Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skaffade lite akvarellfärger och papper i somras, målade fyra små stackars bilder och lät allt vara tills nu :laugh: Försöker lära mig med hjälp av youtube, har aldrig målat tidigare och har liksom ingen känsla för färg, så det är verkligen 100% kravlöst och skitkul :D den här gjorde jag i natt:
Visa bifogad fil 50459
Lär köpa vit gouache eller bläck tror jag, blev mer smet än oumph i stjärnhimlen :p

Jättefina!

Visa bifogad fil 50438

Snodde med mig en flaska rött från min kära mor igår kväll och målade en sväng när jag kom hem :angel: Börjar känna att nu är det verkligen dags att beställa hem ett staffli och större dukar, allt är stängt här pga corona men internet är ju alltid öppet :p

Härligt! Vad är det för färg? Använder du medium? Ser väldigt jämnt blendat ut. Mitt stora problem är att jag målar yvigt och ojämnt. Expertenterar nu fram med medium på ytor jag vill ska bli mer jämna.

Ett tips (om du vill ha). Kolla örats storlek och placering. Man blir förvånad vart det sitter haha. Jag har studerat sönder detta ämne. Är fortfarande nybörjare men det sitter lägre och mer vinklat än man tror! Dra en linje med handen från sitt öga till örat så ser du!

Härligt! Vad är det för färg? Använder du medium? Ser väldigt jämnt blendat ut. Mitt stora problem är att jag målar yvigt och ojämnt. Expertenterar nu fram med medium på ytor jag vill ska bli mer jämna.

Ett tips (om du vill ha). Kolla örats storlek och placering. Man blir förvånad vart det sitter haha. Jag har studerat sönder detta ämne. Är fortfarande nybörjare men det sitter lägre och mer vinklat än man tror! Dra en linje med handen från sitt öga till örat så ser du!

Van Goghs oljefärger, de är basic nybörjarfärger har jag förstått. Jag använder medium ibland, inte hela tiden men det jag tycker verkligen det hjälper då jag vill få till lite starkare färger och tunnare färg. Slänger in en bild på det jag använder, vet att det finns många olika sorter men är alltför ny för att ha nån verklig koll på vilka medium som gör vad :o Min process är fortfarande kaos dock och jag testar mig fram hejvilt så har inga verkliga rekommendationer på hur man borde gå tillväga :laugh:

Och tar absolut emot tips, är ju också helt ny på detta. Så tack! ska spana in lite öron då, inget skumt med det, vadå :angel:

24280083-TALENS-Malmittel-083_grande-700x700.jpg

Och nu skissade jag upp en till gigant!
Återupplivar ett motiv jag försökte mig på för ett halvår sedan. Då hade jag stora problem med både färg och proportioner. Nu känner jag mig mycket mer säker och kör bara på! Tog mig 10 min att dra denna grund i ansiktet. Och jag får inte längre panik av att det inte ser ”färdigt” ut utan är lugn med att jag har steg två och tre i huvudet liksom.

5DB40E8E-2F48-4137-86AD-9745BDB73B38.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka