Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)
Fick Zenia på lektionen (YES!) vilket betyder att jag kommer rida henne 3 ggr i veckan närmaste tiden
I torsdags fick vi rida med tät som uppvärmning! Hästarna gillade det verkligen. Vi skulle hålla exakt 3 meter emellan oss, oavsett övningar. Vi var enda gruppen som klarade galoppövningarna snyggt.
Sen var det bakdelsvändningar som gällde. Zenia gjorde framdelsvändningar innan jag ens hunnit be henne om något
Så jag fick börja om från början, från volt tillbaka och sedan minska.
Min ridlärare sa efteråt att "Du fick ju till bra bakdelsvändningar tillsut! Tog henne en vecka att fatta detta bara..." Zenia hade tydligen gjort framdelsvändningar hela veckan och när folk hade försökt få henne till bakdelsvändningar hade hon blivit SUR. Stackars Zenia, hon som försökte göra så fina framdelsvändningar men alla ryttarna på henne förstörde dem
...och Igår var det privatlektion, vilken gick ännu bättre än den förra
Min instruktör bestämde sig för att jag skulle rida LA:1 (Har tävlat två gånger, LB, för länge sen... eh.. heh.) så jag fick rida lite vägar ur det programmet, till exempel den där där man fattar galopp från skritt vid C, 10 m volt vid B, mindre än halvt egenom vid A och förvänd galopp till M och skänkelvikningarna.
Skitkul men jobbig lektion! Största problem just nu är att få Zenia att hålla formen i övergångarna... och inte bara innan och efter.. hmm.
Jädrar vad mycket jag skriver