Tråden för oss som är trötta på att vänta

Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Oh vad spännande, hoppas på ett inlägg snart med en uppdatering :bump:
Hoppas bebisen tyckte de lät riktigt kul de där med att kissa på sin pappa :p


Så här ser Rasmus vagga ut :love:
phpoazr3r.jpg


När jag la honom i den för första gången var han så liten, nu slår han i händerna när han ligger och vevar och har verkligen vuxit i vaggan! Otäckt vad fort tiden går!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jag fick den av mina föräldrar i julklapp, dom i sin tur hade köpt den begagnad av någon. Så jag vet inte riktigt var den kommer ifrån. :D
Åhh, jag vill bara få komma igång och måla den. Men sambon vägrar låta mig måla ens med munskydd. :cry:

Ahaa, den var verkligen jätte-fin, men jag tycker du gör rätt i att måla den ;)
Vilken gullig sambo du har, han är ju bara rädd om dig!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Han är väldigt rar. :love: Och väääldigt beskyddande. Jag kan bara tänka mig hur han kommer att vara mot våran bebis. :D

Nu måste jag bara bestämma mig vad gäller färgen. Har köpt vit, röd och svart färg. Men jag misstänker att jag nog måste och handla mer färg imorgon. :angel:
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Du kommer handla olika färger hela tiden så tillslut kommer ni hem från BB, 10000 olika färgburkar och ingen är öppnad :p
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

:rofl: Finns ju viss risk.
Nej men imorgon SKA den målas så kommer jag inte på tills dess får han helt enkelt måla den så. Vit bas, svarta blommor och så med röd mitt på blommorna.
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Heja heja!
Jag hoppas att Breakdance sover och vilar sig lite.. Inte hört så mycket från henne i dag nämligen, men hon har lovat att ringa/be karln att ringa om de far in.
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Han är väldigt rar. :love: Och väääldigt beskyddande. Jag kan bara tänka mig hur han kommer att vara mot våran bebis. :D

Nu måste jag bara bestämma mig vad gäller färgen. Har köpt vit, röd och svart färg. Men jag misstänker att jag nog måste och handla mer färg imorgon. :angel:

Haha, känner igen det där med överbeskyddandet. Dock har det lugnat sig lite nu sen vi skaffade valpen, nu har han fullt upp med att pyssla och beskydda den lilla varelsen :D

Färgewrna på vaggan låter jätte-fina, precis i min smak!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

10 dagar kvar idag... och fan va trött jag är på det. Har dessutom åkt på en hemsk förkylning, så nu vågar jag knappt hoppas på att det ska sätta igång för jag vet inte hur jag ska palla. :(
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Nu har jag bestämt mig. Sånt här mönster ska det bli på vaggans kortsidor. Alltså rött med orange mitt och så svart plupp i mitten och svart stjälk.

miniunikko_muki_ja_lautassetti_big_1148758378.jpg


Eller så kanske jag hinner ångra mig igen. :angel: Tror nästan jag måste in på färgaffären igen imorgon. För det vore rätt fint med typ sånt här mönster också

Svart_tallrik_stor250.jpg


Smakråd någon?
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jag ringde precis förlossningen och hon tyckte jag skulle åka in så kan de kolla om jag är öppen.

Ahhhhh

Ses sen! Tack för peppning och håll tummarna att jag inte behöver komma hem utan bebis! :D

Här är man borta en kväll å då ser du till att smita iväg va:angel:
Lycka till nu och kom inte hem utan bebis:devil::love:
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jag ringde precis förlossningen och hon tyckte jag skulle åka in så kan de kolla om jag är öppen.

Ahhhhh

Ses sen! Tack för peppning och håll tummarna att jag inte behöver komma hem utan bebis! :D

Lycka till då! :banana:
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Gud vad svårt!!

Det var kanske lite mer bebis-aktigt med det röda (och jag älskar orange!!), och lite mer diskret med det svarta, brorse kanske helt på hur resten av rummet/lägenheten ser ut? Fast det kan iofs vara fint att bryta av med något annat.



När du tröttnar på vaggar, får du hemskt gärna frakta ner den till Skåne! :angel::D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Kan lägga in bilder på vardagsrummet om 2 min typ. Sambon håller precis på att fota det. :D Men jag tror nästan att den mörka skulle passa bättre in i lägenheten.
Tanken är att ha vaggan i vardagsrummet. För i sovrummet har vi ju ändå en spjälsäng.

Jag kan säga till när vi använt vaggan klart. ;) Om den nu inte blir så snygg att man sparar den bara som ren prydnad och minne - och kanske om det kommer en tvåa. :angel: :D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Såhär ser det ut i vardagsrummet där vaggan ska stå.

17666563.jpg

17666564.jpg


Jag är visst lite skev när jag fotar :angel:
17666565.jpg


17666566.jpg


Såhär ser hyllan ut som sambon snickrade ihop igår. :)
17666567.jpg
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Vad i helvete; har ni saker på väggarna!?!?! :eek: :D Ni har ju bara bott där i... Ja, hur länge är det nu? ;)
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Skitsnygg lägenhet :love:

Vars har ni köpt "korggömman" som finns på första bilden?
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

KL

Hur går det för alla?

Vindvissla; fick du träffa ditt barn?

Breakdance: Kännt något mer?

Aningsfull: Vilken fantastisk lägenhet

Nu vill jag se Bukebebisar!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jag är fortfarande här..tycker mejj känna mer å mer hela tiden men tänker inte åka in å bli hemskickad en gång till:angel: hoppas på att vattnet ska gå lr att man ska få nåt annat tydligt tecken på att de sätter igång;)

Tror nog Vindvissla har fått en bukebebis nu:love:
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Hoppar in i eran tråd.
(följer med spänning alla jäsande magar)

Jo, till saken.... mitt råd: måla vaggan svart eller svart-brun och
blommorna i rött.

LYCKA TILL!!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 302
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 263
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp