Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sover inte många timmar per natt. Äter bra men värre med vätskan. Blir mest KAFFE för att fungera på jobb (jobbar som undersköterska så får inte tappa fokus även om man vill lägga sig i en säng och naaaannnaaaa ibland :D )
Men vi reder oss allt! Mest vill vi juh bara ta hem ynglingen och låta honom sova i sängen mellan husse och matte. Men det hade nog inte blivit så trevligt med tanke på att han hugger som en kobra när han blir uttråkad :eek::angel:
Sååå skulle min veterinär också vara, då hade hon varit om möjligt ännu bättre :angel:

HUR går det med Er valp??

kop energidryck med elektrolyter.. vatskebrist sabbar skallen :P o kaffe ar uttorkande *laxar upp underskoterskan lite sadar snyggt*

Det gar upp o ner typ.. vissa saker battre, andra saker utan forandring, vissa saker ar jag inte saker pa om det ar at det bra hallet eller det daliga. MEN hon har atit lite uppblott foder och dricker helt pa egen maskin nu! Till och med lekt lite, samt bitit matte 3 ganger. Hon lag ner och lekte med filten hon ligger pa... inte lange men jag ser det som ett gott tacken. Grinar o grymtar nar hon blir sur, hejja.. haha

Jag lider lite av somnbrist jag med, 4de vaknatten. Mkt kaffe blir det, men forsoker dricka ett glas vatten/kaffekopp aven om det gar sadar. Jag har ju turen att jag inte jobbar sa det enda jag behover funka for ar henne o maken typ.. de andra djuren far klara sig utan en superpepp matte en stund.

Vätskedrivande effekt är jag myyyycket väl medveten om. Det är lite goddag blodtrycksfall bortimellanåt.
Vad bra att det verkar gå litet framåt!
Fy fan för sjuka djur....

haha jag vet vad du menar... det aker jag pa har med... :angel: tank att man vet battre, sa gor man sa anda.. :rofl:

ja fy faaaaaaan nar ens alsklingar ar daliga. Finns inget varre! Hur ser din grabb ut idag?

Ett äpple till dig för varje tempning :idea: äppelskrutten till pålleplutten ;)
Chi-san är ju välprövat för ork, köper du på hälsokost blir det billigare.

*låtsasrimmar och peppdansar*

FEBERFRIIIII!!!!! svullnaden är påväg ner!!!! :banana: :bump:
Jäkligt trevlig att hantera idag också, har något bytt ut min häst?

Oj så söt Wlina! Och med sadel och allt. Duktig tjej!

Första gången med sadel var tydligen ingen stor sak för Sonja.... Lösjobbade henne en stund i corallen.:love:

http://www.pixbox.se/pic_show_id32884878.html

Tyvärr har hon återupptagit sin vana att rymma ur hagen:devil:, så för tillfället får hon gå i corallen dagtid, inne natt. Kan inte hitta fel på staketet, men antagligen har det jordat dåligt. Borde bli bättre nu när det slaskar ute...

Jeeeej vad harligt!! :D

Wlna: vilken sotnos!

och hejjahejja Tex...

men du vet la att 2aringar ar notoriska pa att rymma, knas med staketet eller ej ;) de vaxer i fran havdar dom lol smidigt att kunna ha henne i corallen dock :)

tack:)
igår kom sambon in och undra om den lilla ska gå utanför hagen? Pust! Snön är ju borta här nu så det finns gräs att äta, hon är ett riktigt matvrak så hon tog väl sig friheten! Men nu är strömmen på!

kl

Feberfri och svullnadsfri häst. Pigg och glad och överjävlig som alltid :cool::love:
En dag kvar av medicinering sedan skall hästen få VILA från så mycket mänsklig kontakt som han fått de senaste 3 veckorna.
Från att ha stått och levt loppan på lösdrift i 2 år till att fullständigt blivit PROPPAD med människokontakt så är nog lilla bebishuvudet ganska trött.
Så nu planerar jag att köra lite laid back (förutom borstning och lyfta fötter) i väntan på att vägar och ridbana skall bli helt isfritt, sedan skall han med mig och husse och löpträna.. :love:

pic_191112256.jpg

Grääääääääääs :bump:

Bra drag där..
Här är det så halt på gårdsplan att jag inte kan ta ut hästarna ur hagen för att leda dem till stallet. I alla fall inte utan risk att de fläker sig..

Som tur är så är hagen fortfarande bra. Förmodligen för att den inte varit plogad. Det går ju ingen nöd på dem att de får lulla litet som de vill någon vecka. De har ju en halmad lösdrift och det är halkfritt vid foderbordet.

Wlina (välkommen passar jag på att säga oxå) och Texaz, ni var först ut med sadlar på era småttingar. Nu har ni satt standarden här...:angel: vilket innebär att vi andra snart måste visa våra framsteg..:eek:
Allra värst blir det för mig som har en sån prestationsångest...:cry:

Rymmare är det värsta jag vet. Det bästa sättet att hantera dem är 4 rader tråd och fett med el. Jag kör på blanktråd, det leder så stöddigt så grannen som råkade ela överarmens insida fick åka och göra ekg... hur nu grannen bar sig åt för att ela sig där..

Idag är det sol och jag tror min katta löper, det blir nog en tur att para katt tror jag..

mvh Eva

Vad roligt med nya ansikten i tråden! Varmt välkomna allihopa :D

Roligt med sadlar på de små liven. Ni är så himla duktiga. Jag ska också försöka få till det med Alice, men just nu så tar vi det lugnt i halkan. Förhoppningsvis kan man trappa upp våran träning när vi får bättre förutsättningar.

JDFJ - Vad skönt att höra positiva nyheter, vad fin han är din lilla vilding :love: Jag blir dock lagom avundsjuk över att ni har bar mark hos er. Här är det verkligen bara isbana överallt och speciellt på stallplan.

Alice har blivit stora damen i fredags med skor fram. Passande nog var kanske det, då hon kanske annars inte sulle kunna ta sig in och ut ur hagen just nu >.< Hon var lite misstänksam och gillade verkligen inte ljudet, men reste sig bara en gång. Vi tryckte in lite bomull i öronen på henne så att hon blev lite lugnare. Då stod och nästan och sov.

Vi har kört lite markövningar i stallet på kvällarna, vilket hon svarar bra på. Nu sänker hon huvudet fint och börjar slappna av riktigt trevlig när man pysslar med henne. Duktig tjej.

Bjuder på lite bilder i vanlig ordning. Sedan ska jag sova middag för första gången på många år. Det kostar att ligga på topp ;)

20120225_094936_191231122.jpg
dscn0601_191235768.jpg
20120226_081708_191235983.jpg

Ha en fortsatt härlig söndag nu allihopa :bump:

Passar på att kasta in en liten uppdatering såhär på kvällskvisten.

Idag så tömkörde jag Alice utan ledare för första gången och hon skötte sig galant! Hon var lite tveksam först men i slutet så fattade hon vad jag menade och gjorde allting väldigt fint och mjukt.

Jag är så himla stolt över henne :banana::banana: :love:

pic-042_191290692.jpg
pic-050_191290922.jpg

Hon har blivit så himla duktig med benskydden också och bryr sig inte när man är där och pillar eller att de sitter där. Nästa gång tänkte jag nog försöka mig på att linda och se om hon bryr sig då.

Det var en riktigt nöjd och glad matte som åkte från stallet idag!

Vad fina flätor du fått till på henne!

Men du, vad skådar mitt öga? Är det ett RÅÅÅSA täcke?

mvh Eva

Hon är så JÄKLA söt Norna!
Jag längtar tills jag kommit så långt i hanteringen med min vildmustang!
Tänk å kunna flääääta manen... Hahahah...

*KL*

Kikar in här efter ett lååångt uppehåll, kul att se att tråden lever och att en massa nya kommit till :laugh:

Jag och Chinook har tagit det ganska lugnt med träningen. Har haft sadel på henne ett par gånger och stått och lutat mig över henne för att vänja henne vid att jag pratar "uppifrån". Mina småfisar har suttit på henne ett par gånger också och det tycker hon är helt okej. Hon vill inte röra sig, står helt stilla, men jag tror att det mest beror på att hon är rädd om dem då hon är väldigt försiktig med dem även när de är nere på backen :)

Växt har hon gjort i alla fall, men inte på höjden :D Alla täcken hon kunde ha för några månader sedan går inte längre att knäppa framtill, trots att hon bara växt en cm på höjden. Verkar som att hon växer åt ett håll i taget :D

Tyvärr har hon fallit ur lite viktmässigt, är en svår balans att hålla henne med tillräckligt med hö i hagen samtidigt som shettisarna inte får få i sig för mycket :( Ger henne massvis med hö i boxen när hon går in för natten och har köpt extra proteinrikt kraftfoder som jag har dubblat fodergivan på så jag hoppas hon ska lägga på sig igen...

Läste att någon här var från Kristinehamn, det är min Chinook också :banana:

Kul att läsa om era ungisar och se alla fina bilder :love:

Vad roligt att du har hittat tillbaka Jannice!

Chinook är först ut med att ha haft en människa på ryggen. Förvisso små ryttare vad jag förstår men det känns fint att höra att du litar på henne så pass att du vågar ha ungarna däruppe.

Sadlade
Wlina, Texaz, Jannice

Suttna på
Jannice

Gjort inte ett piss...
öööhh...Eva....:eek:

mvh Eva

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix