Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

pic-135_192194022.jpg
pic-140_192194247.jpg

Bonusbild på ett säkert vårtecken

pic-167_192194535.jpg

Nu blir du glad Norna. Här kommer BIIIILDEEEER :banana:

Tror det är dags för namnbyte igen. Från Too much too handle till Curious Kobra till.... Mr mysterious colour..... :confused: Han blir bara ljusare och ljusare...

dsc_0470_192365986.jpg

dsc_0473_192366164.jpg

dsc_0476_192366303.jpg

Och HUR mycket kan en häst växa på en månad egentligen? Eller har han bara blivit... fet?

dsc_0485_192366430.jpg

dsc_0492_192366558.jpg

Bild att jämföra med ca en månad gammal:
imag0125_188250077.jpg

(ursäkta den fruktansvärt nerhasade grimman.....)

För visst faa-aan har han växt? Måste mäta honom imorgon.

dsc_0496_192366766.jpg

Kram matte :love:

Vad roligt att du har hittat tillbaka Jannice!

Tack så mycket :banana:

Roligt att ha hittat tillbaks, hoppas kunna vara lite aktiv också :D

JDFJ: Jag köpte henne av Sofie Wedberg, mamman till min heter Gamblers Inca och de är med i CRW. Vet du vilka de är?

Japp jag är med i CRW, fast jag är inte ett dugg aktiv än. Det blir mer sen när jag börjar träna mer med henne :)

Vad är din ungis för sort? Verkar få riktigt fin färg :love:

Jaha, ja då vet jag :)
Då kanske vi syns ute på banorna i framtiden?
Såg att det var klubbmöte nu i söndags men jg å sambon kunde inte närvara :(
Han är quarter/arab :) färgen är spännande.....

Jaha, ja då vet jag :)
Då kanske vi syns ute på banorna i framtiden?
Såg att det var klubbmöte nu i söndags men jg å sambon kunde inte närvara :(
Han är quarter/arab :) färgen är spännande.....

Ja, jag hoppas det iaf :) Om jag får lite fart på min böna, hon är laaaaaaat :D Men Sofie (uppfödaren) sa att Inca (mamman) också var det tills hon blev 3 och sen blev det ordentligt fart på henne :)

Jag såg det jag också, men kunde inte heller vara med. Får se när det skickas ut mail om vad som sas ifall det bestämdes nåt spännande :)

Å, jag anade nästan det :) Det börjar väl bli en ganska vanlig korsning? Fina är de iaf :)

Ja. Jag hoppas juh på någon clinic inom det snaraste. Även om man inte tar med egen så är det skönt att komma iväg själv och "starta igång".
Ja, det verkar så. Många korsar så för att få många av quarterns fördelar men till ett bättre pris vad jag har förstått.
Jag fastnade mest för färgen på min... inte korsningen.... :o

Dagens pyssel förutom hovlyftande och borstning blev att jag slängde på en pad och en sadel.
Han har tidigare haft pad på sig och blivit "borstad" över hela kroppen men paden. Idag tog jag det till nästa nivå och la på en stjärtlapp.
Ingen sadelgjord.

:love::love::love::love::love:

dsc_0509_192533855.jpg

Taaack, vad snäll du är. Jag verkligen längtar tills efter sommaren när hon blir mer vuxen.

Ang skapande med hoven så beter hon sig riktigt fint på gången när jag står med henne. Hon behöver ensamtränas helt enkelt >.< Likadant i hagen, då blir hon crazy när man lämnar henne själv. I boxen är det däremot lugnt. Vi får öva på det i nya stallet helt enkelt.

I söndags gick vi en promenad hela familjen. Mamma tog valacken, jag gick med Alice och sambon tog hunden. Det var riktigt mysigt och hon var så duktig. Gick efter mig och verkar vara en dam som är säker på hoven. Parerade stenrösen fint och tog det lugnt.

pic-168_192563730.jpg

Vad duktiga ni är!! Han verkar växa till sig och bli en riktigt in ung herre :love: Han kanske blir som min kompis ponny var. Han var nästan vit på sommaren och brun på vintern. Det skulle vara lite fräckt ;)

Tack! Bara han växer ifrån att huggas och boga till en så är han perfekt! :rofl:

http://www.facebook.com/media/set/?...1542172732229.48870.1772308924&type=3&theater

vet inte riktigt om det blev rätt med bilden men , jag har en 2 åring far : whata wraggling smoke farfar : whata luck mor :sr funny little bunny morfar ceasar :)
en väldigt lugn och snäll kille som klarar det mesta och inte är rädd för något nästan , tränat med sadel och träns ingen reaktion , trafik ingen reaktion och lite horsemanship och det går bra :)
jag bara älskar min lilla kille :)

Hej Regina, Välkommen till tråden! Men vi kan inte se din bild:cry:

JDFJ, säker på att mamman inte är färgskiftare, alltså en konstanskimmel. Ganska vanligt bland araber... hmm fast de brukar vara mörka i ansiktet och på benen, mest kroppen som ändrar sig.
Din verkar mest få vita strån på ena sidan och i ansiktet. Jättemärkligt verkligen! Trådens gåta, hur ser JDFJ-hästen ut idag,,, :rofl:

Norna, när flyttar ni till nya stallet?

Flamman, hur går det med Blues nya kompis?

Här händer inte mye.. Jag rider gammelmärren och Vanilla har börjat skolan:bump: Snart är hon ifatt era bebisar:banana:

mvh Eva

Mamman är verkligen klassisk BRUN. Sådär rödbrun med svarta strumpor och svart man och svans. Ja, visst är det lustigt, mest vänster sida av huvud och hals är vitt. Sen med fläckar över hela kroppen.
Han kanske är.... appaloosa :eek: Pappan hittar jag inga bilder på alls (Cat man Dooley) men han skall enligt sina papper vara buckskin.
De avkommor jag hittar till honom är antingen bucks eller palomino, men då vet jag å andra sidan hur deras mödrar ser ut..

Vadslagning! Nu får gärna pälsen börja släppa!

Senast ändrad:

Cat man Dooley är Buckskin vilket betyder att det är typ 50% att han nedärver det till sina avkommor.

Så vi får vänta och se, alternativt så tar du ett gentest för 25 dollar så vet du säkert.. De vita håren är iaf väldigt speciella.

mvh Eva

Har du tillgång till någon bild på Dooley? Han finns verkligen INGENSTANS att finna på nätet.

Idag när vi klev upp så hade det kommit.... 30cm... SNÖ!!!! :eek: :mad: :cry: :eek: :eek:

photobucket eller pixbox! Sa laddar du upp bilderna dar o kopierar den lilla rutan dar lanken borjar med :) ..ska forsoka fa tummen ur rova o ta med kameran o fota mina jakla feta raggsockor har nan dag snart... i solen. hupphupp

Här händer inte mycket just nu, allting ligger på is (bokstavligt talat!!!)

Corallen är hård, knögglig och bitvis isig. Hoppas att helgens varmare väder ska göra så att vi kommer igång igen!

Blir bakgjord på nästa gång:laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka