Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ull verkar ändå ha fått ett uppsving vid täckodling, så varför inte slänga med en pälskrage också?Då stryker jag pälskragen från idėlistan men behåller pallkragen
Jag tänkte jag skulle gå igenom mina fröpåsar för att se om jag saknade något men behöver bara öppna lådan med påsar för att inse att nej, antagligen inteJag behövde ha tre olika sorters frön. Resten finns hemma redan.
Beställde tretton..
Min favorit-frö-förmedlare.Passar för övrigt på att tipsa om Kinnekulle Frö! Svenskodlade frön, bra utbud.
Vad ska man välja om man vill prova odla gurka? Jag har ingen extra belysning, ingen extra värme, inget växthus osv. Utan bara vanlig inomhustemperatur, stora fönster och sen en mindre trädgård med pallkragar alt krukor.
Hela min trädgård är stängslad med eltråd pga av svinenFörra året satte vi endel potatis.
Vårdade den väl.
Stängslade in den (vildsvin) i hästhagen.
Skulle skörda.
Var nere på kvällen innan, såg fint ut.
Går ner glad i hågen med hinkar o hackor.
Kvar fanns cirka tio potatisar (vildsvin)
Hoppas på bättre lycka iår!
Jag har nät runt hela tomten för hundar och höns, den trevliga bieffekten är att grisarna går till grannarna istället.Hela min trädgård är stängslad med eltråd pga av svinen
Här huserar de på mitt sommarbete istället eftersom jag bor längst utJag har nät runt hela tomten för hundar och höns, den trevliga bieffekten är att grisarna går till grannarna istället.
De går i hagarna som inte används för tillfället hos mig, sommarhagen innan jag flyttar dit hästarna och vinterhagen när den är tom. Annars springer de bara rakt igenom om hästarna är där, jag har sett stora bromsspår på ett par meter innan tråden så det verkar som de får hjälp att hålla tempot uppe när de passerar.Här huserar de på mitt sommarbete istället eftersom jag bor längst ut
Passar för övrigt på att tipsa om Kinnekulle Frö! Svenskodlade frön, bra utbud.
Plantera ut i sommar och ta in innan frosten i höst.Börjar vakna upp lite ur Coronaskiten och inser att ena amaryllisen blomnat medan vi varit sjuka. Har aldrig sett en amaryllis blomma såhär. Kan man spara den som krukväxt och hur gör man då eller bättre att plantera ut den?
Visa bifogad fil 83840
Plantera ut i sommar och ta in innan frosten i höst.
Jag hade tidigare stora avlånga murarbaljor som jag fyllde med jord och planterade i. Fungerade utmärkt tills mamma glömde ett värmeljus för nära när hon skördade en kväll. När jag kom hem sent på kvällen brann växthuset och jag fick förutom tömma en stor pulversläckare även sköta eftersläckningen några timmar med vattenslangen.Sitter med massor av frön i minneslistan på tradera och är så sjukt sugen på att buda hem dem allihopa... Bara det att jag redan har massor av frön hemma, borde i alla fall hålla mig tills jag hunnit inventera lite
Vad jag EGENTLIGEN borde fixa är mer odlingsyta, inte mer att odla
Funderar lite på hur jag ska göra i växthuset, förra året var det nybyggt i slutet av sommaren så jag bara ställde in lite krukor. I år tänkte jag någon slags odlingslådor, men det blir ju så sjukt dyrt med pallkragar?! Så funderar på att bygga något själv, någon som kanske har lite bilder på egenbyggda lådor/upphöjda bäddar att hitta inspiration i?
Sitter med massor av frön i minneslistan på tradera och är så sjukt sugen på att buda hem dem allihopa... Bara det att jag redan har massor av frön hemma, borde i alla fall hålla mig tills jag hunnit inventera lite
Vad jag EGENTLIGEN borde fixa är mer odlingsyta, inte mer att odla
Funderar lite på hur jag ska göra i växthuset, förra året var det nybyggt i slutet av sommaren så jag bara ställde in lite krukor. I år tänkte jag någon slags odlingslådor, men det blir ju så sjukt dyrt med pallkragar?! Så funderar på att bygga något själv, någon som kanske har lite bilder på egenbyggda lådor/upphöjda bäddar att hitta inspiration i?
Jag hade tidigare stora avlånga murarbaljor som jag fyllde med jord och planterade i. Fungerade utmärkt tills mamma glömde ett värmeljus för nära när hon skördade en kväll. När jag kom hem sent på kvällen brann växthuset och jag fick förutom tömma en stor pulversläckare även sköta eftersläckningen några timmar med vattenslangen.
I år planerar jag att bygga nytt med gamla fönster istället. Får se om jag bara sätter det på den gamla grunden eller om jag hyr grävare och utvidgar om jag ändå ska flytta en massa syréner och gräva ner en stor, gammal parabol som damm.