Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Igång igen!

Har lagt till lite detaljer på kläderna, tex knappar. Detaljerär iofs för mkt att kalla det, det är mer slarviga markeringar men backar man blir det liksom ”detaljer”. Tog en bred pensel och bara drog på fri hand för att få känslan av gräs/vass.en annan stor pensel skissade snabbt upp de vita bollarna. Kanske blir det riktiga detaljer sen.

9FA17E91-FB3F-4F7A-89A4-547447E2BD94.webp

Varje gång jag sätter mig i schäslongen och kollar upp på mina posters på väggarna tänker jag att jag borde verkligen ta tag i anledningen till att jag helt plötsligt började måla 😅
Har nu målat som en besatt i ett drygt halvår och inget har hänt med själva anledningen till det maniska måleriet :rofl:

Nu går jag ner till målarrummet med en stor termos kaffe! Tänkte måla klart ”den fula ankungen” idag. Vet inte riktigt vad jag ska göra med bakgrunden. Kanske bara lämna den som den är nu?
Ska lägga lite mer detaljer i ansiktet iaf...

Igår blev jag kontaktad av en person inom galleri/konst-branschen som ville göra ett ”hembesök”. Hen kommer senare i em. Känns spännande att ngn med koll kommer bedöma mig IRL. Jag vet från min målar-kompis att jag har vissa (ehm 🙄😆) brister rent tekniskt men jag är inte rädd för kritik. Tycker att det ska bli spännande!

Nu går jag ner till målarrummet med en stor termos kaffe! Tänkte måla klart ”den fula ankungen” idag. Vet inte riktigt vad jag ska göra med bakgrunden. Kanske bara lämna den som den är nu?
Ska lägga lite mer detaljer i ansiktet iaf...

Igår blev jag kontaktad av en person inom galleri/konst-branschen som ville göra ett ”hembesök”. Hen kommer senare i em. Känns spännande att ngn med koll kommer bedöma mig IRL. Jag vet från min målar-kompis att jag har vissa (ehm 🙄😆) brister rent tekniskt men jag är inte rädd för kritik. Tycker att det ska bli spännande!
Jag hade velat se mer grönt i bakgrunden för att knyta an till gräset i förgrunden. Lätta upp bakgrunden lite så att kvinnan poppar fram mer liksom. Nu dras hon in i mörkret lite, om du förstår hur jag tänker 😅

Jag hade velat se mer grönt i bakgrunden för att knyta an till gräset i förgrunden. Lätta upp bakgrunden lite så att kvinnan poppar fram mer liksom. Nu dras hon in i mörkret lite, om du förstår hur jag tänker 😅

Tror du att hon skulle poppa mer med en varmare bakgrund? Jag måste testa lägga emot

Jag trodde de menade att bakgrunden skulle bli mer grön? Just nu är den kallt blågrön och ”gräset” mer varmt grönt
Ja, att bakgrunden ska bli mer grön. För mig ser den väldigt grå ut? Iaf lite varmare toner tror jag skulle passa! Då kommer det gula lysa mer än nu, nu ser det belyst ut lite?

Ja, att bakgrunden ska bli mer grön. För mig ser den väldigt grå ut? Iaf lite varmare toner tror jag skulle passa! Då kommer det gula lysa mer än nu, nu ser det belyst ut lite?

För mig känns den grön men inser nu att den blir mer grå i min kamera. Testade fota och höll fotot mot tavlan. Helt annan färg!
Bytte ljus och här är den mer lik hur den ser ut i verkligheten. Men den är ändå grönare och varmare IRL.

64B00FFC-290A-42A8-A225-FAF26D8127F2.webp

Det är spännande! Du verkar förutom talang även ha de rätta kontakterna att marknadsföra din konst så det är spännande att se vart det tar vägen, jag tror på en snabb "karriär" om du inte tappar sugen :)

Det är spännande! Du verkar förutom talang även ha de rätta kontakterna att marknadsföra din konst så det är spännande att se vart det tar vägen, jag tror på en snabb "karriär" om du inte tappar sugen :)

Tack fina ❤️

Jag har ju haft en svacka och lagt av men Coronan gjorde mig jävligt rastlös 😅🙃

Nu ska jag ta tag i eldprovet att måla upp buren över denna lilla gynnare. Oklart vad hen är för ”ras dock haha. Men jag googlade kanariefågel som referens 😅🤷🏼‍♀️

A6E90EAA-2FB2-4355-91DD-AA28D759D70D.webp

En typisk pippifågel, om någon undrar över art... ;)

Haha vi är på EXAKT samma nivå här! :D Tror ej vi kommer bli headhuntade som fågelskådare inom snar framtid men 🤷🏼‍♀️😅

Hade lite ågren minst sagt över buren och funderade på ngn slags mall men bestämde mig nu för att dra upp den på fri hand.

Nu ser det ut såhär i realtid:

275E47E6-2012-4FD5-8EC9-FBEF78192E70.webp

Problemet är ju att burens galler även ska fram från ”baksidan” men tänker att det är överkurs i nuläget

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka