Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Philosophia: Jag tror det där kommer att bli väldigt bra Får jag komma med ett tips på en ros? Ros de Rescht, äldre än 800-talet, höstdamask (dvs remonterande) och skuggtålig samt allmänt härdig. Plus att den luktar gott
Varsågod! Du får ge bort till vänner om du inte har användning för allt. Det där var ändå en bråkdel av det jag samlade in, de ger EXTREMT mycket frö. Har flera deciliter kvar, och allt det samlade jag in på en kvadratmeter.Hittade just darrgräs i slänten, en fin indikator i välhävdade ängar. Den har nog legat i backen och tryckt och tittar fram nu när konkurrensen minskar. Superkul!! Samlar på signalarter jag.
Och tack så himla mycket @Cheeserica det var lite mer frön än jag förväntade mig.
Helt galet! Men kommer bli najs.Varsågod! Du får ge bort till vänner om du inte har användning för allt. Det där var ändå en bråkdel av det jag samlade in, de ger EXTREMT mycket frö. Har flera deciliter kvar, och allt det samlade jag in på en kvadratmeter.
Vilket fint gräsHittade just darrgräs i slänten, en fin indikator i välhävdade ängar. Den har nog legat i backen och tryckt och tittar fram nu när konkurrensen minskar. Superkul!! Samlar på signalarter jag.
Och tack så himla mycket @Cheeserica det var lite mer frön än jag förväntade mig.
De har inte gått i frö än men ska försöka komma ihåg att plocka till dig. Det var inte många stänglar så det blir inte mycket, vill ha lite själv med.Vilket fint gräs
Du råkar inte ha lite frö över
Hörrni, på tal om rosor. Visst får man gräva upp berberis och plantera rosor istället!? Har en sån förfärligt stor och ful berberis som inte har något existensberättigande enligt mig. Jag har alltid så otroligt svårt att bestämma mig bara, så när berberisen är borta och jag har en fin grop återkommer jag och ber om rostips. @athena_arabians verkar vara insatt, och säkert andra också.
Ja berberis får man alltid ta bort. Planteras bara av barnhatande skolvaktmästare.Hörrni, på tal om rosor. Visst får man gräva upp berberis och plantera rosor istället!? Har en sån förfärligt stor och ful berberis som inte har något existensberättigande enligt mig. Jag har alltid så otroligt svårt att bestämma mig bara, så när berberisen är borta och jag har en fin grop återkommer jag och ber om rostips. @athena_arabians verkar vara insatt, och säkert andra också.
Ja berberis får man alltid ta bort. Planteras bara av barnhatande skolvaktmästare.
Jag slaktade en jätteschersmin för ett par år sedan. Det bästa jag har gjort!Tack för stöd! Känns på något sätt fel att gräva upp något som någon planterat en gång i tiden. Men vi säger att berberis är undantaget. Jag bad maken följa med ut nu och gräva upp den. Nej, han ville chilla, men lovade ta den imorgon när jag är på jobbet. Rötterna också...Lycka till med det!
Jag slaktade en jätteschersmin för ett par år sedan. Det bästa jag har gjort!
efter:
Inte säga sådant högt, tänk på semesterkassan för bövelenPlantagen har rea nu ...
Vilken semesterkassa?Inte säga sådant högt, tänk på semesterkassan för bövelen
Två höga rosor, som faktiskt stod och förde en tynande tillvaro bakom schersminen - de har fått full fart när den kom bort! Sedan satte jag mauretansk malva + lite stockrosor emellan.Fint! Berätta vad det är!