Stockholms blodbad!Man ska inte gråta över spilld saft eller hur var det nu?
Visa bifogad fil 33489
Nästa gång ska jag inte nöja mig med att dubbelkolla pipen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stockholms blodbad!Man ska inte gråta över spilld saft eller hur var det nu?
Visa bifogad fil 33489
Nästa gång ska jag inte nöja mig med att dubbelkolla pipen
Ja, hallon plantor är obegripligt dyra. Jag har fått alla mina.Dåså. Då gödslar jag av bara fasen och spar pengarna. Hästgödsel är bra här även pga att den mycket tunga lerjorden behöver allt organiskt material den kan få. Och jag har ju en pålitlig leverantör av just hästgödsel i familjen.
Näää, hösten är en bra period för att gräva på med. Om det inte är något du vill rädda bland allt gräs så trimma av eller klippa bort allt överväxande innan du gräver så blir det lättare. Det du kan göra nu som du redan börjat med är ju att täcka över eländet så dör en del av gräsrötterna av, så blir det lättare att gräva sedan.Jaha, då har tåget gått. I år också .
Jag lyckas aldrig med vitlök, i år har jag dessutom tappat bort dom. Blasten hann försvinna innan jag grävt bort dom och det står varannan bondböna så jag kan inte bara gräva upp allt och rota igenom. Well well, någon gång kanske det blir en fläta. Dina ser ju fina ut tycker jag.Visa bifogad fil 33492
Skördetid! Amandine och mandelpotatis, vitlök (som tyvärr gav dålig utdelning i år), gul lök, squash, en ful gurka, gallringsmorötter och blommor.
Nu har jag förresten listat ut vilken sida av morotslandet som är sommarmorötter och vilken som är höstmorötter.
Kan vara så. Jag är bortskämd och räknar med att de bara finns. Jag har löfte om några med gula hallon, som jag sätter i de största tomrummen i landet sen.Ja, hallon plantor är obegripligt dyra. Jag har fått alla mina.
Men kanske är det lika som med scilla - de är så lätta att få tag i att folk inte köper
Jag lyckas aldrig med vitlök, i år har jag dessutom tappat bort dom. Blasten hann försvinna innan jag grävt bort dom och det står varannan bondböna så jag kan inte bara gräva upp allt och rota igenom. Well well, någon gång kanske det blir en fläta. Dina ser ju fina ut tycker jag.
Nej jag tycker också det är dåligt med klyftor på mina. De är också väldigt små mycket mindre än dina trots att jag tyckte jag var duktig och grävde ned dom i gödslad jord i höstas...Klågerupsmassaker ligger kanske närmare till hands? Geografiskt sett,
Hälften hade tyvärr ruttnat, men resten blev fina. Två hade dock inte klyftat sig - jag trodde först att det var en förlupen gullök.
Jag kände på mig att det var lite fel att blanda in Stockholm. Massakern i Klågerup är mig okänd, så nu ska jag bilda mig.Klågerupsmassaker ligger kanske närmare till hands? Geografiskt sett,
Hälften hade tyvärr ruttnat, men resten blev fina. Två hade dock inte klyftat sig - jag trodde först att det var en förlupen gullök.
Kan vara så. Jag är bortskämd och räknar med att de bara finns. Jag har löfte om några med gula hallon, som jag sätter i de största tomrummen i landet sen.
Nej jag tycker också det är dåligt med klyftor på mina. De är också väldigt små mycket mindre än dina trots att jag tyckte jag var duktig och grävde ned dom i gödslad jord i höstas...
Jag provar nog nya sorter varje år...kommer inte ihåg vad de heter. Vi beställde från någon site, tror de kom ganska sent. Så i år köper jag på ica de brukar ha utsäde på höstkanten.Kanske det kan vara sorten? Jag tog en ny sort i år, som jag just nu inte minns vad den heter.
Kanske det kan vara sorten? Jag tog en ny sort i år, som jag just nu inte minns vad den heter.
Det bidde saft
Visa bifogad fil 33498
Till vänster skymtar några av burkarna med krusbärsmarmelad
Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska göra med bären på övriga buskar. Har 2 papppåsar kvar med svartvinbärsgelé och svartvinbärssylt från förra året
Det är fjärde sommaren på det här stället och den rabatten är prioriterad eftersom den är vid min entré. Och ändå har jag inte fått det gjort. Jag har inte fått uteplatsen fixad heller.
Nej, inget salt i trädgården. Det hör inte hemma där.Salta? Då dör gräset, så kan du kratta bort det sen.
Nej, inget salt i trädgården. Det hör inte hemma där.
Jag skulle vilja ha en gasolbrännare men vet ingen som säljer det här.