Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack hörrni! ❤❤
Nu är det dock slut med det murriga färgtemat och in med pasteller som gäller!
Samlat på mig lite härliga referensfoton på hög nu och nyss fick jag feeling och skissade upp en egen idé, såklart på människa och djur-temat men kitschig och pastellig! Det kommer bli ett människa med duva porträtt. Hur stor är en duva i förhållande till en människa?! Måste spana på stan imorgon :rofl:

Ser ni ngn galning med rosa hår och stora rosa brillor gå runt och spana på duvor på plattan är det jag 😅🤷🏼‍♀️

Senast ändrad av en moderator:
092237D5-CE3F-4C25-A7C8-F2956CAAAFE0.jpeg

😂😂😂

Jag hade precis ett smärre breakdown. Skulle försöka lasera fram en ”abstrakt skog” och det borde för en normal människa tagit ca 5 min. Jag misslyckades gång på gång. Tillslut verkade jag inte ens klara att blanda fram grönt med blått och gult.
Var två sekunder ifrån att tappa det helt och rolla över hela tavel-helvetet! Hindrades dock av min ungdomliga granne som föreslog att jag skulle ta en paus ;)

Såhär ligger jag till nu:

6561FC7A-1E8D-454A-9FAE-8B6CAAE28717.jpeg

(Har inte kunnat börja på duv-kvinnan pga bakgrunden var alldeles för oljig och blöt ännu).

Alltså, jag har följt denna tråden i tystnad, men jag måste bara säga att dina tavlor är helt fantastiska! :love: Älskar hur du får allt tyg att se mjukt ut och att du verkligen får fram motiven utan att grotta ner dig i detaljer. Det är verkligen inte alla som klarar det. Jag hoppas du fortsätter måla så länge du själv tycker det är kul och inte lyssnar på besserwissrar som försöker definiera begreppet "konst". Hade lätt kunnat tänka mig att köpa en "törnis" den dagen du vill bli av med någon eller inte får plats med fler i lägenheten. 😃

Jag hade precis ett smärre breakdown. Skulle försöka lasera fram en ”abstrakt skog” och det borde för en normal människa tagit ca 5 min. Jag misslyckades gång på gång. Tillslut verkade jag inte ens klara att blanda fram grönt med blått och gult.
Var två sekunder ifrån att tappa det helt och rolla över hela tavel-helvetet! Hindrades dock av min ungdomliga granne som föreslog att jag skulle ta en paus ;)

Såhär ligger jag till nu:

Visa bifogad fil 51020

(Har inte kunnat börja på duv-kvinnan pga bakgrunden var alldeles för oljig och blöt ännu).
Alltså på riktigt, säljer du? 😍

Alltså på riktigt, säljer du? 😍

Tack fina du! ❤️
Inte omöjligt att jag kan göra ngt på beställning. Beror lite på vad ... tänker jag. Ofta vill jag ju göra min twist. Referensfoton är bra med inte krav. (Målar inte av foton utan att fråga fotografen först så gärna egna referensfoton eller så ok från fotografen).

Just nu har jag tappat det lite... Kanske övertänker så att enkla grejer blir komplicerade. Men trist när det jag har i mitt huvud liksom inte kommer fram alls på duken.

00DEEC2C-5920-4318-B611-0FECB49AFFD7.webp

Behold den extremt sällsynta akacia/björk-korsningen 🙃 (”men HELVETE det skulle ju vara en akacia”)

Ville mest prova göra silhuetter, och öva pensel/vattenkontroll. Måste ju öva på grunderna liksom men NÅN variation kan ju vara kul. Fick lära mig att primärfärgerna blir svarta tillsammans = 🤯
Obs att elefanterna är utklippta och avritade(stock-foto), kan inte ta nån cred för dom. :D

Alltså, jag har följt denna tråden i tystnad, men jag måste bara säga att dina tavlor är helt fantastiska! :love: Älskar hur du får allt tyg att se mjukt ut och att du verkligen får fram motiven utan att grotta ner dig i detaljer. Det är verkligen inte alla som klarar det. Jag hoppas du fortsätter måla så länge du själv tycker det är kul och inte lyssnar på besserwissrar som försöker definiera begreppet "konst". Hade lätt kunnat tänka mig att köpa en "törnis" den dagen du vill bli av med någon eller inte får plats med fler i lägenheten. 😃

Tack snälla! <3 Blir extra glad över ditt omdöme om tyg! Jag hatar att måla tyg och tycker att jag är rätt kass på det, känns svårt!

Tack snälla! :heart Blir extra glad över ditt omdöme om tyg! Jag hatar att måla tyg och tycker att jag är rätt kass på det, känns svårt!

Du behöver inte oroa dig, det är verkligen superbra gjort. Jag har varit fascinerad över dina tyger ända sedan spetskjolen på tjejen med alla tårtorna runt sig - hur du alltid lyckas få fram alla veck, känslan av tyngd och hur tyget faller. Fantastisk är allt jag kan säga. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka