Jag sorterar mina fröer och stoppar sen allt i samma låda igen och har redan glömt vad jag har och inte har men jag antar att jag har för lite fröer så jag har beställt mer
Det är något som låter väldigt bekant med den strategin...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sorterar mina fröer och stoppar sen allt i samma låda igen och har redan glömt vad jag har och inte har men jag antar att jag har för lite fröer så jag har beställt mer
Det är något som låter väldigt bekant med den strategin...
Nej nej, det är mycket bättre att leva i förnekelse...Psst... excel-ark.
Hurra! grannen har äntligen efter snart ett år ersatt två trasiga paneler på deras sida av staketet, där den ena var helt borta så deras hund har varit en regelbunden besökare i vår trädgårdVisa bifogad fil 79244.Jag bor i södra England och där är det praxis att ansvaret/kostnaden för staketet till höger är ens eget och staketet till vänster är grannens.
Här har vi "ärvt" häck på tre sidor av tomten där det är lite oklart vems tomt den står på (på två av sidorna). Samma häck, men sidorna en sköts olika. Mycket förvirrande ibland.Men så smart uppdelning! Här har jag helt enkelt valt att plantera min syrenhäck en liten bit in på vår tomt för att slippa kompromissa med någon
Psst... excel-ark.
Nej nej, det är mycket bättre att leva i förnekelse...
Jag tror det kan vara svårt för kikärtor att hinna bära frukt och mogna hos oss vad jag förstått. Olika typer av gråärt hinner fint och går att använda på samma sätt som kikärtor. Det skulle jag köra på!Tänkte att glasspinnar var utmärkta att ha som såpinnar men de möglar ju på nolltid ser ju inte trevligt ut alls
Och så bladlössinvasion i min salladsodling
Någon här som odlar kikärter förresten
Japp trädgårdsfebern har skov igen
Fantastiskt tjusiga! Du får satsa på en fiskdamm också nästa år, om du inte redan har det (Gå du Axel efter Bertils fiskar)Frosten betog Esters astrar dess gestalt. Samt Lillgrådis dahlior. Utom dem som räddades in i pannlampans sken, under raskt fallande temperatur.
Visa bifogad fil 79280
Fantastiskt tjusiga! Du får satsa på en fiskdamm också nästa år, om du inte redan har det (Gå du Axel efter Bertils fiskar)
Jag testade kikärter en gång när jag hade en mycket solig och varm balkong. Fick tre små baljor, så nog går det men avkastningen är inte särskilt högTänkte att glasspinnar var utmärkta att ha som såpinnar men de möglar ju på nolltid ser ju inte trevligt ut alls
Och så bladlössinvasion i min salladsodling
Någon här som odlar kikärter förresten
Japp trädgårdsfebern har skov igen
Fördelen är att man får köpa nya fröer och vips! - då hittar man lådan igen... /hänt en kompisJag har en låda med fröer någonstans men jag vet inte var den är
hehe, förvisso vildvuxet, men här har syrenerna på baksidan klättrat upp på berget bakom dem och växer alltså uppepå stenhällen.Nu hoppar jag in i denna tråd eftersom vi är nyblivna husägare och därmed också nyblivna tomt/trädgårdsägare. Det är en lite speciell tomt med mycket nivåskillnad och en del berg och sten.
Är det någon annan i tråden som har stora stenar eller berg på tomten som har planterat något fint i skrevor i berget eller låtit någon växt klättra upp för berget eller stenen?
Inleder Trädgård 2022 starkt med ett gäng små tomatplantor redan innan första advent (håller tummarna att de överlever)Visa bifogad fil 80018