Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)
kul med tråd nr 2!
Jag har ridit regelbundet nu efter jul på lektioner och utöver dessa som är en gång i veckan så har jag försökt ta 1 extra i veckan. Denna vecka har jag hunnit med 3, och det känns i kroppen! men underbart kul!
igår gjorde jag min första ofrivilliga avstigning..
Det gick bra, bara å hoppa upp igen...
Jag har gjort otroliga framsteg den här terminen känner jag, sätet ,balansen, fantastiskt!
Jag gillar ju sitsträning så jag brukar be min instruktör longera mig 20 min under varje pass och det är så kul !
Igår tränade vi mkt nedsittning utan stigbyglar och olika ridvägar ; serpentiner, vänd halvt igenom, volterna. Jättekul! när man känner i hela kroppen att man får till det!
Underbart!
Fick dock en mental härdsmälta på slutet, skulle rida volten i lätt trav och helt plötsligt var alla skänkel lägen helt som bortblåsta, händerna levde ett eget liv. Dessa fel trodde jag mig ha arbetat bort för länge sen!!! Men jag var trött och alltmer ofokuserad, fick dock till det på slutet. känndes bra!
nu har jag beställt ett par knäskodda brallor , har ju ridit med helskodda framtills nu, men känner att jag inte får till känslan riktigt så jag testar med knäskodda och ser hur det känns. Har även beställt ridstövlar, märkte när vi tränade hoppning och fältsits att jag fick jätteont i vristerna, eftersom min jodphurs gav noll i stöd. så i veckan kommer mina ridstövlar!
Jag vet att kläderna inte gör ryttaren men ett par bra ridstövlar är ett bra hjälpmedel.. (när man väl gått/ridit in dem...)
Förra grupplektionen blev vi filmade så nästa vecka har vi väl filmtimme...hjälp!!! då får man se hur man rider, svart på vitt....:O
Ha det fint!