Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig känns den grön men inser nu att den blir mer grå i min kamera. Testade fota och höll fotot mot tavlan. Helt annan färg!
Bytte ljus och här är den mer lik hur den ser ut i verkligheten. Men den är ändå grönare och varmare IRL.

Visa bifogad fil 49878

Du är sååå grym på detta!!
Dessutom kunde hon i grön klänning vara en vän till mig. Det är en exakt kopia av henne, har nästan lust att visa foto haha

Varför tror du det? Det kan vara olika skärmar också, jag tycker inte de ser så gråa ut i tonen på mina skärmar. 🤔 Det är ett gissel att ta ett foto och det ser likt ut verkligheten och sen ska se likadant ut på allas olika skärmar.

Fina målningar oavsett. :up:

Ja det är nog olika hur det ser ut på olika skärmar! Men när jag plåtar av en tavla och ställer telefonen mot tavlan kan det också variera MYCKET i färg på fotot gentemot verkligheten.

Sista touchen nu ...

410F2B8A-4440-46F7-881A-AC39367BE8D5.webp

Ja det är nog olika hur det ser ut på olika skärmar! Men när jag plåtar av en tavla och ställer telefonen mot tavlan kan det också variera MYCKET i färg på fotot gentemot verkligheten.
Jovisst så är det också. Ljuset är olika beroende på olika variablar, t ex. ta ljuset ute, det kan bli fint gyllene ljus vid solens upp och nedgång, samt olika ljus beroende på molnen.
Min vita personbil kan få annan färg beroende på vad ljuset studsar på i närheten av den, en grön ton om det finns gräs i närheten eller mer grå av asfalt.

Det är ett gissel och kan va svårt att komma runt även om man kan redigera vitbalansen i efterhand, för det kan se jättebra ut på ens egna skärm så kan det se sämre på någon annans osv. Kanske inte något vi ska fördjupa oss i den här tråden, då det handlar om foto och inte om målningar. 😅

Oavsett rätt färg eller inte så får vi ändå den generella uppfattningen här och jag tycker det ser bra ut, även om det nu må vara ”fel” nyans på foto. Är säker på att de säkert ser ännu finare ut i verkligheten. Fortsätt dela på, är kul att se även om jag själv inte är så aktiv med målandet längre. ❤

Det är så spårat nu. Målar på typ sju dukar samtidigt och nu ska allt torka... helst utan att kladda på varandra 😅 Sen är jag ju klantig som fan och snubblar runt och tappar grejer :rofl:

Funderar på att hänga dessa ihop sen om jag hinner klart dom i tid ...

842B02CB-CCE0-478B-86D1-795A52AF174F.webp

Har alltså tagit över husets fjärr-värmecentral, det är det som syns i bakgrunden 😅😅

Det är så spårat nu. Målar på typ sju dukar samtidigt och nu ska allt torka... helst utan att kladda på varandra 😅 Sen är jag ju klantig som fan och snubblar runt och tappar grejer :rofl:

Funderar på att hänga dessa ihop sen om jag hinner klart dom i tid ...

Visa bifogad fil 49987

Har alltså tagit över husets fjärr-värmecentral, det är det som syns i bakgrunden 😅😅

Nuvarande omgivning ger ju en viss intressant industriell touch :D

Kanske till och med ett sån där värmefläkt man kan ställa på golvet, vet jag fick låna en när min panna pajjade och det värmde gott om fötterna. :)

Det är riktigt svettigt i värmecentralen så tror ej det behövs. Var precis nere och kände på tavlorna och många är redan torra. Det är bara dom som har mycket zinkvit i mixen som inte torkat ännu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka