athena_arabians
Trådstartare
Åh vad bra
Det stod 4cm på påsen och det kändes lite stort
Oj, det var då verkligen inte mina!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad bra
Det stod 4cm på påsen och det kändes lite stort
Mina var typ 2 cm max @athena_arabians @TeamLundVer
Lite sen känns det som, men jag skyller på jobbet.
Igår stod jag och borrade hål i alla plastlådor, förbaskat lätt att spräcka plasten dock, även med mothåll. Sen fick jag införskaffa mer jord och idag är planen att så! Blir ett par lådor med grönsaker/rotfrukter och en snabla massa blommor. Det ska bli spännande att se hur det fungerar.
Några sticklingar lyckades på ett märkligt vis smyga sig med hem, plötsligt så bara var de i mitt kök i en påse?
Några sticklingar lyckades på ett märkligt vis smyga sig med hem, plötsligt så bara var de i mitt kök i en påse?
Växterna är på hugget redan alltså...Vi såg ju det förra året, jädra sneaky växter som bara hoppar på en och följer med hem
Växterna är på hugget redan alltså...
Nu börjar det bli dax att passa sig hör jag, när t.o.m sticklingarna ger sig på en
Ja, eller hur? Jag var på plantagen för drygt en vecka sedan. Det var inte meningen att jag skulle dit. Och givetvis var det några växter som bestämde sig för att följa med mig hem.Vi såg ju det förra året, jädra sneaky växter som bara hoppar på en och följer med hem
Vi såg ju det förra året, jädra sneaky växter som bara hoppar på en och följer med hem
@Åsa A: Vilken skillnad det är, här uppe måste man passa sig så man inte börjar så för tidigt vilket jag gjorde förra året Mars är lagom för det mesta utom chili odyl.
Jag har ju rejält med tillskottsbelysning ute i stallet och även ganska gott om plats, annars hade det inte funkat, speciellt inte med tanke på att jag brukar ha typ 60-talet tomatplantor och nästan lika många chiliplantor.
Men jag hoppas kunna sätta ut saker i växthustunnlarna redan i slutet av april och då är det dags att så nu. Sen odlar jag det mesta sånt (tomater, chili, gurka, physalis etc) i tunnlarna så då får de ju lite mer skydd än om de skulle ut på friland.
Inom biologin så pratar man mycket om växters olika sätt att sprida sig. Det är allt från snillrika sätt att sprida sina fröer med hjälp av välanpassade flyghjälpmedel, till att fröna är klibbiga eller sträva och fastnar på djurs päls, till fröslungor och vattentransport. Men ett sätt som är väldigt understuderat är deras oerhört snillrika sätt att bara hoppa ner i varuvagnen när man råkar besöka en plantskola eller en butik som säljer fröer.
Det sägs förresten även att Impecta egentligen inte är ett företag som drivs av människor, utan att det är en sammanslutning av växter som varje år trycker katalogen i syfte att locka karaktärssvaga trädgårdsälskare att sprida deras fröer runt om i Sverige.
Jag visste att det var en konspiration, jag visste det!!Inom biologin så pratar man mycket om växters olika sätt att sprida sig. Det är allt från snillrika sätt att sprida sina fröer med hjälp av välanpassade flyghjälpmedel, till att fröna är klibbiga eller sträva och fastnar på djurs päls, till fröslungor och vattentransport. Men ett sätt som är väldigt understuderat är deras oerhört snillrika sätt att bara hoppa ner i varuvagnen när man råkar besöka en plantskola eller en butik som säljer fröer.
Det sägs förresten även att Impecta egentligen inte är ett företag som drivs av människor, utan att det är en sammanslutning av växter som varje år trycker katalogen i syfte att locka karaktärssvaga trädgårdsälskare att sprida deras fröer runt om i Sverige.
Triffid! Jag visste det, triffiderna anfaller! Oskyldigt förklädda till fröpåsar och sticklingar smyger de sig på oss, gömmer sig i bilar och väskor för att rätt vad det är nästla sig in i våra boningar för att ta över!Jag visste att det var en konspiration, jag visste det!!
HUR lyckades du avslöja dom och HUR fick du tag i den hemliga informationen om spridningssättet som är totalt okänt inom biologin
Är du (s)pion?
De blir ju ledsna om ingen väljer dom i affären - därför måste dom få följa med hemVi såg ju det förra året, jädra sneaky växter som bara hoppar på en och följer med hem