Jobbat i trädgården idag och tömt komposterna och fyllt på med kompostjord och jord i rabatterna. Ett riktigt skitgöra. Är inte klar än, men på god väg. Är nästan helt självförsörjande på jord nu, så det känns ju bra.
Annars har jag skolat om tomatplantorna. De ser ut att må finfint. Det är fullproppat överallt inomhus. Har sått gurka också som har grott på bara tre dagar.
Lite potatis har jag satt också. Har inget riktigt trädgårdsland så jag har satt ner dom lite här och var mellan bärbuskarna.
Sen har jag sått lite vallmo i rosrabatterna. Har olika vallmosorter i stort sett i hela trädgården, så man kan säga att jag gör skäl för mitt användarnamn i alla fall.
Annars, tidigare i vår har jag ägnat mig åt att typ bonsaiklippa några uppstammade tujor vi har. Har tagit löjligt lång tid, säkert nästan tio timmar per träd.
Rosor och träd klippte jag tidigare i våras, trots att man egentligen ska vänta med rosorna. Men det verkar inte gått någon nöd på dom.
Planen är att börja så sallad och spenat i pallkragarna snart.
Lite bönor och sockerärtor blir det väl också. Det kommer jag förgro i växthuset om några veckor.
I övrigt, trädgården är i fantastiskt bra skick. Allt växer så det knakar och allt ser friskt ut. Alla vårlökar blommar. Min flod med scilla som jag planterat har blivit ett hav.
Det är fullt med kungsängsliljor och narcisser. Krokus och snödroppar har blommat tidigare i vår.
Pionerna är i full gång. Nävorna som jag har tagit skott på och planterat typ överallt har tagit sig fantastiskt bra.
Snart är det också dags att dra igång vattnet för året och sätta igång fontänen igen.
Men, den riktiga glädjen över trädgården vill tyvärr inte infinna sig ändå. Jag känner mig lite allmänt hopplös i humöret.
Jag hoppas att det vänder snart och att jag kan njuta av trädgården i alla fall.