Ja, det mesta av samma slag (t ex tomater) sår man ju samtidigt ändåJa så skulle ju fungera att ha. Sen kan jag bara skriva en lista vilka fröer som jag sår när så har jag ändå koll på att allt kommer i jorden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det mesta av samma slag (t ex tomater) sår man ju samtidigt ändåJa så skulle ju fungera att ha. Sen kan jag bara skriva en lista vilka fröer som jag sår när så har jag ändå koll på att allt kommer i jorden.
Jag läste i Sara Bäckmos blogg Skillnadens trädgård att hon sår spenat redan nu. Testa att vinterså sommarmorötter nu så hinner du skörda innan flytten? Rädisor?Usch vad den här tråden väcker min odlarlängtan. Tyvärr kommer vi flytta från huset i mitten av juni till tillfälligt boende i lägenhet (med bara en liten sketen uteplats) medan vi bygger vårt nya hus. Har redan ritat upp den nya trädgården i gardenas ritprogram och drömmer mig fram i tiden.
Fast det kaaanske kan finnas något som jag kan hinna skörda innan vi flyttar, typ spenat och sallad . Vad finns det mer som man kan skörda tidigt?
Jag flyttade från hus till radhus i maj. Vi hade med oss massa plantor i krukor, så uteplatsen blev vacker direkt. Mycket ärtor, solrosor, blomman för dagen, klockranka och vinbär som jag tagit sticklingar av.Usch vad den här tråden väcker min odlarlängtan. Tyvärr kommer vi flytta från huset i mitten av juni till tillfälligt boende i lägenhet (med bara en liten sketen uteplats) medan vi bygger vårt nya hus. Har redan ritat upp den nya trädgården i gardenas ritprogram och drömmer mig fram i tiden.
Fast det kaaanske kan finnas något som jag kan hinna skörda innan vi flyttar, typ spenat och sallad . Vad finns det mer som man kan skörda tidigt?
Jadå. Jag tycker dock de, framförallt han, känns lite...speciella I förrförra avsnittet (tror jag det var) berättade hon att de träffades på konstskolan, det förklarar deras speciella ådra tycker jag (nädå, inga fördomar ).Antar att några av er tittar på Mandelmanns?
Jag har väldigt svårt för honom, jag skulle bli galen på att umgås med en sån person så det är ju tur vi är olika men ja, jag kan ändå inte låta bli att titta.Jadå. Jag tycker dock de, framförallt han, känns lite...speciella I förrförra avsnittet (tror jag det var) berättade hon att de träffades på konstskolan, det förklarar deras speciella ådra tycker jag (nädå, inga fördomar ).
Håller väl inte med om allt de säger, men det är en mysig serie som jag följer.
Jag köpte akleja och insåg att processen var lite krångligare än jag hade föreställt mig. Att sådden ska ställas ut i skuggläge - gärna redan i januari - innebär det att de ska stratifieras? Jag har fortfarande bara tillgång till balkong och det kan funka några veckor till, men sedan blir det för soligt och varmt där. Jag läste om någon som trots allt lyckades med försådd inomhus, så kanske jag istället ska satsa på det - eller är det döfött? Kanske jag kan ställa sådden i en skogsdunge i brist på bättre? Gah!
Hur gör ni andra med akleja?
Jag har väldigt svårt för honom, jag skulle bli galen på att umgås med en sån person så det är ju tur vi är olika men ja, jag kan ändå inte låta bli att titta.
Nu har jag gjort iordning hinkar att odla i. Mycket kompost! De borde stå inne så jorden blir fin men har nog ingen plats. Inte så snyggt heller kanske, med mineralhinkar lite här och var i lägenheten.
Planterat några pelargonsticklingar också, trots att jag inte gillar pelargoner.... Fattar inte varför jag skaffade dem från första början! De var på väg att dö men då kom "rädda växterna"-Sthu fram och gjorde ett sista försök att hålla dem vid liv. Suck, varför?
Talk dirty to me baby.Är sparrisodlingsguru om någon vill ställa intima sparrisfrågor (jobbat hos en sparrisbonde under sparrisskörd två år i rad).