Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sadlade
Wlina, Texaz, Jannice, _Eva_ , Norna, flamman

Tränsade
Flamman, Norna

Suttna på
Jannice, Wlina, _Eva_

Lastträning
Texaz, _Eva_ , Norna

Tömkört
_Eva_, Norna

Longerat
_Eva_, JDFJ, Norna, flamman

Duschat
Norna, _Eva_

Markarbete vid hand, trail
Norna, JDFJ

Gjort inte ett piss...
Bewildered

i har alltså provat sadel och tränsat sadeln dock på tok för lång men en då sen har vi longerat en del under vintern innan isbanan gjorde entre
våren har kommit med storm steg så snart kommer nya härliga bilder o förhoppnings viss kan vi prova på tömkörningen :angel:

Vad gulligt, Gammelman skall "skydda" sin lilla plutta Alice:love:

Nu är du på plus, film och allt! JDFJ...*trummar uppfodrande med fingrarna*

mvh Eva

Haha, ja, om jag kommer på hur man filmar med kameran........... :o

Norna
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

Update:
Curry har semester från mig i helgen för jag jobbar så dumt. Så han är helt i husses våld. Dvs, han testar mer än någonsin... :devil:
Till veckan skall vi åka och kolla på en ny boxplats. Hos en quarteruppfödare med superfin anläggning med både ridhus och paddock inkluderat. Helpension och INGET. JÄVLA. KRÅNGEL. MED. "kollektivt hö". :love:

Men vår lilla Norna fyller ju år!!!!!

Det hade jag missat, bra observerat JDFJ!!

Stort GRATTIS Norna :bump::bump::bump::bump:

mvh Eva

Jaha, jag trodde du menade att jag skulle filma. Hahaha

Mmm klart att du skall filma! Massor på Currygrabben! Så vi får se alla hans bocksprång irl och flina rått över att det är du som skall sitta på han och inte vi:devil:

Jag är tekniskt imbecill så jag klarar ju inte ens av att hantera att ta kort med min mobil... Än mindre få över det till en dator...

mvh Eva

ha! Ni kommer endast känna avund över att jag har en lysande karriär inom rodeo framför mig....

haha ja du får gärna ta över den karriären. Den gamla märren jag har var vidrig när hon var i fyrårsåldern.
Minns bestämt en gång när jag skulle fatta galopp.. Det tog 16 jävla försök där jag fick dra in henne på liten volt för hon gjorde sitt bästa att bocka av mig.
När jag väl fick den där satans galoppen var jag asrädd och hade ju endast kämpat vidare för det satt några småtjejjer på läktaren.

Lättat kunde jag göra mitt varv och berömma hästen, avsluta och hoppa av. På väg ut kom småtjejjerna fram, gravallvarliga och mycket imponerade... -wow, skall du tävla Rodeo med hästen?

:angel: Vad säger man?

Jag skall ALDRIG mera ha en sån häst.. DEt är din tur nu :D

mvh Eva

nu har jag gjort... ehm..

knapat ihop rundcorallen och gatt pa "skryt" runda hos bebisarna med uppfodaren ;) Jaklar vad det varmer i hjartat nar folk ler o ger en cred "mina bebisar ser inte sa fina ut.." Baby ar for jaaaaakla sot o nyfiken i en strut, hon star och nickar och tittar med spetsade oron nar man pratar med henne.. gor man nagot udda ljud lagger hon till o med huvudet lite pa sne LOL De ar faktiskt inte sa smallfeta som jag tyckte, lagom rundnatta o mulliga. Jac som bor med dom.. han ar feeet daremot.

Nagra nya intressanta currypahitt? :)

Kom rundkorallen ihop i helgen?

Han sa han skulle jobba på en lista han fått av sin fru...

Snart ligger vi i lä allihopa, när Bew sätter igång... :D

Idag har jag lasttränat. Näe, inte en unghäst -gammelmärren:eek: -Hon vann ju inte såklart:rofl:

mvh Eva

Idag hängde jag på curry. Han blev förskräckt. Hahaha. Men med öronen framåt!
Sedan var vi och tittade på nya stallet och det känns som att det kommer bli bra!
Ägaren verkar väldigt kompetent och det kommer kännas tryggt att stå i ett stall som KAN sin sak.
Sämre blev det inte när hon talade om att ha kurser och clinics på gården med olika välmeriterade tränare. Kanske kan Curry slänga ett öga över hagstängslet och lära sig då? :rofl:

ja happ nu har vi provat gå i från ny kompisen i hagen vilket inte gillades av den nya herrn Pim Pim
vi gick i allfall in i stallet för att ryckta bort mer av den för benade vinterpälsen som lossar som bara den nu :(
och passade på att ta fram mätt stickan och jo ho då han växer stadigt
ca 2 cm i månad min kille nu är han 140 ( när han kom till mig förra sommaren va han så liten så bara 127 så han har växt)
Nöjd med de håller tummarna att han fortsätter nån månad till :banana:

294976_10150679356460912_733580911_9391265_1072181237_n.jpg

ett av de första korten med blue eller som jag kallar honom just nu Blondi
och hans nya kompis PimPim

421348_10150649035515912_733580911_9283380_1928888524_n.jpg

och nja ett till med :love:

Jag ÄLSKAR min häst!
Idag var han som ett ljus. Vem har sålt Curry och ställt in denna gudagåva i stallet?
Han var lugn, foglig, snäll. Nafsade inte en enda gång. Gick inte på. Värd sin vikt i guld.
Jag hängde på honom (nästan hela kroppen över, tar mer nästa gång, vågade inte "värre" på stallgången) och han klarade det galant.
Sedan la jag på westernsadeln och han... brydde sig inte. Nästa gång blir utomhus med sadelgjord spänd också.
:love: :love: :love:
imag0155_194799971.jpg

Ikväll kan du uppdatera listan med att han är sadlad då :D

Jag tycker Curry ser litet kantigare ut om rumpan plöstligt, undrar om han inte har dragit igång en växtperiod? Men du ville väl ha honom liite högre om du får välja?

Flamman, de ser ut at ha skoj. Haha på andra bilden så såg Blondi ut som en Perlino:angel:

Sadlade
Wlina, Texaz, Jannice, _Eva_ , Norna, flamman

Tränsade
Flamman, Norna

Suttna på
Jannice, Wlina, _Eva_

Lastträning
Texaz, _Eva_ , Norna

Tömkört
_Eva_, Norna

Longerat
_Eva_, JDFJ, Norna, flamman

Duschat
Norna, _Eva_

Markarbete vid hand, trail
Norna, JDFJ

Riden i skritt
_Eva_

Riden i trav
_Eva_

Gjort inte ett piss...
Bewildered

Du han har verkligen dragit iväg på höjden. Vad skönt! Är han 140 nu så lär han nog lägga på 10 cm till innan det är klart.
Han har ju litet arab och welsh och de växer ju långsamt.

mvh Eva

Han kommer få sadelgjorden spänd idag, så ikväll uppdaterar vi sadellistan.
Och visst börjar han bli högre i bak? Inte bara vi som tycker det utan även stallägaren. Ja, jag vill ha upp honom till åtminstonde 150..
Wow, heja er! Redan skritt och trav!!! :banana:

Vad duktiga alla är! Redan börjat hänga och framför allt så har Eva kommit skitlångt!!

Vad glad jag blir med alla bilder också, vad kul :)

JDFJ - roligt med nytt stall. Kommer ni flytta?

Nu har jag blivit inspirerad att ta tag i fröken Fräs ordentligt. Speciellt nu när vi har två ridbanor att nyttja samt ett liitet ridhus.
Hon visade sig från sin bästa sida vid longeringen och studsade runt som bara den. Vi gav oss när dt var ett varv åt varje håll i skritt. Efter det så spolades ben och en massa vinterpäls åkte av. Under den så verkar det gömma sig en gul häst! Lillan stod bara och gäspade och siv. Söt.

pic-050_194849773.jpg

Alice hälsar på snyggingen i spegeln.

Haha ni skall inte kolla så mkt på Vanillas prestationer, -hon går ju i skolan:D Men ärligt, hon är väldigt färdig i kroppen och behövde verkligen börja jobba innan hon tuggade ihjäl gammelmärrens svans. Jag har ju redan tidigare nämt att planen är en vettig reininggrund innan sommarbetet. Sen om hon plussar så får hon nog gå i träning ett tag och någon får tävla henne tror jag.

Den riktiga uppstickaren här är Bew med sina lurvmonster.
När hon sätter igång är de inridna på 30 dagar. Efter 90 är de så pass skolade att de gör enkla byten...

mvh Eva

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka