Nu börjar den stora tomatsäsongen
Friland zon 1
Friland zon 1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo alltså, jag har förstått att det måste sitta blommor där eftersom det blir kolvar där. Men jag har aldrig sett blommor där, hur ser man dem?Honblommorna är de som bildar kolven och de sitter i bladvecken. Hanblommorna sitter i toppen som en plym.
då kan jag rekommendera såpnejlika. jag tror inte grannen har något emot att skänka dig liteInget annat vill växa i min paradrabatt
Jaha jag missförstod Honblomman ser man mest som långa trådar där varje tråd blir ett majskorn så alla måste pollineras.Jo alltså, jag har förstått att det måste sitta blommor där eftersom det blir kolvar där. Men jag har aldrig sett blommor där, hur ser man dem?
LejongapVad är det här för fin blomma jag har i trädgården? Den kom i en blomblandning jag sådde i våras.
Visa bifogad fil 74364
Ser ju ut som ormarNu är mina tromboncini på gång
Visa bifogad fil 74365
Är det EN tomat?Alltså, som jag längtar efter mina bifftomater I år har jag nog en lite för stor andel just biffisar. Förra året drunknade vi i körsbärstomater. Vem vet, nästa år kanske jag får till hur stor andel som ska vara vad?
Visa bifogad fil 74359
Nej det är enÄr det EN tomat?
Det ser ut som många som växt ihop! Häftigt
Jag skulle inte gjort det.Hörrni, sparrisplantor...
Nu är dom ju ur säsong och står bara och växer, fina javisst - men dom skuggar mina gurkor.
Törs jag kapa?
Skulle skörda första vattenmelonen till frukost, glad i hågen går jag till växthuset och tar en charleston gray som sett fin ut ett tag nu.
Visa bifogad fil 74391
Ack och ve, inte tusan var den klar! Alldeles vit inuti.
Satte i mig resten av kartongen med Toffifee istället pga rimligt.
Fina! Vad är det för spalje/portal?Nu är mina tromboncini på gång
Visa bifogad fil 74365
Och hönan var ju vansinnigt vacker!Skulle skörda första vattenmelonen till frukost, glad i hågen går jag till växthuset och tar en charleston gray som sett fin ut ett tag nu.
Visa bifogad fil 74391
Ack och ve, inte tusan var den klar! Alldeles vit inuti.
Satte i mig resten av kartongen med Toffifee istället pga rimligt.
Eftersom jag har så få och unga sparrisar så föreslår jag helt naivt att binda ihop dem med en tråd, runt en pinne, så att de skuggar mindre yta. (detta hade kunnat göras med mina, dock så skuggar de typ inte för de är så vispiga)Hörrni, sparrisplantor...
Nu är dom ju ur säsong och står bara och växer, fina javisst - men dom skuggar mina gurkor.
Törs jag kapa?
Jag som bara såg en förminskad version av bilden började för en stund fundera på om jag var helt blind som bara såg en melonOch hönan var ju vansinnigt vacker!