Nån som kan hitta min sekatör?
Kolla i buskarna, där brukar jag glömma mina. Japp, jag har flera av den anledningen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nån som kan hitta min sekatör?
Samma person kan leta efter min kära lilla sax som jag förla i växttunneln.Nån som kan hitta min sekatör?
Kan trösta dig med att hälften av mina paprikor bestämde sig för att tvärdö när jag tog in dom. Kan iof bero på att jag bara hade lite för små krukor kvar så de fick lämna rätt stora delar av sina rotsystem kvar ute.Vi har haft minusgrader de sneaste två nätterna men jag har fortfarande paprikor, chili och physalis ute. Det känns som att det skulle chocka dem mer om jag tog in dem i värmen om nätterna och ut igen dagtid?
Nej, jag har inte plats för dem inne.
Kolla i buskarna, där brukar jag glömma mina. Japp, jag har flera av den anledningen
Kan trösta dig med att hälften av mina paprikor bestämde sig för att tvärdö när jag tog in dom. Kan iof bero på att jag bara hade lite för små krukor kvar så de fick lämna rätt stora delar av sina rotsystem kvar ute.
Nope, har inte klippt nåt sånt den här gången.Kolla i buskarna, där brukar jag glömma mina. Japp, jag har flera av den anledningen
Samma person kan leta efter min kära lilla sax som jag förla i växttunneln.
Den är i rostigt järn så den försvann i brun jord...
Jag är modig och lämnar mina ute. vi har haft frost två nätter i rad och de har klarat sig.Det blir nog frost inatt... Det betyder att jag har en skog av chili i badrummet och trappen samt några på golvet i hallen och i köket. Det här med chilin gick lite överstyr faktiskt...
Jag är inte modig. Jag stoppar huvudet i sanden och springer runt. Mina pelargoner får helt enkelt klara sig.Jag är modig och lämnar mina ute. vi har haft frost två nätter i rad och de har klarat sig.
Det blir nog frost inatt... Det betyder att jag har en skog av chili i badrummet och trappen samt några på golvet i hallen och i köket. Det här med chilin gick lite överstyr faktiskt...
Känner också mig skyldig, köpte flera olika och tänkte att några av dem ska väl ändå överleva/ge frukt ändå
Delar nu ut till hugade/icke hugade
Kan chili klara sig inomhus utan massa extrabelysning?
Tänkte försöka övervintra ’Carolina Reaper’ och ’Chocolate Scotch Bonnet’ då de verkar vara svåra att få tag på
Det finns fortfarande massor av frukter kvar som ska mogna och jag vet inte riktigt hur jag ska göra med dem, eller de mognar såsmåningon trots att det är sent på säsongen
Jag tog in en helgrön frukt som var av rätt storlek, den gulnade till sin rätta färg efter kanske en vecka inomhus.Jag ska föröka klura på en vettig upphängning av extrabelysning, kan vara värt det
Skulle kunna ha dem i vardagsrummet förstås men är lite rädd att jag drar in ohyra till övriga krukväxter...och även att det kanske blir för torr luft pga elementen?
Det är både halvmogna och omogna, speciellt Scotch Bonnet har massor av omogna, kanske klipper jag bort en del av dem
lägg dem tillsammans med ett äpple, som gärna kan vara lite skadat i skalet...Massor av gröna kvar i tunneln. Fast de lär frysa bort inatt. De här är i alla fall inomhus