Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

*kl
I söndags red jag Mr Ramazotti igen, gick bättre än förra veckan och stundtals kändes det faktiskt ganska bra.
Men han är inte lätt, så mestadels gick det väl inte så bra alls.

påtal om terräng, så ska jag eventuellt anmäla mig till terrängträningen på ridskolan den 25e september om den blir av och Kiwi får gå med, annars skippar jag de.

Fiffi igår, var nog en av de bästa lektionerna med henne. Fast vi galopperade 12st på halva fyrkanten i lilla ridhuset. Man var i rumpan hela tiden :mad:
Nya (stora) och ridbanan var lediga men där kunde vi inte rida :mad:

Oj, det låter trångt :p Var på din ridskola i söndags och kollade på tävlingar, vad fint ert nya ridhus är :)

Trångt var det :p Kom upp brevid hästen framför några gånger. Vi skulla fatta vid väggen och sakta av vid C. Jag gillar inte det eftersom hästarna blir så taggade och svåra att få i en bra galopp.
Nya älskar jag mycket trevligare att rida i.

Hej hej!
Är lite ny på forumet här. Jag är vuxen ryttare som brukade ha egen häst, letar nu efter någonstans att rida och träna, utan egen häst, i Stockholmstrakten, gärna söderort. Ni verkar ha koll på läget, har ni något att tipsa om? :)

Till ii-ssa: heter du isabelle bodmark på bilddagboken?? det var en bild av ett stall där det stod "gamla stallet" och sen stod det också om mr kiwi. tror att det var du men är inte säker :p

*kl

Lite bilder från i söndags på mig och Mr Ramazotti.

fs_471505730_35281_1283966799.jpg

fs_471505816_10496_1283966827.jpg

fs_471505988_82889_1283966892.jpg

fs_471506097_65150_1283966931.jpg

fs_471506182_27475_1283966967.jpg

fs_471507244_14765_1283967338.jpg

fs_471507378_21992_1283967381.jpg

fs_471507495_32021_1283967428.jpg

Sitter som en kratta jag vet.

Haha gud va konstigt för jag brukar nästan aldrig kolla på dom bilderna på framsidan av bilddagboken ;)

Red i måndags :) Fick en liten B-ponny :D Jääääättepigg och är snabbare än d-ponnyerna som är med... Vi hade markarbete så det var ännu svårare att få honom att gå lugnt än vanligt.... Volter lyssnar pollen jättefint på men fyrkantsspåret är lite väl krångligt, när vi skulle trava över cavalettibommar blev det galopp nån gång... Det gick i alla fall bättre mer in på lektionen så vi gjorde progress i alla fall :laugh: Näste gång blire hoppning!:rofl::bump::bow::love: Då gåre nog undan... Hoppglad liten ponny :grin:

jag ÄLSKAR små pigga ponnysar :D <3 dom är mycket roligare än större hästar och ponnyer

*kl
Red Ramazotti igen i söndags, gick dock inte så värst bra, men men..
Ska rida ngn annan nästa vecka, ska bli spännande och se vem det blir :)

kl

Ridningen gick riktigt dåligt för mig förra veckan :p Red ett pass dressyr och ett pass markarbete på Smokey och ett pass hoppning på Atlantica. Sen har jag ridit lite på en ponny som skulle sättas igång, men tyvärr kändes han oren i söndags så han får vila lite till.
I söndags red jag även Killen, vet inte om ni kommer ihåg honom? En liten storhäst som jag red en del i hoppningen förut, väldigt pigg. Iallafall så hade han lugnat sig ordentligt över sommaren och verkligen varvat ner i hjärnan och det var riktigt roligt. Innan sommaren kunde man typ inte sitta ner i sadeln när man red honom för han la sig bara bakom hand och sprang, men nu var han jättefin (men väldigt skumpig :D). I galoppen blev han lite låg och gick lite bakom men han var inte alls springig. Me like :banana:

dressyr368.jpg

Ganska ny bild på honom, från förra veckan :)

kl

Jag red i söndags istället för i fredags, för ridhuset var upptaget då (tävlingar tror jag). Vi hade hoppning/markarbete på ridbanan (hoppning för mig, markarbete för hästen :p. Hindren blev väl inte högre än 70-80 cm... det är svårt att bedöma höjden från hästryggen). Jag red Yníx för första gången på ett bra tag. Det var jättekul, han var pigg och glad. Vi började med att hoppa en rad med plastdunkar för att träna på titthinder, men ingen av hästarna brydde sig. Sen fick vi hoppa ett rätt lågt hinder med en babypool i form av en plastsköldpadda under. Kenzo tvärvägrade, Valentino vägrade också, men Yníx var inte lika fjantig utan hoppade snällt över, även om han hoppade rätt stort och tittade ner på sköldpaddan i språnget. Sen fick vi hoppa lite vanliga hinder ur snäva svängar och avslutade med en liten kombination på tre hinder som vi först hoppade med 2 och 4 galoppsrpång, sen med 1 och 3.
På uppvärmningen gjorde fick jag byta galopp ett par gånger, och fick såndär härlig wow-känsla när allt bara stämmer :love:.
Eftersom vi var enda gruppen på hela eftermiddagen var det inte så noga med tiden, så det slutade med att vi red en halvtimme för mycket...

(det känns som om jag borde lägga in lite bilder nångång, men jag har inga :crazy:)

Det gick så j*äkla bra på ridningen igår! Sist jag red den här hästen gick det jätte dåligt, han var så seg och vägrade göra som jag ville, men den här gången lyssnade han verkligen på mig och allt flöt på så bra. Till och med nedsittningen i trav gick bra :)

Läraren berömde mig för min sits också :D

Världens bästa dag helt enkelt!
:banana:

Lektionen på Fiffi gick skitbra! Hon var superfin och jobbade på bra :bump: Ridläraren tyckte också att hon gick bra :laugh:

KL

Har precis börjat rida islandshäst på ridskola. Det är så himla roligt! I går red jag Lysingur som är en 15-årig valack och gudasnäll. Vi red ut och provade på skritt, trav, galopp och tölt i solnedgången! Kan livet vara bättre...
I morgon ska jag rida igen en lektion jag missade förra veckan. Då på en för mig ny häst. Ett nätt litet sto :) Härligt att som vuxen och lite rädd ha hittat tillbaka till hästeriet :love:

Kul att det går bra för alla ;D Ska ha min första ridlektion efter sommaren på torsdag och det ska bli jätte kul! Hoppas jag får Milly <3

Ja det verkar verkligen gå bra för alla nu, kul att läsa :D

Jag hoppade Smokey igår och det gick jättebra :) Vi avslutade med att hoppa en bana på 85 cm vilket är den höjden jag ska tävla på söndag. Vi fick till riktigt bra språng, några hinder kom vi lite långt ifrån på men han tvekade inte att hoppa av. Han var taggad och tyckte det var jättekul, men han var ändå ridbar hela tiden. Min ridlärare sa att han såg ut som "den gamla Smokey" i hoppningen igen, blev jätteglad över att höra det då jag tycker att han har varit så oengagerad och osäker sen jag fick ta över honom från ponnycupsgänget i vintras/våras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka