Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är snart beredd att ta vilket väder som helst bara den här blåsten slutar :arghh:

Min växttunnel står och skakar i vinden och jag har ännu inte fått krokarna som grannen skulle böja till för att förankra det i marken. Känns förfärligt att behöva påminna när han erbjöd sig och gör det gratis.

Jag är snart beredd att ta vilket väder som helst bara den här blåsten slutar :arghh:

Min växttunnel står och skakar i vinden och jag har ännu inte fått krokarna som grannen skulle böja till för att förankra det i marken. Känns förfärligt att behöva påminna när han erbjöd sig och gör det gratis.
Har inte förankrat mitt, det står än.

Regn? Vad är det? :confused:
Eller ja, vi fick faktiskt lite regn så jag ska väl inte klaga, men jag ville ha mer under natten :meh:

Köpte hem två odlingslådor igår. Nu ska rabarbern få flytta. Den trivs inte längre där den är för alla andra år har den varit gigantisk tills nu men nu är den knappt synlig så den får bo någon annanstans. Den ska ner i vanlig jord fast med odlingslåda runt sig för klippo så kan den gå obehindrat sen när vi installerat den utan att meja ner mina plantor :nailbiting: :p

Regn? Vad är det? :confused:
Eller ja, vi fick faktiskt lite regn så jag ska väl inte klaga, men jag ville ha mer under natten :meh:

Köpte hem två odlingslådor igår. Nu ska rabarbern få flytta. Den trivs inte längre där den är för alla andra år har den varit gigantisk tills nu men nu är den knappt synlig så den får bo någon annanstans. Den ska ner i vanlig jord fast med odlingslåda runt sig för klippo så kan den gå obehindrat sen när vi installerat den utan att meja ner mina plantor :nailbiting: :p
Vi fick 3 mm ... Men det var skönt så länge det varade :p

Rabarber är bra om man gräver upp och delar lite ibland så de får lite mer rum.
Våra har inte trivts sen vi flyttade in för 3 år sen och så i höstas grävde vi upp dem, delade på plantorna och satte ner på ett annat ställe. I år växer de som tusan!
Det skadade nog inte att jag slängde på en hel kärra hästskit i våras heller ;)

Ok jag behöver lite råd/hjälp.

Utanför mitt arbetet så växer det en massa härlig marktäckande murgröna som jag vill ta hem lite.

Hur går jag tillväga? Vad/hur mycket tar man och hur planterar jag den på bästa sätt?

Jag får ta hur mycket jag vill för fastighetsägaren och härja fritt då de inte vill sköta något.

Tacksam för all hjälp

Jag har skördat!
18698220_10212587834124441_7364922301915022581_n.jpg

Det är 12 grader idag så sommarkänslan försvann rätt fort... :meh:

Vi har 17 grader och soligt. Däremot är det en ganska kylig nordlig vind. Med andra ord är det perfekt väder för växterna på min vindskyddade balkong. De har varit lite plågade de senaste dagarna när det har varit så varmt.

För övrigt - nu är det bara en vecka kvar till planerad flytt och jag är supernervös över att något ska gå snett så att vi inte kan flytta in när det är tänkt. I princip allt så har kunnat krångla har krånglat och både jag och sambon är helt utmattade av det och orkar knappt glädja oss åt saken än. Vi har inte ens börjat packa.

Senast ändrad:
Jag toppade en chiliplanta för flera veckor sedan och sticklingen satte jag i ett glas med vatten. Själva sticklingen frodas, men det bli inga rötter. Bildar inte chilisticklingar rötter i vatten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka