Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Bilder från söndagens lektion.
Red It, en valack född 1996 imp holland.
Skulle tippa på att han är runt 170 i mkh.

fs_444309275_43211_1266788230.jpg

fs_444309435_54634_1266788278.jpg

fs_444310666_50242_1266788656.jpg

fs_444310827_90727_1266788703.jpg

fs_444382263_93600_1266846372.jpg

fs_444509039_61873_1266876488.jpg

fler bilder kmr

kl

Hahaha, alltså i söndags... först kom vi inte ut med bilen, fick skotta rent uppfarten ordentligt. Sen kom inte bilen upp för backen. Fick skotta vägen... sen var dte bara att putta upp den gamla oranga volvon tills den slirandes lyckades få egen fart.. fick hoppa in springandes i farten.

Kommer fram till stallet 5 minuter innan jag ska sitta på hästen helt snötäckt, Zenia hann kanppt fatta vad som hände innan hon var fullt utrustad och påväg ut!

Red för en helt ny tjej, som tävlar medelsvår men är inte utbildad tränare. Jädrar vad hon var noga och vad vi fick kämpa! Gjorde övningar jag aldrig hört talas om :o och knappt förstod, haha. Tvingades släppa yttertygel och rida bara för ytterskänkeln. Hon hade inte en aning om hur Zenia gärna går med huvudet upp i taket och sänkt rygg med stirrig blick med så många andra (brukar ju få beröm för att hon slappnar av och arbetar så bra) för denna tjej var det ju fullständigt naturligt att hästen skulle gå så ooch vi pressades ännu mer. Vill rida för henne igen!!! Det kändes så himla bra i slutet och hon var superduktig, synd att hon bara hoppade in som "vikarie" :(

Mythen så väldigt stolt och fin ut! :D Svårt med vingelpellar men himla bra träning för oss ryttare!

Hehe oj, tur att du kom iväg! Jäkla vinter alltså.

Vad kul med ridläraren, så roligt att få lite andra perspektiv på saker och ting :)

Mythen så väldigt stolt och fin ut! :D Svårt med vingelpellar men himla bra träning för oss ryttare!

Haha ja, huvudet upp i vädret mest hela tiden :p Men får man honom bara att slappna av och hitta takten så jobbar han snart på väldigt fint. Ingen häst man tvingar till att göra något utan det gäller att ta det lugnt och inte pressa honom. Men ändå vara bestämd. Det lär visa sig nästa vecka då det blir hoppning.

Hihi ja, men det är jättekul :) Själv får man ta gamla bilder men vad gör man :p Får snart tvinga nån att fota mig igen, förhoppningsvis med bättre resultat än förra gången.. :angel:

Hihi ja, men det är jättekul :) Själv får man ta gamla bilder men vad gör man :p Får snart tvinga nån att fota mig igen, förhoppningsvis med bättre resultat än förra gången.. :angel:

okej :p
Jag försöker tvinga folk och fota så gått det går, men brukar inte bli så jätte ofta.

kl

Hoppade Killen igår igen, han var så himla duktig! Lite pigg och stark men inte alls mycket, utan bara "lagom". Tyvärr red jag som en kratta :p Ska hoppa Stockholmscupen på honom på söndag, får se hur det går.

Smokey är helt frisk nu och har börjat gå en lektion om dagen :) Innan dess fick han vila fem dagar så han är ganska pigg nu. Han har fått sadeln omstoppad nu också eftersom han hade vuxit ur den lite, skönt att man slipper rida barbacka varje gång :D

kl

jag red idag, eftersom det körde ihop sig med tiderna i fredags. Jag hade Yníx, och vi tränade mycket galopp, korta och länga mellan olika punkter och att rida över bommar. Yníx var pigg och laddad, men inte så farligt. Kenzo som min kompis red var värre, hon höll på att åka av ett par gånger. Men det gick ändå bra tycker jag :D

På fredag ska vi antagligen få hoppa...

Skönt för Smokey! :D Haha, hade jag hoppat barbacka hade jag nog åkt av några gånger. Min medryttarhäst gladbockade med mig barbacka när vi skulle racergaloppera lite igår och det var precis att jag satt kvar :rofl:

Min ridlektion på torsdag är inställd förövrigt! :( för de ska skotta tak hela dagen. Skönt att det blir gjort iallafall, har fått tagit privatstallsvägen ut hittills pga överhäng.

Men min och Zenias första privatlektion är på fredag morgon iallafall, det ska bli skitkul!

Vad trist att det blir inställt :( Men bra att det blir gjort, så läskigt annars. Man vill inte att det ska hända nåt.

kl

Fick ett erbjudande om att vara med på dressyrkurs nästa helg för min f.d. dressyrtränare, men jag har verkligen inte lust :( Känner mig totalt omotiverad vad gäller ridningen, då framför allt dressyren. Jag har lagt mig på en betydligt lägre ambitionsnivå än vad jag haft de senaste åren, vilket iofs kan kännas rätt skönt, minskar min prestationsångest. Men tråkigt på samma gång, jag har ju levt för hästarna så länge och helt plötsligt är glädjen inte där längre. Bläää... Jag tror jag ska fortsätta köra lugnt och ta det som det kommer, så får vi se vart det leder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka