Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Japp IronWill Blondi som jag kallar honom är dubbel gul en söt herre med blå ögon o rosa puss mulle :)
vi är ju dessutom 2 i denna tråd med dubbel gula _EVA_ Vanilla är de oxå
(skrev säkert namnet fel igen men men :bow:
403958_10150992273530912_34107813_n.jpg

om nån obs den lilla fläcken ovan ögat är de en av hans kåda fläckar så dekorativ eller hur

:) ja visst tycker han att han ä mode inriktad o stilig den lille filuren

IronWill jag älskar färgen nu sen jag träffade min blondi men för nått år sedan tyckte jag inte riktigt de :rofl:

har dock inte ångrat mig trots all ler inpackning han kör och kåda dekorationer
317978_10150982677730912_1353884463_n.jpg

Norna: Jag och dottern tänkte ta en tjejdag och åka dit, har ju inte vart på ett enda westernevent tidigare och uppsala ligger överkomligt långt bort så vi tänkte passa på :)

Ja det är kul att se att hon börjar se mer och mer ut som en häst! Betet är helt okej faktiskt, men det går åt foooort. Har fått byta hagar ganska ofta, det betet som brukar räcka är redan slut men jag fick inhysa henne och shettisarna hos min syster som har massa bete så hon går i en flock om nio hästar just nu :p Ser jättemysigt ut!

För övrigt så tycker jag, som ääälskar långa manar, att Alice blev jättefin i sin korta! Det passar henne :)

Jag har också läst och reagerat på 12:ornas tråd (skrev till IronWill om det), det är ganska sjukt hur vuxna människor kan hålla på :S

Jag tycker ingen här är åsidosatt, skulle man oooooa och aaaaaa om alla bilder som läggs in så skulle samtliga trådar på Buke snart inte innehålla annat. Dessutom skulle ju kommentarerna snart inte betyda nånting om det blir ett tvång på dem.

Äh, jag tycker att vi är ett kanongäng här inne iaf och om någon "utifrån" vill skriva här och/eller kommentera bilder så är ju det bara kul. Även om det inte är just Chinook någon kommenterar så gläds ju jag åt den som får höra härliga saker om sin häst :)
Som alla fina bilder på Alice som din vän tog, jag har full förståelse om varenda en på Buke skulle vilja kommentera dem för hon är en riktig sötnos :love:

Eva: Det är http://sandbywestern.se/ som har Quarterhästens dag :) Jag kan absolut åka till dig när det blir dags om det blir lättast så för dig!

Förresten tycker jag det är dags för både dig och Bew att bildbomba lite mer ;) Jag tycker det är jättekul att se alla bilder på allas fina pållar!

Det vore jättekul om någon av er ska till Sandby på lördag, hojta gärna till isåfall så kan vi spana och se om vi ser varandra!

Bew: Om det har vart mycket så förstår jag att du blivit lite så, om det värsta hela tiden tenderar att hända så är det ju till slut just det värsta man förväntar sig! Jag läste att USA har värsta torkan på flera år just nu, hur är det hos dig?

Och tar du dig till Sverige får du absolut säga till här så får vi försöka dra ihop nåt, se vad varandra är för ena!

Flamman: Haha, jag kan tänka mig att det är en hel del jobb med att hålla honom ren! :D Fin är han i vilket fall så jag förstår att du är nöjd med honom!

IW: Haha, ja Gräddnosen verkar skapa mycket känslor hos folk! Jag tillhör ju skaran som älskar henne ;)

Tänk vilket rabalder ett föl kan skapa, förstå vilken diva hon skulle bli om hon kunde vara medveten om det! :rofl:

Och bara för att inte gnälla på att andra inte lägger upp bilder utan att göra det själv så kommer en drös med både gamla och nya bilder på Chinook:

227283_10150186712590842_7062578_n.jpg

297715_10150285155985842_7180912_n.jpg

320667_10150362465590842_438084191_n.jpg

574747_10150738919480842_212670372_n.jpg

476376_10150922985310842_2014219084_o.jpg

463131_10150952884345842_192731600_o.jpg

412498_10150745555315842_2089088746_o.jpg

470642_10150922980775842_1214038102_o.jpg

Och så en bild bara för Flammans skull, så du ska veta att du inte är ensam med lerbadshästar, Chinook kan hon också ;)

471497_10150745131805842_775200052_o.jpg

Får ta lite nyare bilder nån dag när jag lyckas med att ha batteriet till kameran laddat OCH kameran med mig på samma dag :D

Bonusbild, på min flygande hund: ;)

578784_10150738868310842_1598341159_n.jpg

Senast ändrad:

JAAAAAA! En Chinook-bomb!! Hon som är SÅ fin.

Jag hade ju egentligen alltid drömt om en skäck men så köpte jag en guling istället.

Alice är ioförsig både grässkäck och bajsskäck ibland, så det kanske räknas?

Tack för kommentaren ang manen. Jag fick verkligen känna att hon har en tjock man! I mina ögon så ser hon mognare ut och det visade upp hennes fina hals :love:
Chinook som har en så lång och fin man, hur går det me gnagande shettisar?

Jag ska definitivt kolla upp hur det ser ut på lördag, det skulle vara superkul att ses!

Ang att endå ses så åker jag gärna och ses någonstans med våra pållar. Har inga problem att röra på mig och kan definitivt ta mig till _Eva_ om det behövs (även andra ställen).

Till alla:
Kul att höra att det är flera som tycker som jag. Jag är väldigt glad över stämningen vi har i tråden och vilka trevliga deltagare som finns i den :bump:

Vilken underbar hund du har. Är det en Aussie?

Senast ändrad:

det var jakligt torrt nagon vecka nu med galet hoga temp, lite regn nu dock vilket raddade vara hagar! De borjade se ratt ledsna ut.... men inget tork-torka som dar nere...

nu ar varan roundpen upptagen igen... akut-traningshast for 4 ritter har fatt flytta in... en kund korde hit med sin marr, fick henne riden o korde hem igen... vi behover bygga fler fallor :o

Red ar fortfarande BAST.. men onskar han slutar vaxa snart :crazy: "VA? ar det en 2 aring?!" mhmm.... uppfodaren tycker vi ska rida in honom ASAP.. Baby kan vanta (well yeah duh... hon e sa liiiiten o natt... fortfarande lite svullen men helt ohalt. Gissningsvis "bara" en vatskeansamling. :cool:) Red kunde inte bry sig mindre om nya hastar! :love: duktige grabben. Sa fort "akuthasten" akt sa tankte vi starta honom lite fint, i rundcorallen.. men vi far la se, later som om vi kommer fa hit en hingst har... men Den vill jag nog ha REJALT trastaket och helt separerad fran alla andra som det later ar han lite brotig..

*babblar*

bew, over n out! :rofl:

o ja BILDBOMBA massor! mina bilder pa mina basar ar ju sa enormt traaaakiga just nu... "Har star Red i sin hage med jack..." "Har star Baby i sin falla och ater..." :grin:

Chinook :love: :love:

Flamman: Din pojk ser lite ut som en sagoponny faktiskt!

Jag längtar lite till hösten och efter nya bilder på alla hästar så kan vi jämföra hur de utvecklats från i våras. (Sen så är jag så jävla trött på regn varvat med extremhetta och bitdjur i SVÄRM)
Curry är fortsatt på semester. Det enda jobbet han har är att ÄTA ÄTA ÄTA kraftfoder och hö, borstas och växa. Han har mindre ont i ryggen nu men fortf stel i bak.. Ja herregud... :smirk:
Jag roar mig med min 3åring Zan sålänge. Dock bara i skritt skritt skritt för vi väntar å väntar på hovslagare som har antingen semester eller råkat ut för ryggskott :(

Igår drog vi på stången och lekte lite med förflyttning å neckreining i paddocken. Tillslut vann dock blinningarna och vi sprang in i stallet igen. :mad:

imag0259_50066884ddf2b37f54000835.jpg

imag0265_500668a1ddf2b34c37000a14.jpg

Tungan rätt i mun och mongovilar armen på magen. Haha..

imag0271_500668bbe087c30c6f000804.jpg

Världens snällaste 09a :love: :love:

Jag trivs bäst i 10 tråden. Zan får smyghusera här också!

+ JDFJ: Tack så mycket :D Är alltid kul att höra att andra också tycker att hon är fin

Norna:

Jag gick och drömde om en paint som liten, eller "indianhäst" som jag sa då :) Så jag är så glad att jag fick möjligheten att köpa Chinook! Nu drömmer jag om att köpa en guling, dels efter att ha sett alla fina bilder på Alice, Vanilla och Blondie, dels efter att ha träffat JDFJs Zan när han stod hos förra ägaren! Så snygg häst och helt otroligt trevlig :)

Hade en isabellfärgad korsningsponny innan Chinook, så jag tror det är mycket att de gulingar jag träffat vart så otroligt underbara som också gör att jag har lite förkärlek för färgen :) Om inte annat får jag väl se om jag kan hitta en trevlig gul ponny till dottern om ett par/tre år när hon växt ur shettisarna ;)

Haha, klart bajsskäck och grässkäck räknas, skäck som skäck ;):D

Ja hon ser absolut mognare ut med kort man :)

Fortsättning (eftersom det tydligen vart för långt att ha hela i ett inlägg)

Jaaadu, i våras gnagde de så mycket på den så jag funderade allvarligt på att kapa den :( Nu under betet så har den fått vara ifred så den börjar se bättre ut så jag håller tummarna för att det fortsätter så! Vill ju ogärna kapa den eftersom den är så fin annars och jag tror inte hon skulle passa i kort man. Funderar på att smörja in den med nåt jätteäckligt om de börjar med sitt gnagande igen i höst när det bara är de tre igen.

Ja gör det! Skriv här eller i PM om du bestämmer dig för att åka så kan vi ju byta telefonnummer!

Japp, det är en Aussie! En hane som blev 1 år i Mars och går under namnet Tippex! Kan slänga in en lite mer normal bild på honom :D

543389_10150738881100842_887237491_n.jpg

Bew: Jag tycker du ska bildbomba ändå! Jag fick kämpa för att hitta bilder på en "inte-ätande" Chinook kan jag säga, då äta är det hon gör mest (och bäst :D )

Skönt att det inte verkar vara nåt "värre" med Baby iaf! Haha, du verkar ha motsatt problem mot mig (med Red), jag önskar att Chinook ska börja växa ordentligt. Just nu är jag nöjd om hon växer ur att vara D-ponny :D

Skönt att ni inte har lika illa med torkan då, där har vi också motsatt problem. Halva sommaren har ju regnat bort nu :( Hästarna är ju ganska nöjda dock, de slipper ju de odjuren när det regnar iaf!

JDFJ: För min del får du gärna ha med Zan här ;) Jag tycker det är kul att följa honom just för att jag träffat honom och en är det kul att se vart vi förhoppningsvis är (eller iaf kan vara :D ) 1 år från nu!

Jag säger samma sak tillbaks om Zan: :love::love:! Han är sååå fin!

Finns ju en liten son efter Zan som heter Elton och står hemma hos L nu :angel: Där har du din guling!

Haha, det skulle ju faktisk vara det bästa: En mini-Zan!

Jag hann ju inte träffa honom när vi var där för att mamman var iväg på betäckning, så jag får väl säga till sambon att vi ska ta en sväng till och hälsa på Chinooks uppfödare och säga till henne att vi bara måste hälsa på hos L :D

Operation övertala sambon skulle kanske inte gå så bra, men drömma kan jag ju :p

Jag hann inte heller träffa honom å när han kom tillbaka så stod de nere på betet. Men jag menar är han son till Zan så måste han vara amazing ;)
Det är träningshelg på rooths i helgen. Då kan man åka dit som staketryttare och passa på å titta på bäbis också ;)

Haha, sant! Ingen Zan-avkomma kan ju vara dålig ;)

Ååååå, det skulle ju vara jättekul! Synd att det är samma helg som Uppsala, håller det på både lördag och söndag? Tänkte att jag kanske hinner med båda (sambon blir säkert nöjd om jag åker, vi håller på för fullt och grejjar i huset :p )

Då blir det till att övertala sambon om att det faktiskt är en jättebra idé att åka och kolla hästar på söndagen också då :D

Ska du dit?

Den hunden är VERKLIGEN I MIN SMAK:love:

Vanillabilder.. hmmm.. pja en kontrollerad betesbild kanske:idea: Så det är lätt att jämföra :angel:
vanilla202.jpg

Ögonkollning...
vanilla203.jpg

Även Vanilla kan se sur-läbbig ut...
vanilla206.jpg

och både galoppa..
vanilla208.jpg

och bralla, a la jag skall döda dig, kan hon verkligen...(även om det är en sida jag sällan vill visa...)
vanilla209.jpg

mvh Eva

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka