Jag googlade på Austin rosor och klickade på den första sidan: https://floralinnea.se/rosor/engelska-austin-rosor.htmlAustinrosorna har ofta stora blommor, remonterar och doftar men oftast så doftar blommor mest i gryning eller skymning, doften är flyktig när det blir varmare och torrare.
Jag älskar blomdoft, liljekonvaljer, schersmin, rosor och kaprifol för att nämna några. Tyvärr vill inte liljekonvaljerna växa hos mig men det andra njuter jag av för fullt nu. Jag planterade en schersmin utanför sovrumsfönstret efter vi flyttat hit, förhållandet är sedan länge över men blomdoften njuter jag av varje sommar.
Och vad ser jag inte allra först om inte just en bild på den ros jag tog bild på tidigare i tråden
Åh liljekonvalj doften älskar jag också! Det finns en kaprifol på gården, men den är en liten bit från där vi brukar sitta så man känner oftast inte en pust från den där. Typiskt Vi har rosor nära där som doftar gott men de sprider liksom inte sin doft. Syrén älskar jag också Men den blommar för tidigt för mig, jag är aldrig på plats nu för tiden när de som finns blommar (Dock finns det såna små buskar i stan, får njuta av dem där istället.)
Schersmin känns lite ... tråkig (Jag älskar dock vita rosor, det är min favorit färg på dem )