Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Curry :love: Curry :love: Curry :love:
Nu lyfter han bakbenen nääästan helt sparkfritt. Jag ser denna veckas mål äro inom synhåll!

is gata runt hela stallet :(
ganska less men vi har pysslat i hagen lite och han uppför sig som han ska
fortfarande en snäll kille lite små nafs som man få tjata om men inge annat
Har fått en äldre hingst och leka med eller äldre o äldre han är 6 år
och ska bli min tävlings/tränings kompis nu innan det är dax att se va Lille blue vill bli
430678_10150648332975912_733580911_9279551_633608730_n.jpg

Vad roligt med en ny häst!! Vad är det för någon? Jag såg Blues annons ute, är planen fortfarande att sälja honom?

Eva - Vi flyttar på fredag, så nu är det inte långt kvar :bump::bump:

Här har vi avancerat idag :D Första gången med sadel för Alice idag. r_freddy kom ut och provade lite sadlar hos oss idag och då fick även Alice testat, då det är dags att börja longera med sadel.

Hon brydde sig knappt och var duktig hela tiden.

pic-083_193273226.jpg
pic-084_193275257.jpg

Trött tjej, det var mycket att ta in idag.
pic-096_193276152.jpg
pic-106_193276846.jpg

Han du se den :crazy: Norna
Nej! Han kommer va kvar de är mitt sto som kommer antingen ut på foder ett par år eller säljas .
jag är nog ganska nere i den där blå ögda rosa mulen för att skiljas från honom :love:

Japp. Jag är en syndare som surfar väääldigt ofta på sidorna med hästannonser och då ramlade jag över den. >.< Vad roligt att du vill ha honom kvar, det ska bli spännande att se vad som kommer bli av din fina kille :love:

Hej allihop:) Här är så fint väder så skönt att kunna va ute och greja utan att se ut som en michelingubbe! vad roligt med framstreg JDFJ! jag såg annonsen på curry när jag letade häst han va så fin men jag vill gärna ha ston:) så sen hittade jag denna lilla dam... longerat och suttit på henne i veckan longeringen går väl sådär just nu de går bättre att sitta på. nu behöver jag ha tag i en passande sadel PUST så nu börjar den jakten igen...
Roligt att prova sadel Norna!

Vad duktig och lugn hon är! :love:

wlina: Jaa, han är jättefin. Men helt hopplös ibland :love:

Dagens uppdatering:
Jag kan lyfta baaakhovar jag kan lyfta baaakhovar jag kan lyfta baaakhovar :banana::banana::banana:
Kom på att jag har en sommarpäls bild på honom när han var 1 år.
Där har han INTE samma mysteriska färg utan är rätt klart buck, det är nu i vinter det vita har kommit :confused:
428275_10150757858888969_627773968_11811870_1604489605_n_193403126.jpg

hejjahejja med fossingarna!!! :banana:

Alltsa
det vita kan vara som han bara blir ljusare i partier sa har ars? Han ser smutty ut pa sommarbilden ju, da kan det bli lite roliga nyanser da och da med ljusare o morkare partier :)

Varen ar har!

Horde "skriiiiiiiiiiiiiik" fran farfars flock igar kvall... o sett en fluga. :angel: vi har en SJO pa var infart...

...langsamt... *vissel* glommer kameran hela tiden >.< o sa skaaaams jag nastan, de ser ut som feta marsvin! VIRVEL marsvin. Naja de ar valdans valmaende sma hastar iaf.

smutty... uhm, dirty typ.. en ehrm. DA fakk is it called.. ingen dillutiongen utan en gen som ger morkare partier :P Gutis ena hingst ar smutty buckskin. ...en av min absoluta favvo "tillagg" pa fargerna... smutty ger sa harligt rik farg tycker jag.

Googlade! Nog har du en idé i det alltid. Kanske är han en smutty? (vilket jävla namn :rofl: )

Veckans CURRYBOMB!
Dagens tema:
Vad Curry kan göra.

dsc_0544_193590808.jpg

Han kan visa sina 50% quarter.

dsc_0728_193591938.jpg

Han kan visa sina 50% arab.

dsc_0796_193594312.jpg

Han kan ha fotbollsmatch.

dsc_0813_193593905.jpg

Och spela med sina egna regler....

dsc_0700_193591718.jpg

Han kan spela död.

dsc_0755_193592464.jpg

Han kan slidestop.

dsc_0778_193593088.jpg

Han kan visa tonårsfasoner när matte ber om stopp och varvbyte när vi jobbar på volt.

dsc_0735_193592171.jpg

Han kan stanna när matte säger Woahh.

dsc_0787_193593525.jpg

Han kan backa när matte ringlar repet.

dsc_0771_193592669.jpg

Han kan backa med pet på bogen.

dsc_0546_193591024.jpg

Han kommer bli en fröjd att rida in................................:cool:

Nu gladde du en dassig Eva med alla Currybilder!:bow:

Norna, vart tar du vägen? Du kan väl pm om du inte vill lämna ut dig alldeles..
Har du boots på Alice? Varför om jag får fråga?

Jag vill ha väck isen så man inte måste ha skor och brodd. Upptäckt att min gamla märr faktiskt är gammal precis som jag själv även om inte hon och jag vill fatta det :grin: Det är tur jag har en goo påläggskalv i Vanilla.

mvh Eva

Jag pm:ar dig när jag kommer till en riktig dator. Mina internetkunskaper via telefonen är begränsade ><

Jag såg att er klubb har fått en ny ordförande, kul!

Japp, fröken har boots fram då hovis var tvungen att ta bort mycket för att få bort rötan. Pga detta så är det risk att ena skon blir avtrampad. Efterson jag är en sådan löjlig människa så kan jag inte låta henne lämna stallet med bara en boots. Det skulle se helt hemskt ut...

Vilka fina bilder!!!! Han ser väldigt fin ut.

Mer av den varan vill vi ha!

Han verkar kunna en hel del, din lilla goding. Nu får väl hem och öva lite. Hehe, blir lite som Hoppa högst det här ;)

Igår spolade jag av Alice ben med slangen. Hon verkade bejaka sin inre Paint då jag hade en brun häst och en skäck i hagen när jag skulle ta in dem. Hon skötte sig väldigt bra och tittade bara på slangen. Förra gången man hade spolat av henne så hade hon tydligen rest sig.

Stolt matte:love:

Näääe! Vi ska sporra varandra inte stressa! :)
Det han kan allra bäst är att bitas!!
Men jag är faktiskt otroligt nöjd med hur han utvecklats under 1,5 månad efter att ha varit halvt vildhäst.
Duktig din å kunna få sina fötter spolade!!!

Jag såg att er klubb har fått en ny ordförande, kul!

mmm ja just det.. hon, den där..:grin:

Japp, fröken har boots fram då hovis var tvungen att ta bort mycket för att få bort rötan. Pga detta så är det risk att ena skon blir avtrampad. Efterson jag är en sådan löjlig människa så kan jag inte låta henne lämna stallet med bara en boots. Det skulle se helt hemskt ut...

Håller nog med om att ha båda bootsen på. Hur det nu än är så väger de ändå litet och varför belasta frambenen olika?
Som att be om skador..

mvh Eva

:rofl: Jag förstår.....

Precis, det är dumt att snedbelasta henne från start.

HUR går det för Vanilla i skolan?

Näe... Det är sant :)

Han har lärt sig otroligt mycket på så kort tid. Ni är himla duktiga!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka