Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Vad sött med snö runt mulen! :)

Plockade in alla ridskolehästarna igår också (puh) och när jag skulle hämta Arina (den fina :love:) så kom jag på att jag faktiskt kan stå upprätt precis framför bringan på henne, under hennes huvud och det är fan låångt över mitt! Och jag är iallafall 172 cm lång. Önskar att någon hade tagit kort på oss, det hade varit kul att ha ett sånt kort :)

kl

Blä, jag är sjuk nu igen och kan inte rida ikväll :( Blir så trött. Men, men, bara hoppas jag är frisk till nästa vecka.

Ursh vad tråkigt!

Förra torsdagen var jag ute och åkte långfärdsskridskor med hunden, slutade med att jag blev så nerkyld att jag inte fick upp värmen på två timmar trots två täcken! Så jag missade ridlektionen jag med.

Krya på dig!

Tack! :) Så trist att missa lektionen, men tur att man har medryttarhästen iaf annars skulle det bli väldigt långt mellan gångerna när man missar.

Oj vad tråkigt! Hoppas du är bättre nu.

kl

Bara för att den ena hästen är frisk så har den andra blivit sjuk :(

Killen är äntligen igång och fick hoppa igår efter att ha varit skadad, han fick en spark på ena bakbenet och fick vila ganska länge. Han var helt crazy att hoppa, det är det bästa han vet och han är knappast någon lugn häst i vanliga fall :p Men bitvis var han riktigt fin och dom stunderna blir nog bara fler när han har fått "hoppa av sig" lite.

Däremot fick Smokey gå in från lektionen innan för att han var halt :( Då var det inte alls mycket, men imorse var han tydligen jättehalt. Hoppas att det bara är en hovböld eller något som inte är så allvarligt :( Stackars liten.

Ursh stackars Smokey, hoppas han blir bra snart igen!

Jadå, det blev bättre när jag tillslut lyckades få en normal kroppstemperatur.
Medryttarhäst är guld! :love: Går det bra med din?

Ja lilla gubben :( Idag visade det sig dock att det var ett sår som han haft i flera dagar som fått något smuts i sig så han hade fått lymfangit. Han var rejält svullen men det blev bättre när han rörde lite på sig så var ute och gick flera gånger med honom idag. Inte så kul för honom, men jag är glad att det inte var någon överbelastningsskada :) Och några extra vilodagar mitt under året mår han nog bra av :)

Vad skönt.

Ja visst är det! :) Det går bra med min, är där två gånger i veckan. Du då?

Vad härligt! :D Jo det går jättebra i dressyren iallafall ;) Hoppningen har vi fått tagit om från början eftersom jag är nådigt trött på att hon rusar på hindrena, så vi kör bara lite tuffare markarbete nu tills poletten trillar ner för damen. Rider henne oftast 3 gånger i veckan, ibland mindre, ibland mer. Denna helgen får jag ha henne helt för mig själv :love:.

Vad snällt av dig att du tar dig tid att gå ut och gå med honom :love:. Verkligen skönt att det inte var överbelastning!

Vad kul! :laugh:

Min är ju en liten islandsplutt :love: så jag har fullt sjå med att hålla koll på alla gångarterna :D

Klart jag gör, min lilla bäbis ju :love: Vad gör man inte för att ens ögonsten ska må så bra som möjligt? Ja det var superskönt verkligen. Han är ju lite framtung ibland och hoppar en hel del så skulle inte bli sååå förvånad om det var det faktiskt.

Ja oj, det måste vara en utmaning att hålla reda på! :D

LLaika: Ja, du får passa dig så att du inte hoppar sönder honom! ;) Nej, men ärligt, skönt att det var som det var och att han har en sån fin ryttare som pysslar om honom. Jag blir så glad av att höra sånt!

Min andra favorit (Arina) har varit halt hur länge som helst nu och jag har dålig koll på henne och dåligt med tid att jag får dåligt samvete. Borstar henne ordentligt så fort jag är där och hon står inne, annars går jag bara och kliar på henne lite i hagen för hon är så himla kelsjuk. Hon hade säkert också velat gått ut och gått! :(

Senast ändrad:

kl

Motionerade Yníx igår, han hade blivit skodd och skulle bara ta det lugnt. Jag red i hoppsadel, en massa lösgörande arbete, han vart jättefin i galoppen efter ett tag. Öppnorna och den förvända galoppen är inte alls lika knaggliga nu. Det var t o m så att jag tyckte att den förvända galoppen var lättare!

kl

Idag SKA jag åka och rida, även om det känns som att allt är emot mig. Förkylningen är kvar, jag är grymt trött och det är svinkallt ute... :crazy: Men bara bilen startar (håll tummarna!) så ska jag ge mig iväg, och hoppas på en kul ridlektion :)

Motionerade Yníx i lördags, det gick skitdåligt. Han var galen, jag var okoncentrerad. Självförtroendet kördes botten. Men det fixade sig igår då vi tränade dressyr, själv igen. Det var egentligen tänkt att jag skulle få hjälp men min ridlärare var upptagen med snörelaterade problem. Fast det gjorde inget! Han gick strålande!! Vi red snuttar ur LA4:an som vi kanske ska rida på söndag när hemmaklubben har programridning. 10m-volterna i galopp gick kanon, den förvända galoppen efter volterna likaså. Halt ur galopp och galopp efter ryggning funkade det med. Bakdelsvändningarna gick ibland, ibland inte. Mellantraven är katastrof med den blir bättre. Skänkelvikningarna höll jag på att glömma, de är vi nästan helt säkra på nu. På torsdag och fredag blir det GBG Horse Show med tillhörade mässa. Jag ska köpa ett träns som Pixen ska ha när vi tävlar, hon kommer bli så fiin. :)

snor min egen knapp.

Jodå, bilen startade och jag kom iväg. Sen la den av ungefär 100 meter från stallet :crazy: Skitkul. Men till ridlektionen kom jag ;)
Vi hade "förberedande hoppning" som det så fint kallas, dvs lite bomövningar och sånt. Jag red Mythen, herr Vingelpelle. Gick faktiskt riktigt bra med tanke på att jag varit sjuk hela veckan och fortfarande inte är bra. Jag fick fin takt i traven och stundtals väldigt fin rytm i galoppen också.

30496408.jpg

Jag och Mythen på en hoppträning för 3 år sen, inte den snyggaste bilden men men.. :p

30496420.jpg

Hopp-km, också det 3 år sen. Jag gömmer mig bakom Mythen.. eller fixar stiglädrena kanske? :D:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka