Jag har tyvärr varken blod- eller benmjöl. Vi ska dock grilla ikväll, spara vätskan från köttet, kan det fungera?Blodmjöl uppslammat i vatten på en tygtrasa uppsatt på en pinne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tyvärr varken blod- eller benmjöl. Vi ska dock grilla ikväll, spara vätskan från köttet, kan det fungera?Blodmjöl uppslammat i vatten på en tygtrasa uppsatt på en pinne?
Jag har tyvärr varken blod- eller benmjöl. Vi ska dock grilla ikväll, spara vätskan från köttet, kan det fungera?
Jag är bara lite nervös, jag har nog bara en chans.. Hm, det finns en risk att jag får tälta i rabatten tills vidare.Testa, det kan ju inte skada.
Jag tyckte att det hjälpte med att pudra med cayennepeppar när jag hade rådjursinvasion.Finns det något man har hemma som kan fungera på rådjur? De har passerat och tagit en tulpan inatt (tacksam för att de bara provsmakade). De kommer säkert tillbaka inatt, nu när de har smakat och jag hinner inte ordna fårull eller åka och handla något.
I värsta fall bygger vi in rabatterna lite akut, men det är så jobbigt
Här är det ju iofs lättgrävtSkapa bra förhållande för maskarna låter som en bra idé. De kommer att tacka dig! När vi flyttade till huset så var det väldigt torrt (blåsigt syd-sydväst-läge och jorden var väldigt kompakt och hård. Damen vi köpte av menade att det inte gick att gräva djupare än 20 cm någonstans på tomten. Grannen hade däremot bra jord och vi märkte att vi faktiskt hade en del mask när vi grävde för häcken som ger skugga och skapar en fuktigare och mindre vindpinad trädgård.
Nu nästan fyra år senare så är trädgården uppenbarligen ett maskparadis. De har massor av avenbokslöv att smaska på, massor av nedklippta växtdelar, och ju bättre maskarna trivs desto bättre tycks växterna trivas. Den större delen av trädgården har dessutom blivit en dröm att gräva i.
Det blir att försöka! Borde kittlas rätt bra i nosen om dom försöker smaka.Jag tyckte att det hjälpte med att pudra med cayennepeppar när jag hade rådjursinvasion.
De ska tydligen inte gilla människohår heller, enligt min gamla farmorFinns det något man har hemma som kan fungera på rådjur? De har passerat och tagit en tulpan inatt (tacksam för att de bara provsmakade). De kommer säkert tillbaka inatt, nu när de har smakat och jag hinner inte ordna fårull eller åka och handla något.
I värsta fall bygger vi in rabatterna lite akut, men det är så jobbigt
Äsch. Innan bilden hann laddas upp hela vägen så tänkte jag på @athena_arabians förslag och undrade lite vad för foto som skulle dyka upp..Sambon förstod problemet med tulpanerna vs rådjur. Jag känner mig lugn för stunden.
Visa bifogad fil 68252
Sambon förstod problemet med tulpanerna vs rådjur. Jag känner mig lugn för stunden.
Visa bifogad fil 68252
Vi hade hemskt många idéer innan den här dök upp.. lastnät, femton trådar elstängsel... Sen har jag lite köttsaft i en burk som jag får komplettera med ocksåSå besviksamt. Jag hade förväntat mig något mer... exotiskt
@Unafraid får säga åt sin sambo att buke blev mycket besvikna över hans lösningSå besviksamt. Jag hade förväntat mig något mer... exotiskt
Han kommer bli så ledsen när han var så duktig och byggde staket@Unafraid får säga åt sin sambo att buke blev mycket besvikna över hans lösning