna för att någon annans tips faller dig bättre i smaken.

Lägg ner. Du kan verkligen inte se några fel hos dig själv? Du tycker inte att ovan citerade inlägg låter drygt och otrevligt?
Men som sagt. Släpp det.

@Unafraid jag har inga hyllor så det blir rätt mycket som måste köpas in även för en son lösning..
 
Lägg ner. Du kan verkligen inte se några fel hos dig själv? Du tycker inte att ovan citerade inlägg låter drygt och otrevligt?
Men som sagt. Släpp det.

@Unafraid jag har inga hyllor så det blir rätt mycket som måste köpas in även för en son lösning..
Min andra lösning är ihopskruvade reglar som låg i förrådet och snören/kedjor jag hittade. Kostade även det 0 kr.
Screenshot_20220114-143048~2.webp
 
Lägg ner. Du kan verkligen inte se några fel hos dig själv? Du tycker inte att ovan citerade inlägg låter drygt och otrevligt?
Men som sagt. Släpp det.

Om det är så att du hyser någon form av agg gentemot mig sedan tidigare så föreslår jag att vi låter bli att svara på varandras inlägg helt. Problem solved. Uppenbarligen lyckas du ju att svara andra betydligt trevligare än vad du svarade mig. Förstår verkligen inte hur mina inlägg kan ha upprört så väldigt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Om det är så att du hyser någon form av agg gentemot mig sedan tidigare så föreslår jag att vi låter bli att svara på varandras inlägg helt. Problem solved. Uppenbarligen lyckas du ju att svara andra betydligt trevliga än vad du svarade mig. Förstår verkligen inte hur mina inlägg kan ha upprört så väldigt.
Jag är inte det minsta upprörd.
 
När kan man egentligen gå ut och börja röja i trädgården utan att orsaka skada för växterna? Tänker på att röja undan gamla löv, klippa ner växter typ ormbunkar och liknande växter som kommer upp nya varje år. Det är januari och mildväder för tillfället
 
När kan man egentligen gå ut och börja röja i trädgården utan att orsaka skada för växterna? Tänker på att röja undan gamla löv, klippa ner växter typ ormbunkar och liknande växter som kommer upp nya varje år. Det är januari och mildväder för tillfället

Vilken zon bor du i?

Allt som är löst och växter som vissnar ner helt (löv etc) går ju att röja bort men jag hade varit försiktig med beskärning (förutom av vindruvor) ännu. Det kan komma bakslag i vädret.
 
Jag känner också att vårtemperaturerna lockar ut mig med trädgårdsabstinens, men håller med om att det är lite djärvt att börja annat än försiktig städning. Hoppas nu inte det blir som för några år sedan när det small till i mars med minusgrader i flera veckor, det hade varit så härligt med en (någorlunda) varm OCH tidig vår.

Jag stillade lite iver nu på morgonen med att så några fler fröer. :idea: Eller "tror" att jag sådde några fröer, mikroskopiska svarta palettbladsfröer var fasen ingen hit att lura ut ur en mini-ziplockpåse där de suger sig fast till ytan. Med bara fem ynka fröer är man ju också angelägen om att få alla på plats. Nej tacka vet jag klockrankan, sådana fröer får högsta betyg i användarvänlighet!

Och sedan har jag checkat in på mitt friluftsgym en stund med att börja årets flyttande av blytung välbränd hästgödsel till odlingsbäddarna. När man har kört ut de första kärrorna så dämpar det lite av entusiasmen alldeles av sig själv. :D Men fortsättning följer! Det finns rikligt med både bäddar och gödsel så nu ska de bara paras ihop för bästa resultat.

2AD96FB9-66B3-4B80-A9DB-D477595DE118.webp
 
Jag känner också att vårtemperaturerna lockar ut mig med trädgårdsabstinens, men håller med om att det är lite djärvt att börja annat än försiktig städning. Hoppas nu inte det blir som för några år sedan när det small till i mars med minusgrader i flera veckor, det hade varit så härligt med en (någorlunda) varm OCH tidig vår.

Jag stillade lite iver nu på morgonen med att så några fler fröer. :idea: Eller "tror" att jag sådde några fröer, mikroskopiska svarta palettbladsfröer var fasen ingen hit att lura ut ur en mini-ziplockpåse där de suger sig fast till ytan. Med bara fem ynka fröer är man ju också angelägen om att få alla på plats. Nej tacka vet jag klockrankan, sådana fröer får högsta betyg i användarvänlighet!

Och sedan har jag checkat in på mitt friluftsgym en stund med att börja årets flyttande av blytung välbränd hästgödsel till odlingsbäddarna. När man har kört ut de första kärrorna så dämpar det lite av entusiasmen alldeles av sig själv. :D Men fortsättning följer! Det finns rikligt med både bäddar och gödsel så nu ska de bara paras ihop för bästa resultat.

Visa bifogad fil 84071

Indiankrasse is da shit! Fina, stora fröer och rejäl utdelning på planteringen :D

Sommarmalva planterade jag sent, I höstas och fick jättefina blommor långt in i november. Jag är total junkie på sånt som ger ögonfägring
 
Jag såg ett ställe som hade öppen trädgård i höstas men som jag tyvärr inte kom iväg på, de hade riktigt, riktigt läckra kruk- och rabattplanteringar med röda palettblad. Jag blev inspirerad av det, men de ska ju lira ihop med något annat också! Jag har tidigare inte riktigt fattat grejen med de där palettbladen mer än att jag haft någon random spräcklig som krukväxt, har inte ens haft fantasi nog att se dem som uteväxter. :o

Hoppas i alla fall att några av de här rackarna (Chocolate Mint, bara namnet alltså...) spirar. Då ska de få bo ute i lämplig kruka hela sommaren och förhoppningsvis övervintra inomhus sedan.

palettblad.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
757
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
701
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp