Hmm, undrar om det går att gräva upp den ur rabatten, sätta den i kruka, beskära ordentligt och ha den i vardagsrummet. Eller kommer familjen protestera över att ha monstret i vardagsrummet i ett halvår?
Du får säga åt dem att inte vara så kinkiga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, undrar om det går att gräva upp den ur rabatten, sätta den i kruka, beskära ordentligt och ha den i vardagsrummet. Eller kommer familjen protestera över att ha monstret i vardagsrummet i ett halvår?
Åh, det låter bra, Skåne här med ^^. Har planlagt för tomater både på friland och i växthus till nästa år. Kanske får köpa 2 plantor om jag hittar och se hur det går. Jag köper physalis från affären ibland men mkt roligare att ha egna
Du får säga åt dem att inte vara så kinkiga
jag har hört det för länge sedan, från en som var uppväxt på en handelsträdgård. Min tanke var att det är för varmt i moderna hem. Men det går tydligen bra ändå . Fast kanske försöker jag hitta något annat ställe ....Jag tror att det var @tanten som berättade om det eminenta tipset att lägga dom under sängen, för där rodnar dom
Jag har testat och det fungerar verkligen
ja har slarvat och bara lagt framme (i fönstret). har förr hängt upp hela grenar och det har gått ganska bra. men har inte riktigt energi till det nu (eller plats ..) mina kökslådor är inte så svala och dessutom fulla med annat. men kan kanske ställa en låda i källaren.Hur förvarar du tomaterna på eftermogning? Klassikern är ju ett ljust fönster men det är precis vad som torkar ut tomater. Jag eftermognar mina i tomma kökslådor - mörkt och svalt. Marmelad på gröna tomater med citron och ingefära är annars en riktig hit.
Jag har varit så slapp i år att jag aldrig satt upp duken alls det verkar vara olika var ohyran bestämmer sig för att bo!Hur är risken att få kålen uppäten nu? (inte av 4-beningar alltså)
Min grönkål och svartkål har vikt sig och växer efter taket på tunneln av duk, jag undrar om jag törs ta bort den
Kom att tänka på det när jag såg din broccolibild @malumbub
Den uppätna var nog mättande. Skörda genast!Min ena blomkål är uppäten. Den bredvid orörd. De växer mycket nära varandra.
HUR har man lyckats med att inte ha bär? Håller med dig där!Den uppätna var nog mättande. Skörda genast!
Jag fick ner en avläggare av svartvinbär på sitt nya ställe idag! Kändes fantastiskt att kunna gräva. Den är början av en rad bärbuskar som ska vara längs västra tomtgränsen. Hur kan det finnas exakt noll (0) bärbuskar i trädgården till ett hus byggt 1922? Det känns som det borde vara olagligt eller åtminstone omöjligt. Huset slipper i alla fall fira hundraårsjubileum bärlöst.
Attans! Jag tänkte typ fullmånepromenad NU och skörda den bredvid som var oäten (iallafall när du skrev sist)?HUR har man lyckats med att inte ha bär? Håller med dig där!
Finns inget att skörda bland blomkålsbladen, så den får vara som den är.