Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sa ju att växter/fröer är aggresiva därHåll er undan från Lidl! 5 påsar för 10kr på massor av sorter.. och sambon köpte ett plommonträd för 50kr... Livsfarligt!
Visa bifogad fil 26767
www.lidl.seVilken sorts plommon köpte ni @Unafraid ? Fanns det många olika sorters fruktträd?
Plommon,körsbär o äpplen var vad jag såg,har ingen aning om var dom var härdigaJo fast där står det bara att det finns olika sorter så vitt jag kan se? Inte vilka som faktiskt finns. Tänkte mest om det fanns några sorter som är härdiga i min zon, i så fall kanske det är värt att åka en tur via Lidl.
Plommon,körsbär o äpplen var vad jag såg,har ingen aning om var dom var härdiga
President hette plommonträdet, ska vara härdigt zon 4-5, men vi får se om det stämmer! Kollade inte sorterna, men fanns även äpple, päron och körsbär.Vilken sorts plommon köpte ni @Unafraid ? Fanns det många olika sorters fruktträd?
Sa jag att jag varken har gröna fingrar eller kunskap Jag litar blint på att dom andra Bukarna håller mig i handen o leder mig framåt.Jag var nog lite otydlig, menade olika namnsorter av t.ex. äpple eller plommon. 50 kr för ett fruktträd är ju rena fyndet men fortfarande pengarna i sjön för min del om de bara är härdiga i zon 1
Spola av och klämma ihjäl, se till att plantorna har det de behöver så de kan växa ifrån lössen.Ett av borden, har behövt skaffa ett till, sen bor ett gäng i karantän i badrummet också, fått löss på några plantor.. tycker såplösning fungerar dåligt, något annat tips?
Visa bifogad fil 26813
Det är mini-mini löss, svåra att se. Och det är små plantor, så ska jag spola dom så är jag rädd att dom blir överbevattnade.Spola av och klämma ihjäl, se till att plantorna har det de behöver så de kan växa ifrån lössen.
Åtminstone tidigare har de varit lite nonchalanta med odlingszoner...Jo fast där står det bara att det finns olika sorter så vitt jag kan se? Inte vilka som faktiskt finns. Tänkte mest om det fanns några sorter som är härdiga i min zon, i så fall kanske det är värt att åka en tur via Lidl.