Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Det vet jag inte än faktiskt.. Men kanske! :banana:

Fotade grapparna lite idag. Fasiken vad han växer Curre. Och mitt eviga pyttsande med kraftfoder börjar sakta men säkert visa sig.

dsc_0559_5006d5ac9606ee1edc000169.jpg

dsc_0571_5006d5c8ddf2b3275b000143.jpg

dsc_0499_2_5006d6249606ee1ed400015c.jpg

Snart lika stora.

FINA grabbar!!!!!! <3

O Eva
lite roliga yihawskojs bilder skadar inte ;) de ar ju hastar o inte robotar...

aterkommer senare <3 pooooooooss alliahopa!

btw

Det är kul att äga en Curry. För det mesta.
Tycker denna bild beskriver mina hästars olika personligheter ganska så... exakt.

cuuuuuu_5006e51fddf2b330980002e3.jpg

:rofl:

vissa dagar undrar jag hur knappa vi hastfolk egentligen ar :D

ratt rolig bild faktiskt, lille fine Guling som snyggt verkar saga "ahem, jag staller mig har borta sa lange..." och den "vilde" tonaringen :angel:

(fast du AR val radd om dig?)

Haha exakt så tänker jag att Zan tänker också!
Klart jag är rädd om mig. Men Curry är verkligen a piece of really special art.
Så här blir han när han inte fått använda huvudet på nån vecka.....

Det är klart att du ska bildbomba Bew! Hur är mina bilder egentligen?

Kolla, här står Alice uppbunden vid en vägg, Alice rumpa i hagen, Alice i repgrimma, Alice med sadel på etc etc etc...

:rofl: Tänk era stackare vad jag kastar på er egentligen!

Med det sagt så lägger jag in bilden från igår. Alice berhöver ett bad.. Hon är så smutsig så att jag inte behöver några stylingprodukter öht >.<

pic_013_5007dcec9606ee797f00002d.jpg

Ojojojoj JDFJ, han verkar sikta lite tom eller ser det bara ut så? Ta väl hand om dig, det skulle vara hemskt ledsamt om du blev skadad av din speciella lille pöjk!

Snygg repgrimma btw, vi ser ut att ha likadana ;)

Eva - Vanilla är lika vacker som alltid. Vi får ta och styra upp en liten kamerasession så att du får fler bilder på din vackra häst!

Jannice - Vilken fin hund och Tippex var ju ett fantastiskt namn! Jag önskar att jag själv hade kunnat vara med min hund Vincent från början (välja namn hade ju varit kul dessutom).

Puh, skönt att höra att de varit borta från manen! Ett sånt hårsvall ska man vara rädd om :love:

Absolut, jag håller på att försöka övertala sambon att det är kul att åka och titta på hästar. Han har inte riktigt förstått varför man ska åka och titta på andra hästar när vi har två egna som är mycket närmare :rofl:
Jag hör av mig om vi åker!

Hur kommer det sig att du kom över Chinook?

Flamman - Håller med tidigare talare, hans er verkligen ut som en sagohäst din lilla Blondie.

Haha ja, han siktar. Är inne i en jävla period å behöver tas ner från molnen igen. Det tar vi itu med i hälja.
Japp! Curry har en såndär billig modell från hööks å Zan en Double Diamond. Köpte till C egentligen men den var för stooor.

"Lille" Red...
DSCF3867.jpg

Sofistikerad min?
DSCF3863.jpg

"Blyga" Baby
DSCF3869.jpg

Babys fina sida?

DSCF3880.jpg

AS trakiga bilder.. men hahaha tja... ni far iaf se Red, aka fjallkon i ytterligare en vaxtspurt... hur stor tanker han bli?! nu racker det pa hojden tycker jag....

o norna dina bilder ar FINA!

Alla era bilder ar fina, till o med pa lortiga bebishastar :D

jag skrattar lite at honom for han borjar fa "hingstkaraktar" pa huvudet alla redan... men han ar en san GOSEfjomp liksom...

Vi tar ju ut jack mer eller mindre varje dag, allt man behover saga ar "Nej, Red, stanna har" sa star han o vantar medan du leder ut Jack, stanger grinden o sadar... jatteduktig! Hoppas verkligen han fortsatter sa har!!

o tack.. jag tycker han ar jaaaaattefiiiiin, men jag ar ju partisk ;)

Aaaw, så snäll han verkar. Hur är han att hantera?

Baby går inte av för hackor hon heller men det är någonting med Red som får mig på fall.

Är planen att behålla honom som hingst?

Hahahaha, tack. De är lika fina som dina bilder! Det är bara det att jag överexponerar henne för er och matar er med Alice dagarna i ändå :angel:

JDFJ: Ta det försiktigt bara så att du inte blir skadad. Han verkar vara som en brukshund den lilla hästen.

hehe det ar det roliga med Red.... i svenska matt sa ar han inte ens tam... Han ar alltsa inte riktigt ledtam, men du kan binda upp honom utan problem... jag kan ropa fran huset 50 meter bort om han gor nagot jag inte gillar och han slutar. Sen han var 6 manader har han vetat vad han heter och lyssnar pa det. Flyttar eller lastar vi dom sa gar vi igenom grinden och ropar, och han kommer som en liten hund. Det hande en hel del har, hander fortfarande, som vi inte kunde forutse nar vi fick dom sa bade Baby och Red har hamnat lite i skymundan, men eftersom bada ar sa goa i skallen sa kanns det inte som att det ar jaaaaattestreeeessigt att "svenska" till dom... aven om det (forhoppningsvis) kommer pa borjas har om nan vecka.

Tanken ar att behalla honom som hingst, om han bibehaller sitt huvud. Han -vet- mycket val om att han har kulor, men han skoter sig. Annars hade jag aldrig kunnat ha honom precis bredvid en hogbrunstande Baby utan problem. Sen vill jag att han ska vara van vid ston, stodoft och ha dom nara redan nu... sa det inte blir nage "YIIHAAW" i framtiden runt ston. (ja... jag kanske ar elak sa sett, men jag tror ratt hart pa att enda sattet att lara en hingst att uppfora sig runt ston ar just att lata honom vara nara ut "utsattas" for det, under kontrollerade former som har. Sa det ar en del av vardagen liksom) Han ar den enda kvarvarande hingstungen efter Haidalenas sista kull, sa.... jag ser garna att han har kvar sina kulor :)

Idag har C fått jobbat skiten ur sig. Drivit ut alla demoner och onda andar. Tillslut gav han upp tonårstrotsen å visade sin bra sida. Jag gav mig när han låg på topp och gick fram för smackning, galopp för pussljud, stannade vid woah, vände när jag bad om det, och gav eftergift i volten i alla gångarter ( han fattar det fort, men där innan hinner han försöka dra omkull mig/ sparka å slåss ett par ggr).
Flytta fram å bak. Sedan var det en svettig currekluring som tuggade nöjt och en svettig matte som sken som en sol.

Han fick prova på vattenslangen efteråt. Första minutrarna sprang han VÄLDIGT fort på en volt runt mig och såg ut som en riktig arab . Sedan insåg han att mähä, det var ingen ide å ställde sig och drack ur slangen istället :love:

Mattes monster!

Yeah han är korsning border collie/kossehäst....
Lyckligtvis så vet jag hur jag skall hantera honom, han har bara varit på kollo lite för länge =return of the monster.

578792_10151034056140912_460246409_n.jpg

en liten bild på en ätande blondi

Red ser helt bedårande ut älskar verkligen roan färgade hästar
slänger in en till bild på grabben
551585_10150961741505912_512713255_n.jpg

och när jag ändå bildbombar slänger jag in en bild på hur liten stackarn va för 1 år sedan då jag hittade honom och köpte honom så liten o skräckslagen liten kille
282021_10150263078620912_2926300_n.jpg

Ha ha ha ah ja vi gör ju de vi är ju båda typiskt svenskar med de blonda håret och blåa ögonen:rofl:

Hahaha, skönt med ett par typexempel på ariska medborgare i tråden :rofl::rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka