R
Raderad medlem 68338
Jobbade lite med denna idag. Ska lägga fler kalla skuggor och detaljer sen imorgon. Inser hur mkt jag hatar att måla tyg (troligen för att jag verkligen birde träna mer på det )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har alltså tagit över husets fjärr-värmecentral, det är det som syns i bakgrunden
Jag som tänkte att du hade helt skiftat stil med det där högteknologiska - men lite döda - motivet i det övre högra hörnet.
Min amatöruppfattning om brud-fågeln (eller fågel-bruden, den senaste alltså) är för övrigt att den är superb som den är!
Ja, jag vet precis. Behöver du modeller, så känner jag en höna som har den blicken ganska ofta. (ett par katter också, om det kniper)
Visa bifogad fil 50123
Haha, jag tänkte samma sak först.Jag som tänkte att du hade helt skiftat stil med det där högteknologiska - men lite döda - motivet i det övre högra hörnet.
Min amatöruppfattning om brud-fågeln (eller fågel-bruden, den senaste alltså) är för övrigt att den är superb som den är!
@tornblomma Oh la la, det låter som att du fått en lektion från värsta... Konstprofilen? Tror dessutom det är mycket lättare, och ganska trevligt! att dra in pengar på att måla Östermalmstanters pudlar än genom att delge oombedda (?) surmagade "råd" från Den Fiiina Svåra Konstvärlden.
Don't let'em get to you! Häll upp ett glas vin (åt dig själv) och låt tunnorna skramla. Du målar av rätt skäl - för att du villInget är omöjligt @Diabetikern det kan både hönor såväl som bostonterriers
Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Sen körde han vidare på sin gedigna utbildning och erfarenhet inom konstbranschen och han skrev väl inte riktigt rakt ut men kontentan var väl ”du ska inte tro att du är något”. Han skrev även att han unnar mig likes på typ sociala media om jag blir glad av det men det betyder inte att det jag gör är konst.
Jag svarade inte men tänkte spontant att jag som verkat inom modebranschen där det är så otroligt viktigt vem du är, vem som sitter vart... ja bara yta yta yta.... kan ju spontant känna att det vore jävligt trist att ha gett sig in i ännu en bransch som är likadan. Vem är inne, vem är ute? Vem får vara med, vem är ”rätt” och vem är ”fel” och vem är inte ”på listan”... ?
Med det sagt har jag betett mig ut på promenad iklädd pyjamas för att köpa färg
Ah den stora frågan, vad är konst . Om man målar för att det är kul och andra gillar det man gör och köper det, vem bryr sig då om ifall det är "stor konst" eller inte. Kalla dig illustratör så behöver du inte dilla konst eller inte konst.Inget är omöjligt @Diabetikern det kan både hönor såväl som bostonterriers
Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Sen körde han vidare på sin gedigna utbildning och erfarenhet inom konstbranschen och han skrev väl inte riktigt rakt ut men kontentan var väl ”du ska inte tro att du är något”. Han skrev även att han unnar mig likes på typ sociala media om jag blir glad av det men det betyder inte att det jag gör är konst.
Jag svarade inte men tänkte spontant att jag som verkat inom modebranschen där det är så otroligt viktigt vem du är, vem som sitter vart... ja bara yta yta yta.... kan ju spontant känna att det vore jävligt trist att ha gett sig in i ännu en bransch som är likadan. Vem är inne, vem är ute? Vem får vara med, vem är ”rätt” och vem är ”fel” och vem är inte ”på listan”... ?
Traditionellt måleri ingår väl knappt inom konstbegreppet längre för en del, Konstfack har i princip slutat undervisa i det, så det var väl ganska väntat ändå kanske? Jag tycker nog det vore mera oroande om han varit positiv.Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Traditionellt måleri ingår väl knappt inom konstbegreppet längre för en del, Konstfack har i princip slutat undervisa i det, så det var väl ganska väntat ändå kanske? Jag tycker nog det vore mera oroande om han varit positiv.
Bra konst sägs ofta bryta mot normer och utmana, men när de normer som konstnären bryter mot är konstvärldens egna blir det svårare att hantera. Som en konstnär som Odd Nerdrum, hans konst är fortfarande väldigt kontroversiell inom delar av konstvärlden men hans målningar säljs ändå för miljonbelopp på auktion.
Jag är mera nyfiken på vilken av tavlorna som konsthandlaren köpte om det inte är konfidentiellt?