Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det är riktigt deppigt på nederbördsfronten och försiktighet med bevattningen här också. Prognosen säger lite mer än tre millimeter här på torsdag, det förslår inte långt om det stämmer. 30 hade varit mer behövligt, gärna tre dagar i sträck. Resten av tiodygnssammanställningen är bara fjuttmängder.

Jäkla imponerande följsamhet av SMHI måste jag säga! Efter mitt önskemål ovan så har de raskt uppgraderat prognosen till 30,1 mm på onsdag och 19,2 på torsdag. Håll ihop detta nu är ni snälla! Och kan ni fixa några mm på fredag med, så får ni en guldstjärna från mig och mina törstiga odlingar.
 
Jäkla imponerande följsamhet av SMHI måste jag säga! Efter mitt önskemål ovan så har de raskt uppgraderat prognosen till 30,1 mm på onsdag och 19,2 på torsdag. Håll ihop detta nu är ni snälla! Och kan ni fixa några mm på fredag med, så får ni en guldstjärna från mig och mina törstiga odlingar.
Jag är inte lika imponerad. Här lovde de igår 41 mm under ons-fre , kollade precis och nu är det nere i 12 mm, de borda ha stryk för att luras så.
 
Jag är inte lika imponerad. Här lovde de igår 41 mm under ons-fre , kollade precis och nu är det nere i 12 mm, de borda ha stryk för att luras så.

Jag hade ju hunnit få upp regnhoppet lite lagom för att skickas ner på botten igen i morse när de tidigare 30 mm blivit till under tio, fördelat på tre dagar.

Nu har det bättrat sig något igen upp till 18-19 mm kommande tio dygn. Men det räcker inte för att jag ska känna annat än att jag också vill bestraffa någon.
 
Lite olika blommor från min trädgård :heart
IMG_20210629_124923.jpg
 
Hygglig trädgårdsdag idag :up:
Gjorde iordning den lilla pallkragen och satte ut purjo och bönor, sen fick jag feeling och satte lite fler bönor, vintersallat, tagetes och rosenskära.
Imorgon blir det kålen och några myntors tur, det är det sista försådda som finns i växthuset (tror jag...).

Min roliga jordnötsplanta trivs riktigt bra i växthuset, nu är det bara att vänta på jordnötter 🥜🥜🥜
 
Inte så lovande, nej. Har du fler ärter så skulle jag satsa på att börja om ASAP, de hinner leverera även om de sås nu. Skulle något av det där mot förmodan lyckas överleva så lär det ta all kraft att bara hålla sig vid liv. Har du slut på utsädet så har jag nog några kvar som jag kan avvara (de har typ 100 % grobarhet dessutom).
Nope, har inga fler. Fick bara några få. Är så ledsen på mig själv. De mådde bra för en vecka sen.

Har gjort hål, lyft på grästäcket och planterat gurkor i mitten. Och flyttat ut baljan i soligare läge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
346
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
752
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp