Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)
kl
Denna veckan har jag ridit Smokey tre gånger!
I tisdags hoppade vi studs hela lektionen för att bygga lite muskler och för att inte slita så mycket på benen nu i början. Smokey var väldigt pigg och glad men jag tyckte att jag kunde samla energin till en rund och bra galopp istället för att han bara stutsade på stället. Pinsamt nog var han lugnast, hoppade bäst och höll rätt galopp genom hela studsserien när jag hoppade utan tyglar...
I onsdags var det dressyr och det gick helt okej. Jag känner att jag har fått mycket mer ordning på min sits när jag har varit i Skåne, jag är inte alls lika flaxig. Däremot blev jag väldigt spänd och axlar och armar när han blev stark, något som jag precis började komma tillrätta med i slutet av förra terminen. Men allt som allt gick det ganska bra för att vara första gången på terminen, galoppen var bättre än väntat.
Igår red vi ut i skogen i 40 minuter och det var jättemysigt, dessutom gjorde Smokey den bästa galoppfattningen han någonsin gjort med mig på ryggen
Sen red vi lite självständigt i paddocken och trots att jag red helt oseriöst i ridskor så blev han riktigt fin. Ska börja galoppera fram honom i lätt sits även i dressyren för han kommer igång väldigt bra i bak av det.
Sen har vi även fått tre nya ponnyer till ridskolan
Den ena är Hugo, osm ni kanske känner igen från ponnyakuten
Lite grinig i spiltan men jättesnäll att rida och bra på det mesta.
Och sen är det Lemus som kommer från samma ställe som Hugo. Jättesnäll, hoppar bra och fin i dressyren om man kan rida ihop honom.
Och så har vi fått en femårig ponny som heter Lilly, hon går inte så mycket lektioner än men verkar vara en riktig pärla. Fin i dressyren, hoppar bra och igår gick hon i täten på uteritten utan att titta speciellt mycket, men såklart är hon ganska grön fortfarande.