Det var inte ens en utmaning! Jag har dessutom kört helt utan kålnätNästa år m å s t e jag testa spetskål
Jag har ju lyckats med kålprojektet i år, aka tunnel med grönkål och svartkål. Då måste nästa utmaning bli spetskål...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var inte ens en utmaning! Jag har dessutom kört helt utan kålnätNästa år m å s t e jag testa spetskål
Jag har ju lyckats med kålprojektet i år, aka tunnel med grönkål och svartkål. Då måste nästa utmaning bli spetskål...
Visa bifogad fil 76763
Uppdatering spetskål! Ungsgratinerade blev löjligt bra
Mitt nästan bästa life hack ever är att peta in lite smör mellan bladen innan ugnsbakning. Det gör allt bättre.
Jag fortsätter skörda bladkål, gurka, nyzeeländsk spenat , purjoblast och purpurstörböna. Kålen såg för sorglig ut för en månad sedan men har kommit in i andra andningen nu. Hittade en (till!) gigantisk squash som gömt sig under en kollapsad solros. Tomatoceanen är helt kaosig. Allt har lagt sig. Ena kombon plockar tappert in för eftermognad innan sniglarna äter upp allt.
Jag hade någon sorts tanke att så mer kortdagsväxter nu, men det händer inte . Gav till och med den nyblivna treåringen ett supersött set med trädgårdsredskap, handskar och frön för att få draghjälp på sådden, men vi har mest planterat jordgubbsrevor. Mysigt!
+ @manda jag hyvlade rejält med ost över efter jag tog bilden. Till nästa gång blir det absolut vitlök också!Ja, smör så gör jag med men har även lite vitlöksklyftor här å var ^^ mums!
Jag behöver snart större trädgård 1500 kvm räcker inte långt tydligen. Har 1500 kvm till på baksidan, men det är skog.
Jag som klurar och försöker planera en skogsträdgård ser inte problemet med att utöka planteringar dit Men kanske inte rosor då.
Vet inte om det kommer funka men har iaf börjat rensa sly och skit, planerar att trampa upp nån fin slinga och fixa nån slags sittplats i en större öppning och plantera sånt som trivs i skugga och surjord däromkring, kanske utefter stigarna också. Är orimligt pepp på det iaf trots att jag inte vet om det ens kommer gå
Varannan buske vår och varannan buske höst Så är du garderadHösthallon - när ska de beskäras? Varannan Google-länk säger höst och varannan säger vår
Det spelar ingen större roll eftersom det är samma kvistar som klipps bort och de är döda. Hösthallon ger på årsskotten så de nya skott som kommer nästa år. Du kan alltså klippa vår eller höst vilket som.Hösthallon - när ska de beskäras? Varannan Google-länk säger höst och varannan säger vår
Åh, chokladpaprika pratade jag om på jobbet Idag! Med mina helt odlingsointresserade kollegor Har beställt frön till någon mini-variant inför nästa säsongHösthallonen levererar verkligen här i år! Tar en jobba-hemifrån-dessert på smultron och hallon i princip varje lunch nu (innan det minskar på både hallon och att jobba hemifrån), och då har det ändå blivit över en hel del att frysa in. Och jag som skulle stuva om i hallonlandet för att få lite ordning på det, men det blir inte i år ändå.
Skördar även paprika nu, den här hade jag inte behövt läsa på krukan för att se att det var ”chokladpaprika”. Tyvärr endast namngiven på färgen, inte smak/doft, men lite kul ändå!
Visa bifogad fil 76956
Åh, chokladpaprika pratade jag om på jobbet Idag! Med mina helt odlingsointresserade kollegor Har beställt frön till någon mini-variant inför nästa säsong
Hallon i mitten av september låter intressant. Är det nya sorter som kommit?Hösthallonen levererar verkligen här i år! Tar en jobba-hemifrån-dessert på smultron och hallon i princip varje lunch nu (innan det minskar på både hallon och att jobba hemifrån), och då har det ändå blivit över en hel del att frysa in. Och jag som skulle stuva om i hallonlandet för att få lite ordning på det, men det blir inte i år ändå.
Skördar även paprika nu, den här hade jag inte behövt läsa på krukan för att se att det var ”chokladpaprika”. Tyvärr endast namngiven på färgen, inte smak/doft, men lite kul ändå!
Visa bifogad fil 76956