Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Haha var det mitt tjattrande som lurade upp dig? Oavsett vilket, grattis och heja :banana::banana:
Hahaha vet ni, igår var jag hos Norna, fick pussa på Alice och sen fick jag åka i vagnen bakom Lucas och så fick jag tom prova att köra.
Det blev ju litet spännande ...Eaaaasyyyy, Eaaasyyy tjöt jag på bästa westernmaner i vagnen men pållen travade på lika friskt ändå... Han sket väl lixom i det, -jag drar vagnen nu hörru tanten...

Så nu vet ni att Norna är intjattrad och insmällpussad:bump: Och kan aldrig skilja sig från mig:love:

Norna, jag har en bosal med manhårstygel som du kan få prova för att se om det är nått för er. Har ingen aning om storleken men du kan testa så har du iaf nått att utgå ifrån om du vill köpa en när du provat lite.

mvh Eva

Haha, jag går och tjyvklämmer på hennes runda rygg varje dag och tänker snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart. Det är så himla lustigt med muskelpållarna hur de kan ha en så rund och inbjudande rygg innan de ens har börjat jobbas "ordentligt". Min kära Lucas har alltid varit ett staket. Enda gången han såg fin ut var när vi låg i hårdträning, men då var han köttbule överallt.

Mja, planen var ju att vi i oktober skulle vara inhängda och redo för uppsittning (vi ska på 3 dagars clinic då) men eftersom fröken knappt verkar bry sig så blir det nog lite tidigare.

Himla trist att betet har sinat, vi har som tur är två ängar som pållarna går i och i värsta fall så har vi extrahagar när allting är nerbetat. I mitt förra stall har de fått stolpa upp nya hagar förra veckan för att betet inte räckte ordentligt i år!

Var det av höstlagret ni tog hö av nu?

Kul att du börjat tömköra. Jag tycker verkligen att körning är störtkul och tycker att arbetet med Alice i töm verkligen har varit bra att ha. Hon ska förhoppningsvis också köras in. Oavsett så har man igen det arbetet i det andra. Så inridningen ger en extra skjuts i inkörningen och vise versa.

AJ! Är det själva däckeln tror du eller är det något annat? Hade du underlägg när du använde den?

Efterlyser mysbilder på dina pållar (egentligen på alla hästar i tråden), så himla skönt att höra att de funnit varandra!

Haha, egentligen så var det bara ett sammanträffande att jag hängde igår men ett väldigt roligt ett!

Inspirerad av vårat samtal i fredags så kastade jag på henne sadeln och började jobba med henne. Stallägaren red på ridbanan bredvid bänkarna som jag brukar jobba ifrån och höll ett öga på oss.

När hon sen var klar så kom och och tyckte att det var dags att sluta mjäka och börja hänga! Det är bra att jag har så driftiga och duktiga människor som får mig att ta arslet ur vagnen!

För om du Eva inte hade peppat mig i fredags så hade hon inte fått på sig sadeln och då hade jag aldrig fått hjälp att hålla i henne medans jag hängde.

Det var lite pirrigt att först verkligen lägga mig över henne från bänken för att gången efter sätta foten i stigbygeln och verkligen hänga på henne. Hehe, tur att min stallägare är lugn som en filbunke för det var verkligen inte jag >.<

Vi får definitivt ta och göra om det tycker jag! Vi får kanske ta och komma förbi dig jag och Alice under våren för en uteritt?

Oh Yes, jag som inte är så bekväm med närhet fick släppa spärren och tyckte det var riktigt trevligt att bli intjattrad och inpussad, en riktigt bra fredag med andra ord! ;)

Haha, Lucas fattade varken ut eller in var den nya människan i vagnen snackade om. Vadå Easy? Framåt ska vi ju, det vet ju jag! - Tänkte nog han på en bred Gotländska (eftersom han kommer därifrån, mitt lilla russ).

Wow, om jag skulle få låna den i höst skulle det vara toppen! Då kan jag känna och klämma innan jag gör slag i saken och beställer hem en. Slipper man kasta pengarna i sjön om det visar sig att det verkligen inte var vår grej.

Men hallå sitter du in redan nu så kan du ta den ganska snart och ha den ett par månader. Annars har du lixom inget att rida i.

Livet består av tillfälligheter. Vore det inte för det så vore det inte för det osv. Poängen är att våga gripa om dem när de kommer.

Uteritt i vår? Ja, gärna men inte förräns fölet kommit isf för jag bommar stallet för besökande hästar när det närmar sig.

mvh Eva

Vad kul att ni träffats! Bor ni nära varandra? Jag skulle tycks det vore skoj att ses allihopa när busarna är inridna ordentligt, ta en långtida, övernatta i nån ladda och snacka skit :)

Norna: Visst är det kul att äntligen få börja?

Chinook är nu mätt till 145/149, och så satt jag på henne en sväng barbacka igår, helmysigt! Hon har mest växt på bredden min fröken, men det gör ju att hon ser högre ut också. Skidbacke är hon i alla fall fortfarande,.jag börjar bli så van vid det så jag kommer väl tycka att hon ser helt fel ut när (om!!!) hon jämnat ut sig :D

Är det någon här som ska på Quarterhästens dag i Uppsala på lördag?

Senast ändrad:

Först trodde jag ormbett, sedan getingstick men slutligen kom jag fram till att boven i dramat är nog Zan...

Aha, du tänker så! Sant :D Jag får nog faktiskt ta och fortsätta jobbet nu när jag satt igång, speciellt nu när hon inte verkar bry sig märkvärt. Ska bara övertala sambon att hålla häst.

Jag lånar den väldigt gärna nu när arbetet börjar fortskrida. :bump:

Absolut, det lilla nyfödda livet går definitivt först!

JDFJ: Himla trist med hugg över ryggen. Nu när de är kompisar så kanske det blir bättre?

Jannice: Ja, vi bor hyfsat nära varandra. Är osäker på hur lång tid det tog för Eva att åka från mitt stall, men det var gångbart iallafall :D

Jag är definitivt på när det gäller att träffas och rida ut tillsammans! Kul att få träffas i verkligheten och byta erfarenheter!

Kul att hon börjar ta sig. Hur är betet hos er?

Hmm.. Hade ingen aning om att det var sånt spektakel i Uppsala. Kanske åker dit om jag kan styra om planerana. Ska du dit?

MOUHAHAHAHAHAHA, idag har jag slaktat Alice man >.<

Det började bra, blev katastrof i mitten och avslutades helt acceptabelt. Det kommer hinna växa ut tills tävlingen i oktober, så då får jag kalla in min kompis dressyrtanten så att hon får göra det snyggt. Eftersom detta var första gången jag ryckte man så är jag helt okej med resultatet men det måste bättras på.

Ja, hon står i nedförsbacke...
pic_010_5002f78ee087c31ecc001cec.jpg

pic_015_5002f8aaddf2b33d920003da.jpg

pic_016_5002f910ddf2b341520003d1.jpg

De ÄR ju bästisar! Coola killar som leker hårt. :mad:
Söte söte söte Alicen!

Haha, sant. Coolingar måste agera tufft med varandra.

Hmm.. Något OT så måste jag kasta ut frågan till er i tråden. Jag läser inne på Avel ganska mycket och just nu så rasar det en diskussion om att folk känner sig förbisedda med deras fina föl då ett lite mera välkänt Bukeföl tar mycket plats och får många kommentarer.

Känner ni er åsidosatta pga någon av oss andra i tråden?

Jag känner själv att jag kanske tar mycket plats men det är väl för att jag vill dela med mig av min lycka och våra framsteg med er andra (vilket jag tycker är själva grejjen med denna tråd). Dock så känner jag att alla hästar som postats i tråden är väldigt intressanta och att jag gärna vill veta hur det går för dem.

Hur känner ni, är det för mycket lulliga bilder på vissa hästar och för lite allvarssnack etc?

/Norna, som gärna vill att alla ska känna en gemenskap men som också tycker det är intressant med människors psykologi.

552625_10151003560155912_1178289896_n.jpg

visst har jag lite bilder på hur dom kommer överens mina grabbar
här använder Pimmen Blondis svans som extra man då hans är lite tunn klart skulle ett extra flugband på men de får nog sitta högst en halvtimme då min lilla blondi är helt klart en buse

524006_10151011856830912_1952005331_a.jpg

dela hö går oxå bra :love:

Alltsa... nej... hahahaha

det ar val anda ingen popularitetstavling? ("Vem har flest vanner pa fb?" stuket?)

jag gillar er, gillar den har traden och har valt alldeles av mig sjalv att vara lite doldis :) Gor ju inget skojsigt med mina unghastar atm, for mycket annat som inte vill ga som planerat att bebisarna lixom ar halvt i skymundan pga annat har... Da ar det roligt och trevligt att lasa om era bravader, se era bilder...

folk e for kinkiga helt enkelt! ;)

Kram

Vilka fina bilder Flamman! De verkar mysa ihop riktigt fint de två :love:

Haha, ja det är verkligen inte lätt att hålla kvar sådana saker i en hage med busiga pojkar, då brukar tom grimmorna vara en riktig förbrukningsvara.

Blondi börjar verkligen bulla till sig ser det ur som med en redig rumpa. Kul! Jag är väldigt avundsjuk på hans fina man, en sån hade jag hoppats att Alice hade fått. Du får skicka lite så kan jag ha det som förlängning ;)

nu har jag last i den traden... alltsa... jesus!

snacka om svenska avundsjukan! FY sa lojligt!

Det ar ju som om jag skulle lipa over de 2 i den har traden som mottes o hade en trevlig stund... va sjutton.

f.o. tebax till traden sa kan jag beratta att Baby ar sin fars dotter och har lart sig hur hon flyttar pa hohacken sa hon kan ta sig in till grabbarna... sa nu har vi fatt binda fast den i staketstolpar och paneler... Det ar helt magiskt hur "quiet" hon ar nar hon inte vill ga, da kan man minsann bade klappa o klia rumpa bast man vill... fjanthast. Och hon har lyckats knoa till sin vanstra bakkota sa hon ar lite svullen :/ misstanker att hon rullat o kangat till en av panelerna (eller sa var det nar hon flyttade hohacken.. hastjaaaaveeeeel!)

Sasktel har sloat ner mitt nat igen, men i morron e det tillbaka pa fullspeed sa da blir det kanske nagra bilder uppladdade...

Det är ju mitt föl som upprör folk. :D Jag tycker det är skrattretande hur vuxna kvinnor kan bli så upprörda
över att de inte får lika mycket kommentarer som andra på ett internetforum. :D

Hursomhelst, Norna - Jag tycker att manen ser fin ut! Du är mycket bättre än vad jag är på att fixa med manen. :)

Flamman, är din häst en dubbelgul?

Kan inte annat än att hålla med. Att dessutom ha åsikter om att folk som inte har föl kommenterar i tråden är himla trist. Det finns mycket lärdom att ta av varandra och bara för att man inte har föl själv i år så betyder inte det att man antingen kan bidra med lärdom eller får vara med och dela andras glädje?!

Det är som om människor som inte har 10:or skulle vara välkomna att kika in i tråden här, vilket jag bara tycker är kul. Vi är alla samlade här för att vi delar samma intresse... >.<

Du är alltid välkommen att kika förbi oss om du kommer tillbaka till Sweden, det skulle bara vara roligt. ;) Så slipper du sitta och lipa också ;P

Hahaha, de verkar vara ena riktiga brainies dina små. Mycket huvud och mycket hyss! Hoppas att det inte är något allvarligt med hennes battlescar, söta gumman.

Är det Red och hans kompisar som hon går in till eller är det de stora grabbarna som får sällskap? Hon flirtade väl med dem förut?

Hur är vädret hos er nu, mindre orkaner och mera sol??

Senast ändrad:

Jupps, i egen hög person så är det du och din lilla pålle som orsakar så mycket avund bland det svenska folket- skäms på dig för att du lägger upp en massa roliga bilder och uppdaterar om din häst!!

Hur som, stort tack för de orden!

Det är lustigt hur en frisyr på en häst kan skapa så mycket olika åsikter hos folk, när man endå är inne på det ämnet.

Min valack har en lång och fin man som jag aldrig skulle kapa men eftersom Alice man inte är av den kalibern så fick den ryka. Jag tycker det ser slafsigt ut med en halvlång oborstad man...

Nu är det dock folk på FB och andra håll som har åsikter om att jag har kapat manen :rofl: Tänka sig att nått sånt kan vara så delande hos folk. Tycker man inte att det är snyggt så behöver man väl för fasiken inte skriva någonting?

bara en gnutta smarta.... pa gott o ont :grin: det ar in till Red o Jack hon tar sig den lilla muppan... och det ar tur, de stora grabbarna skulle det bli ett helsickes halla hos om hon tog sig in dar.

Det har varit ett ganska hart halvar for mig, sa jag malar fan pa vaggen alldeles for latt just nu... i stil med "Jaha nu ar hon forstord for ridning, da blir det val avelsmarr av henne da..." Bara en LITEN overreaktion ey?

Vadret... det har varit +30 grader i skuggan i over en vecka, vi svettas bort... tack gud for AC! idag ar det molnigt o svalt nog att jag tog pa mig en troja nar jag var ute nyss och faktiskt kan ha hellanga jeans i stallet for shorts utan att svettas ihjal! Ratt skont som omvaxling faktiskt, tror hastarna haller med...

och nar jag knasar mig till sverige pa semester eller nagot sa tycker jag det hade varit skojsigt om vi kunde traffas o dricka lite kaffe o snacka skit ;)

Vi bor ganska nära, inte ridavstånd men typ 40 minuter i bil. Vilket är nära här i Sthlmstrakten.

Hmm det är väl Jälla? Jag vet inte, kanske, har inte tänkt så långt. Kanske man borde åka...

Jag är rätt knackig så jag kommer inte så långt numera. Men vi kan ha träff hos mig nästa sommar. Jag har ett trevligt loft där man kan sova på tältsängar och så plats i sadelkammaren. Finns hagar så vi alla i tråden får plats. Vore faktiskt jätteskoj. Har ingen stor ridbana dock, endast rundkorall. Men om alla ändå har släp så finns det gott om ridbanor nära..

Ett alternativ är att vi åker in till kungliga Djurgården och skrittar med våra till tänderna putsade unghästar iförda våra prydligaste kläder.

Så grillning och litet rött eller cider för de som så önskar till kvällen.

mvh Eva

Haha du och JDFJ är våra värsta bildbombare:D För mig får ni gärna fortsätta.. Jag skriver ganska mkt ist så det jämnar väl ut sig lixom.

Sen blir det lätt så att tråden drar iväg och de som tjattrar mest kan upplevas som att de tar plats men så är det ju i verkliga livet med allt. Det betyder inte att jag inte är intresserad av hur det går för de som är mindre snackiga i vår tråd.
Tvärtom, våra doldisar är ju de man blir mest nyfiken på iomed att man vet minst om dem...

Norna, du är ju redan insmällpussad och intjattrad så jag lär ju få ta livet av de andra om vi har en träff....

mvh Eva

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka