Kruxet med inköpet av två nya rosor gör dock att jag måste flytta på en lagerhägg till någon lämplig plats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade nog tagit bort den helt och hållet, hälsningar kommunaltjänsteman inom utemiljö med huvudet fullt av regler för lekplatser och tankar på vad som kan hända i kontakten mellan en stålkant och en panna på ett påhittigt barn...Jahopp, jag har visst räknat lite fel på hur stor plats barnens rutschkana kommer ta så om inte ungarna ska landa i min stora rabatt med rosorna så för jag nog bygga om den lite
Tips på hur?
Visa bifogad fil 35674
Det går inte var ska jag då ha min stora rabatt?Jag hade nog tagit bort den helt och hållet, hälsningar kommunaltjänsteman inom utemiljö med huvudet fullt av regler för lekplatser och tankar på vad som kan hända i kontakten mellan en stålkant och en panna på ett påhittigt barn...
Försök se till att den inte sticker upp så mycket ur backen utan att barnet landar med skallen i något buskigt så ordnar det sig nog. Allt beror ju på nivån på barnen, men att åka med huvudet före på en filt eller något annat friktionsfritt material hör inte till ovanligheterna när man känner att man vill utveckla sig i sitt rutschkaneåkande. Vi brukar beskriva det som användarfel men av någon anledning ser föräldrarna sälla det hela på det sättet .Det går inte var ska jag då ha min stora rabatt?
Får försöka göra utrymmet så stort som möjligt för barnen. Kanten är rundad och mjuk = viker sig väldigt lätt så jag hoppas sett är okej ändå
Jahopp, jag har visst räknat lite fel på hur stor plats barnens rutschkana kommer ta så om inte ungarna ska landa i min stora rabatt med rosorna så för jag nog bygga om den lite
Tips på hur?
Visa bifogad fil 35674
Du kommer att ångra dig om du gör rabatten mindre. Vad är det för buske/träd som du har planterat längre in? Mitt förslag är att du gör så här:
Visa bifogad fil 35741
Det går inte att vända kanan åt andra hållet?Jag funderar på att ta bort en sektion på rabattkanten och flytta upp den till den röda linjen. Då får de 1,5m mellan vilket borde vara okej.
Visa bifogad fil 35695
Åh tack så mycket då kör jag på 1,5m.Vi har en liknande kana. När de fått bra med fart så landar ungarna på rumpan framför med raka ben, men gräset är mest nött halvmetern framför. Så 1,5m bör räcka, sålänge de inte lyckas flyga framlänges och slå pannan i rabattkanten. Men då är nog risken större att de ramlar av själva kanan
Det är en doftshersmin som ska dölja studsmattan lite annars var det ett toppenförslagDu kommer att ångra dig om du gör rabatten mindre. Vad är det för buske/träd som du har planterat längre in? Mitt förslag är att du gör så här:
Visa bifogad fil 35741
Den sitter på vårt trädäck så vi är lite begränsade i placeringenDet går inte att vända kanan åt andra hållet?
Det är en doftshersmin som ska dölja studsmattan lite annars var det ett toppenförslag
Får se om jag kan utöka den i ngn annan riktning
Doftschersminen blir drygt 3m i diameter och 3m hög så den tar ju en hel del. Det känns som om den sjuke ta över rabatten helt dåMen varför kan inte den få vara med i rabatten? Rabatten behöver ju inte bestå bara av tät och hög växtlighet, utan du kan runt doftschersminen ha en marktäckare med vackert bladverk, t.ex. sockblomma.
Doftschersminen blir drygt 3m i diameter och 3m hög så den tar ju en hel del. Det känns som om den sjuke ta över rabatten helt då
Byt håll på trappan och rutschkanan om de inte är fastgjutna.Såhär sitter rutschkanan. Det ska byggas en liten trappa upp till den på trädäcket också.
Visa bifogad fil 35749
Tror inte mannen blir så glad om jag kommer med det förslaget. Trappan tog 1 hel dag att byggaByt håll på trappan och rutschkanan om de inte är fastgjutna.
Det tar ungefär hundra år för en paprika att byta färg.Jag har 3 st paprikaplantor med en hel del paprika på, men de verkar aldrig bli röda?
Någon som vet vad som kan vara fel? 2 olika sorter.
Men vad tusan då!Det tar ungefär hundra år för en paprika att byta färg.