Jag känner också att vårtemperaturerna lockar ut mig med trädgårdsabstinens, men håller med om att det är lite djärvt att börja annat än försiktig städning. Hoppas nu inte det blir som för några år sedan när det small till i mars med minusgrader i flera veckor, det hade varit så härligt med en (någorlunda) varm OCH tidig vår.
Jag stillade lite iver nu på morgonen med att så några fler fröer.
Eller "tror" att jag sådde några fröer, mikroskopiska svarta palettbladsfröer var fasen ingen hit att lura ut ur en mini-ziplockpåse där de suger sig fast till ytan. Med bara fem ynka fröer är man ju också angelägen om att få alla på plats. Nej tacka vet jag klockrankan, sådana fröer får högsta betyg i användarvänlighet!
Och sedan har jag checkat in på mitt friluftsgym en stund med att börja årets flyttande av blytung välbränd hästgödsel till odlingsbäddarna. När man har kört ut de första kärrorna så dämpar det lite av entusiasmen alldeles av sig själv.
Men fortsättning följer! Det finns rikligt med både bäddar och gödsel så nu ska de bara paras ihop för bästa resultat.
Visa bifogad fil 84071