Du kan få utslag av växtsaften så tvätta händerna efteråt och gnid dig inte i ögonen.Tack! Ska kolla växtsaften, men blad och blommor ser ju väldigt lika ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan få utslag av växtsaften så tvätta händerna efteråt och gnid dig inte i ögonen.Tack! Ska kolla växtsaften, men blad och blommor ser ju väldigt lika ut.
Alla återkommer de bara återgår till sitt normaltillstånd som är gult eller rött för det mesta vad det gäller "klassiska tulpaner" botaniska tulpaner är ju inte hybridiserade och därmed så behåller de sitt utseende år från år. Huruvida de återkommer likt första året kan också bero på hur hårt de drivit löken. Det är helt enkelt väldigt svårt att säga på vanliga tulpaner hur många år de behåller form och färg efter plantering om inte producenten ger en garanti.Hur vet man vilka tulpanlökar som är ettåriga och vilka som sannolikt kommer återkomma år efter år?
Oj! Tack för varning.Du kan få utslag av växtsaften så tvätta händerna efteråt och gnid dig inte i ögonen.
Painted Mountain räknas som "mjölmajs" och är inte lika söt som den gula majs vi vanligen äter. (eller, "vi" är väl fel ord i mitt fall eftersom jag inte äter majs)
Jag har också ett gäng såna på tillväxt, jag odlar dem till hönsen....
Kan den passa för tex polenta?Nej, då är det ju sockermajs som gäller. Även denna går dock att koka, steka, grilla etc.
Kan den passa för tex polenta?
Sent svar och nu har dom fått flytta in. Men är röda "Caloro" och sedan är det "Gusto Purple".Vad är det för chili? Är det i stil med jalapeño kan de ju vara ute ett tag till
Men broccolin! Den ger jag mig själv höga betyg för, den var det snyggaste jag lyckats med hittills av några års broccoliodlande.
Visa bifogad fil 76744
Samma sak här. Hade aldrig ätit spetskål, bestämde mig för att odla en hel pallkrage. Har nu ätit ett huvud och undrar vad jag ska göra med de övriga 15 stycken?Mina huvuden är patetiskt små hittills! MEN, jag har i varje fall fått huvuden.
Mvh tycker inte ens om broccoli, förstår inte vad jag håller på med
Du skickar dom till mig såklart!! Älskar spetskålSamma sak här. Hade aldrig ätit spetskål, bestämde mig för att odla en hel pallkrage. Har nu ätit ett huvud och undrar vad jag ska göra med de övriga 15 stycken?
Samma sak här. Hade aldrig ätit spetskål, bestämde mig för att odla en hel pallkrage. Har nu ätit ett huvud och undrar vad jag ska göra med de övriga 15 stycken?
Kan gärna skicka till Norge medSamma sak här. Hade aldrig ätit spetskål, bestämde mig för att odla en hel pallkrage. Har nu ätit ett huvud och undrar vad jag ska göra med de övriga 15 stycken?
Samma sak här. Hade aldrig ätit spetskål, bestämde mig för att odla en hel pallkrage. Har nu ätit ett huvud och undrar vad jag ska göra med de övriga 15 stycken?