Lite fundersam på smaken.
Du får bjuda på en sup innan jag bestämt mig för vad jag tycker.
Bara att komma förbi Den är jättegod
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite fundersam på smaken.
Jag har smakat rosenlikör.Lite fundersam på smaken.
Jag köpte 4 plantor förra året och jag lever i jordgubbslycka! Både skator och sniglar äter en del, ändå är det här dagens skörd. Fatet är ett tårtfat, alltså rätt mycket större än en vanlig tallrik.Hur många jordgubbar får ni per planta ungefär? Ger dom mer när dom blir äldre?
Jag har ca 25-30 plantor av olika sorter och att skörda 5 gubbar per dag är helt för lite! (Jag är egentligen inte speciellt glad i jordgubbar, men i år har något hänt och jag har suuupercravings!)
Den billiga handelsträdgården hade plantor för 15kr/st härom veckan så lär åka dit på måndag och köpa alla om det finns några kvar!
Du har en senare sort?Varför är mina jordgubbar bara kart än? Alla andras verkar vara klara.
Kommer ha en liten bit "gjutjärnsstaket" också där jag vill ha rosor som liksom väller över staketet men vilken rossort gör det? Några tips på bra rosor här? Ska vara i olika nyanser av rosa.
Ärligt talat så köpte jag den lite bara för att få säga "Ghislaine de Féligonde" så ofta som möjligt, för att det låter så underbart. Det är lite jobbigare att skriva men jag är beredd att ta det. Jag har haft den i tre år nu som en av mina bästa blickpunkter från köksfönstren och diskbänken/arbetsbänken. Så här ser den ut idag:
Visa bifogad fil 31673
Det kanske var en Ghislaine de Fejkigonde?Hur tycker du att din doftar? Det finns en allmän rosenträdgård i närheten av mig och där finns en Ghislaine de Féligonde som tidigare har varit nedklippt i ett par år och som precis har börjat blomma. Glad i hågen stack jag näsan i en blomma och den luktade ... ingenting.
Hur tycker du att din doftar? Det finns en allmän rosenträdgård i närheten av mig och där finns en Ghislaine de Féligonde som tidigare har varit nedklippt i ett par år och som precis har börjat blomma. Glad i hågen stack jag näsan i en blomma och den luktade ... ingenting.