Fint! mina irriterande växter tenderar bli lite högre än sådär dock.Inte för att vara den som är den, men har ni sett att IKEAs hylla Hyllis har fått ett överdrag i år så man kan använda det som miniväxthus? Finns i två olika storlekar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fint! mina irriterande växter tenderar bli lite högre än sådär dock.Inte för att vara den som är den, men har ni sett att IKEAs hylla Hyllis har fått ett överdrag i år så man kan använda det som miniväxthus? Finns i två olika storlekar.
Gamla dagstidningar?Hej alla som har gröna fingrar
Jag har 4 potatislådor jag fått och vill plantera i. Vad ska man ha i botten tycker ni för inte jorden ska rasa igenom eller håller den sig? Klurade på sådan fiberväv?
Du får odla strimmig krasse? Har hört att även den kan förvirra kålfjärilar, men bäst är ju om du kan näta kålen och kolla om det finns ägg eller larver på den.Finns det någonting som avskräcker kålfjärilar
Eftersom nu vitkålen alldeles självmant bestämt sig för att växa på gödselstacken så kan den väl få en chans
Läste att mynta och tagetes kan förvirra kål fjärilar men så lätt är det väl knappast att slippa dom
Jag kan väl bygga en liten ställning och klä med fiberduk samt peta ner lite krasse runt omkringDu får odla strimmig krasse? Har hört att även den kan förvirra kålfjärilar, men bäst är ju om du kan näta kålen och kolla om det finns ägg eller larver på den.
Markväv eller gjuteväv fungerar bra. Blanda inte ihop det med den vita täckväven dock den har man ovanpå odlingarna för att att de inte ska brännas, torka eller bli uppätna.Hej alla som har gröna fingrar
Jag har 4 potatislådor jag fått och vill plantera i. Vad ska man ha i botten tycker ni för inte jorden ska rasa igenom eller håller den sig? Klurade på sådan fiberväv?
Och vad för blommor passar i sol sol? Och står sig bra ute dygnet runt.
Nu så! Beställt svarta vinbär från gg och ska göra ett försök att få fram lite bär. Kostade bara på mig en liten buske, jag hoppas verkligen att den överlever. Klurar på om jag ska plantera den i den pyttelilla rabatten vid min uteplats, eller om jag ska prova att ha den i kruka och övervintra på uteplatsen.
Nät är enligt min erfarenhet det enda som hjälper.Finns det någonting som avskräcker kålfjärilar
Eftersom nu vitkålen alldeles självmant bestämt sig för att växa på gödselstacken så kan den väl få en chans
Läste att mynta och tagetes kan förvirra kål fjärilar men så lätt är det väl knappast att slippa dom
Vinbär är lätta att rota. Om du inte bor i närheten av @Martenix så kan du fråga nån bekant om du får lägga avläggare av deras plantor.Nu så! Beställt svarta vinbär från gg och ska göra ett försök att få fram lite bär. Kostade bara på mig en liten buske, jag hoppas verkligen att den överlever. Klurar på om jag ska plantera den i den pyttelilla rabatten vid min uteplats, eller om jag ska prova att ha den i kruka och övervintra på uteplatsen.
Misstänkte detNät är enligt min erfarenhet det enda som hjälper.
Det kan funka med en tunn spetsgardin också. Dessa köps för en billig peng på loppis.Misstänkte det
Men jag tror jag har nät någonstans
Har även mängder med fiberduk det borde väl funka oxå?Det kan funka med en tunn spetsgardin också. Dessa köps för en billig peng på loppis.
Absolut, vill du ha kål är det dock viktigt att den släpper igenom ljus men med en svart så problemet också ur världen.Har även mängder med fiberduk det borde väl funka oxå?
Ja, det kan också funka.Har även mängder med fiberduk det borde väl funka oxå?
Var bor du? Rensade i snåret av vinbärsbuskar här igår och det finns småplantor i överflöd, bor du i närheten (mellersta Bohuslän) så får du gärna hämta om du vill ha fler att experimentera med.