Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)
Skönt att er vikarie var så bra!
Själv ska jag vikariera för en kompis som ska till fjällen, sist jag var vikarie för hennes grupp var ridningen inställd pga snö på taket på ridhuset, så jag fick ha teori med dem istället, lite tryggae för mig eftersom jag är van vid det.
Nu är det i alla fall ridning de lektioner jg ska ha. Hoppning. Jag gick brevid ridläraren hennes pass i söndags, barnen ville galoppera med ledare, och SJÄLVKLART så åker den första ungen jag ska leda, av. Hon drämmer till med båd skänklarna så hårt hon kan, INNAN jag fått tag i tygeln.
med superlånga tyglar på småkänslig pigg häst skumpar hon i panik en långsida, innan hästen svänger för att komma till dom andra. Ungen drattar av, hästen undrar vad som hände och föräldrarna på läktaren mumlar. Tur i oturen att hon hade hästvana föräldrar som tröstade med "sånt hör till", "nu är det ju bara 99 ggr kvar gumman!
". Dessutom lyckades hon galoppera igen i slutet av lektionen, dock inte med mig som ledare...
Efter det ville alla barn ha ledare, även när de travade
Nästa vecka är det hoppning = mer galopp. Frågan är hur många föräldrar som vill släppa iväg sina barn på lektion med en galen vikarie?