Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regn! Har fått mer än prognosen utlovade, ca 17 mm har fallit och det duggar ännu lite lätt.
Just nu drömmer jag trädgårdsdrömmar om stor vattenmagasinering bakom uthuset som är en plats man inte ser och inte går till utan ärende. Således perfekt för en ful IBC-behållare. :sneaky: Smålänningen i mig tycker liksom inte om att se allt takvatten bara rinna iväg nu för tiden när torka tycks vara ett mer allmänt inslag i livet. En tunna blir ju snabbt full - och snabbt tömd.
 
Inklusive sockel går att gjuta fast 1,5 mm aluminium stomme 6 mm kanalplast

Beror ju lite på läge hur utsatt det är/kan bli för blåst, men jag skulle rekommendera en förfrågan i någon av växthusgrupperna om andras erfarenheter av den modellen (om du har Facebook) innan jag slog till. Jag känner hur det gör riktigt ont i mig varje gång jag ser en bild på ett förvridet f d växthus när det stormat och när jag vet hur man längtat och glatts åt att få sitt växthus på plats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
346
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
752
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp