Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Dekkina kommer från ridlägret där jag jobbat :) Hon är världens mysigaste verkligen, red henne ganska mycket första veckan jag jobbade. Hon är rätt så mjuk i kroppen, ganska pigg men lugnar sig fort om man bara jobbar henne litegrann. Lätt för att gå i form. Väldigt pigg i skogen, men väldigt orädd och otittig. Har varit en sån som hoppar allt men har börjat stanna lite.

Dock visade det sig att hon var överansträngd i framknäna och hade kotledsinflammation i ena bak så hon har vilat nästan hela sommaren och är relativt nybehandlad (v31) så det kommer nog dröja lite innan hon kommer tillbaka. Vet inte ens om hon ska dit, hennes förra fodervärd ska iallafall inte ha henne.

fs_463665890_22587_1277711160.jpg

4818_108386209466_592019466_2852313_4065428_n.jpg

4813_108099569466_592019466_2847661_4745173_n.jpg

(inte jag som sitter på)

Senast ändrad:

Va kul att du vet vem hon är! Ser jätte fin ut på fotona :) Synd att hon är skadad men om hon kommer tillbaka skulle jag jättegärna vilja bli fodervärd på henne, eftersom jag antar att hon ägs av Torns.

Nej hon ägs inte av Torns, hon ägs av Anna Wemlerth (awsporthorses.se), alltså ridlägret där jag jobbar. Anna hyr i sin tur ut till fodervärdarna, som lånar ut till Torns. Precis som Alma och Nemo som också kommer stå där under vintern, superponnyer alla tre.

KL
Red Fiffi idag, barbacka :D Hon var faktiskt riktigt skön och så galopperade vi idag. Jag galopperade inte så mycket i vänster eftersom hon var ganska taggad och jag hade ingen sadel :p

KL

Lektion igår. Sist jag red gick det ju sådär.... Men igår fick jag en häst som jag inte ridit förut men han var jätte kul att rida. Ganska pigg och han ville helst springa helatiden, speciellt när de andra hästarna gjorde det men jag tycker jag lyckades ganska bra med att hålla in honom. Läraren (som vi aldrig haft förut) tyckte att det såg bra ut iallafall så jag är glad =)

Ooh va kul med en tråd för de som rider på ridskola. Var på ridlektion förra veckans onsdag, fick lata Gastorve men han flög fram som en vind, det berodde kanske på att han hade fått en extratjock vojlock under sadeln. Ska introducera stallet åt min kompis som har funderat på att börja rida.

kl

Igår hoppade jag Smokey och det gick så himla bra! När vi galopperade fram var han så himla himla fin i vänstergaloppen, han har aldrig varit så fin innan. Han har jättesvårt att samla sig i galoppen och så är han väldigt fast i vänstersidan, men igår var han kort, ihop, lösgjord och man kunde verkligen sitta och finrida. Så roligt! När vi hoppade var han lite för pigg och jag fick ta tag i honom flera gånger men när vi avslutade med en bana var han kanonfin. Superfina språng och han gjorde ett jättefint galoppombyte över bom, han som aldrig byter rent annars. Underbara ponny :love: 19 september ska vi tävla :D

Vi har varit igång i snart en månad, har tänkt att vänta lite längre med tävlandet iår, brukar kännas så himla tight annars på hösten. Andra år har jag startat första efter hösten kanske första eller andra helgen i september, men nu ska jag vänta till 26 tror jag första var... Men Flash känns rätt fin, vi har inte börjat sitta ner så mycket på dem än, men det känns lovande. Inge bråk heller (än?) så jag hoppas han glömt bort vårens tjaffs... ;)

Ps. Llaika, jag har "snott" två elever av er.. ;)

Jag har inga dressyrtävlingar att åka på (ingen idé att åka för en klass för oss) förutom Vällingby, och där brukar det vara så sjukt många anmälda :( Blir iallafall hoppning i Hufvudsta 19/9 och sen på våran hemmatävling 10/10, och kanske i Farsta 17/10.

Haha det var väl onödigt ;) Ganska många som byter från oss tyvärr, men jag kan förstå det för jag tycker bara att en av ridlärarna är rolig att rida för och innan vi fick våra nya ponnysar nu efter sommaren så var det rätt trista ponnyer. Hästarna är jättefina men mer hopp än dressyr :p

Red dressyr på Smokey idag och han var så himla fin idag igen :love: Fina ponnyn!

Kom på att jag tom. tror att det är tre stycken... :o

Varför bara en klass? Eller liksom, det brukar väl drälla av LC/LB på ponnysidan?

Det är säkert ännu fler ;) Men å andra sidan har vi tagit några av er också ;)

Det är två grupper i allsvenskan så alla tävlingar utom Sundby och Vällingby har bara en klass för oss som inte rider allsvenskan :( Sundby har LB:1, LA:1 och med tanke på hur det gick på tävling förra terminen kan jag inte rida LA borta, dessutom har vi hemmatävling i hoppning den dagen :(

jag tror jag börjar bi lite kär i Smokey, han är väääldig fin :love:

kl

Igår var i ute och galopperade på stubbåkern :D. Vi började värma upp med lite trav och lugn galopp på en volt runt ridläraren. Sen gav vi oss iväg i par (vi är 4 i gruppen) på ett stort varv runt ungefär halva åkern, i någorlunda lugn galopp, ett varv åt varje håll. Sen rejsade vi i full fart ungefär halva åkerns längd 4-5 gånger. Det var jättehäftigt, man kände verkligen hur hästen jobbade genom hela kroppen. Adrenalinkick :D. Helt underbart härligt var det iaf, och jag red Owen. Han var pigg och framåt, och jag behövde vara lätte lite på tygeln och driva en aning för att han skulle fara iväg. Nu har jag lite träningsvärk efter att ha stått upp i princip hela lektionen...

kl

Första ridlektionen för i år och jag blev avbockad som bara sjutton!!! (Som "tur" var hamnade jag i leran!) Red en av stallets absolut slöaste hästar till råga på allt. Men så var det också lektion i terränghoppning.

Stoet jag red tycker verkligen hoppning är skitkul, åkte av efter andra uppvärmningshindret, en grav. :rofl:
Men jädrar vad kul det var att rida henne efter det, hon kommer igång och får helt egen motor och är så jäkla duktig :love: Nog sprallade hon lite några gånger till men då var jag beredd!

Senast ändrad:

Hej, någon som vet hur man lägger upp bilder i sitt inlägg? Jag vet att jag har frågat innan men nu har jag glömt hur man gjorde :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka