Så trist!
Dödstrist. Jag ska sura ett tag men sen ska jag börja om hade jag tänkt mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så trist!
noll härWoop woop, nu är 4st uppe
Seså,ingen ide att vara avundsjuk dom dör antagligen snartnoll här
Men, jag har varit ute och skördat frön från förra årets kvarblivna tagetesar. Tänkte sprida dem frikostigt i omgivningarna, för pollinerarnas skull...
(när man bor på landet och är omgiven av en hel del skräpmark är det bara att sprida... Borde köpa en säck solrosfrön och sprida också)
Jag har precis varit på föreläsning med svenska pionföreningen och de var mycket tydliga med att det inte är värt att plantera pioner på våren. Köp pioner på hösten istället och plantera då så får du en mycket finare tillväxt på den.Eftersom jag inte har möjlighet att komms iväg till Älvsjömässan ska mamma spana efter pioner åt mig på Nordiska trädgårdar idag.
Jag hade verkligen velat spana själv.
Mjo, har hört detta också, men tänkte göra ett försök ändå. Letade pioner augusti-oktober, men hittade inga. Men kanske ska strunta i det ändå då.Jag har precis varit på föreläsning med svenska pionföreningen och de var mycket tydliga med att det inte är värt att plantera pioner på våren. Köp pioner på hösten istället och plantera då så får du en mycket finare tillväxt på den.
Det man kunde göra var att kruka dom under sommaren och sedan plantera dom på hösten. Man kan även beställa via svenska pionsällskapet då köper du dom som barrotade.Mjo, har hört detta också, men tänkte göra ett försök ändå. Letade pioner augusti-oktober, men hittade inga. Men kanske ska strunta i det ändå då.
https://pionisten.se/erbjudanden.html De har även en lista på leverantörer .Mjo, har hört detta också, men tänkte göra ett försök ändå. Letade pioner augusti-oktober, men hittade inga. Men kanske ska strunta i det ändå då.
Har frösått dahlia som precis kommit upp, dom behövde ingen specialbehandlingSka fröså pelargon och dahlia, och även bambu
Några tips?