Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Majs vill planteras i klunga då de vindpollineras, sätts de på rad får du dåligt fyllda kolvar.Men årets projekt ska bli ett majsfält, vet inte vart vi ska ha det bara. Har ni några tips på majssorter eller allmänt om att odla majs?
Blev tvungen att googla silverbuske, och du har ju helt rätt! Dom var verkligen finaKan inte riktigt släppa silverbuskarna ännu! En kompis har två uppstammade silverbuskar som verkligen är JÄTTEFINA!!! Med de knotiga stammarna ser de ut som bonsaiträd!
Varför så det, skiten kommer ju ändå så småningom.Just lupin tycker jag man ska tänka sig för innan man sår.
NEj, det gör den inte. Den behöver närkontakt för att komma.Varför så det, skiten kommer ju ändå så småningom.
Ja! De är fina.Blev tvungen att googla silverbuske, och du har ju helt rätt! Dom var verkligen fina
Jag blev jättesugen på en sån
@athena_arabians @tanten @Mia_R Hmm, nej då låter det som jag får tänka om. Några idéer på vad man kan ha istället för att skapa lite ängskänsla?
Olika nävor? Karpaterklocka? Smörbollar!@athena_arabians @tanten @Mia_R Hmm, nej då låter det som jag får tänka om. Några idéer på vad man kan ha istället för att skapa lite ängskänsla?
@athena_arabians @tanten @Mia_R Hmm, nej då låter det som jag får tänka om. Några idéer på vad man kan ha istället för att skapa lite ängskänsla?
Jag har ingen trädgård, men hoppas att jag får vara med här ändå.
Jag har satt diverse lökar i mina urnor med rosor och klematis, bl.a. snödroppar, scilla, tulpan och allium. Tyvärr har det varma höstvädret gjort att lökarna har börjat gro redan! Kylan som kom nu gör väl att det stannar av, men jag hoppas att det inte blir någon skada på växterna. Även rosorna har börjat sätta nya skott, så nu vore det nog bra om det fick vara kallt ett tag så att växterna får vila lite.
Jösses - jag hade ingen aning om att åkerfräken var så energisk och svårutrotad!?
Jag har bara sett den i vägkanter och i enstaka skott i nuvarande trädgårdslandet och ute på tomten. Jag har tyckt att den var ...trevlig
Av de som frösår sig och sprider sig gillar jag digitalis mycket mer än lupin. Lupinen är så erbarmligt ful när den blommat över. Digitalisen är lite mindre ful. Stor vallmö är också fin och sprider sig om den trivs.