Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det växer vitkål på min gödselstack
Men kålfjärilarna lär väl hitta den snart
Jag vet hur vitkålen kom ditDet växte cannabis i vår en somma r för länge sedan.
Vitkål låter bättre!
Fåglar utfodras ofta med hampafrön så det är nog de som spridit det till gödselstacken. Hampa = cannabis. Det är dock ingen vits att ta det och röka på för det innehåller inget av värde.Jag vet hur vitkålen kom dit
Hur kom cannabis till din gödselstack
Empirisk kunskap?Fåglar utfodras ofta med hampafrön så det är nog de som spridit det till gödselstacken. Hampa = cannabis. Det är dock ingen vits att ta det och röka på för det innehåller inget av värde.
Den informationen går att läsa sig till.Empirisk kunskap?
Åk till närmaste plantskola /leta upp en trädgårdsmästare och be dom kolla på din trädgård och göra en ritning åt dig! Kostar nog några tusen men då får du en plan att utgå ifrån!Ååh jag behöver hjälp!! Jag vill ha världens finaste trädgård - tänk Trädgårdstider - men jag kan ingenting om växter! Kan lite om odling men noll om blommor. Jag bor på på 1500kvm sluttande tomt, har ca 20 kvm uterum + lika mycket altan i sydvästläge. Var börjar man? Jag vill ju ha vackert och prunkande! Men när jag åker till blomsterträdgårdarna blir jag överväldigad och så blir det inget köpt.
Finns det bra böcker om trädgård där dom skriver ”Gör såhär och köp dessa blommor så blir allt bra”? Eller kan alla ni komma hit och bestämma åt mig?!
Så många pengar har jag inte att lägga på trädgården även om det hade underlättat enormt!Åk till närmaste plantskola /leta upp en trädgårdsmästare och be dom kolla på din trädgård och göra en ritning åt dig! Kostar nog några tusen men då får du en plan att utgå ifrån!
Ba' skojadeDen informationen går att läsa sig till.
Mvh/ nykterist och rökfri
Jag gillar "Din trädgård" av Karin Berglund. Sen börjar du bara i ett hörn och jobbar dig framåt. Gå med i en trädgårdsförening och var med på lite träffar. Snart har du trädgårdskompisar och kommer då får överblivna växter att plantera. En del går bra andra inte, en del flyttar man runt överallt utan att hitta den perfekta platsen.Ååh jag behöver hjälp!! Jag vill ha världens finaste trädgård - tänk Trädgårdstider - men jag kan ingenting om växter! Kan lite om odling men noll om blommor. Jag bor på på 1500kvm sluttande tomt, har ca 20 kvm uterum + lika mycket altan i sydvästläge. Var börjar man? Jag vill ju ha vackert och prunkande! Men när jag åker till blomsterträdgårdarna blir jag överväldigad och så blir det inget köpt.
Finns det bra böcker om trädgård där dom skriver ”Gör såhär och köp dessa blommor så blir allt bra”? Eller kan alla ni komma hit och bestämma åt mig?!
Jag vet hur vitkålen kom dit
Hur kom cannabis till din gödselstack
Tack! Ska kolla upp! Rimligtvis borde det finnas sådana föreningar härJag gillar "Din trädgård" av Karin Berglund. Sen börjar du bara i ett hörn och jobbar dig framåt. Gå med i en trädgårdsförening och var med på lite träffar. Snart har du trädgårdskompisar och kommer då får överblivna växter att plantera. En del går bra andra inte, en del flyttar man runt överallt utan att hitta den perfekta platsen.
Tack! Ska kolla upp! Rimligtvis borde det finnas sådana föreningar här