Lyx, jag bor i zon 5...Här i Zon 1 trivs de iaf utmärkt ute.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lyx, jag bor i zon 5...Här i Zon 1 trivs de iaf utmärkt ute.
Bring it on, den polineras bl a av oranie och nån glädje ska jag väl ha av det sabla trädet!Hehe, ja vill ni ha skott eller frön Har nu fått veta att det är sorten Husmoder. Det står zon 1-2 på wiki men vi bor på höglandet med zon 4-5 enligt kartan, det är ett jätteträd som verkligen frodas här. Fortfarande intresserade av frön?
Hittade f.ö. röd kornvallmo på City gross så nu är de frikostigt utspridda bland mina blåa/lila honungsört och gurkört. Men! Köpte en vattenkanna med stril på Jula då jag just nu inte har någonstans att koppla en vattenslang. Strilen sitter asdåligt och ramlar av hela tiden. Köp ej!!
Jag har lavendel som övervintrar utan någon omvårdnad i zon 3, så med lite TLC och tur kanske den klarar sig i zon 5?Lyx, jag bor i zon 5...
Ska se till i morgon att plocka lite frön! Den har ju väldigt gott omdöme på forum vad gäller dess egenskaper till äpplemos, äppelpaj och lagring och det kan jag verkligen stämma in i. Är uppvuxen med detta äpplemos och det är riktigt mums.Bring it on, den polineras bl a av oranie och nån glädje ska jag väl ha av det sabla trädet!
Jag har hört vissa som klarar det.. vi får prova!Jag har lavendel som övervintrar utan någon omvårdnad i zon 3, så med lite TLC och tur kanske den klarar sig i zon 5?
Det går att ympa på rönn men de blir inte så långlivade.Apropå ympa så kan man ympa mellan närbesläktade arter också (inte alltid?) men typ päron och kvitten. Även hört att man ska kunna ympa dessa två på Rönn och vise versa. Kanske inte är så lätt att få ympen att fästa. Men om det går så kan man ju omvandla fula rönnar som man egentligen inte vill ha kvar till fruktträd.
Jag har lavendel som övervintrar utan någon omvårdnad i zon 3, så med lite TLC och tur kanske den klarar sig i zon 5?
Även med diverse täckningar, vid husvägg?Tyvärr, den vill inte överleva här Jag har testat flera år i flera lägen.
Även med diverse täckningar, vid husvägg?
Det går troll i våra tunnlar, nu hoppas jag att mitt kommer innan nästa helg.Öppnade det misstänkt lätta paketet med överdraget till min växttunnel. Själva stommen kommer med lastbil på måndag.
De har skickat vanlig plastfolie. Inte den gröna väven som ska vara på det växthus jag beställt och betalat.
Nu får vi se hur effektiva Dancover är med reklamationer....
Ja, min var restnoterad först men skickades så småningom.Det går troll i våra tunnlar, nu hoppas jag att mitt kommer innan nästa helg.
Jag har ett lass hemma redan men mina hönor håller på sprätta ut det runt gräsmattan så länge. Jag tror jag kommer behöva ytterligare ett lass med skit om det ska räcka till allt.Ja, min var restnoterad först men skickades så småningom.
Jag har gödsel på ingång imorgon och hade tänkt sätta upp stommen under veckan. Och överdraget till helgen. Få se hur långt den planen håller.....