Civil action
Trådstartare
På senior är det ett antal trådar som stängts ner så fort det handlar om demokrati undrar varför ansvarig moderator Tifo. Alla diskussioner som inte går dit vissa vill stängs varför? Fin demokrati i valtider
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då föreslår jag att ni diskuterar på ett sätt som gör att trådar inte behöver modereras
Jag tycker snarare att trådar som de du menar hanteras för snällt. En användare som vi kan kalla A eller B eller varför inte Z har ägnat sig åt rabiat hets mot folkgrupp i flera år, varje gång hon fått chansen
Ni och ni jag har inte skrivt mer en 1 inlägg totalt i alla de där trådarna .
Jag orkar inte ta i bukemaffians håll med eller håll käften mentaliteten så jag låter bli!
HMF fungerar åt båda hållen men det tänker inte folk på ibland
Du hann väl iallafall göra minst 2 inlägg...
Det första där du kallar Mona Sahlin för Mona Muslim och det andra där du är för demokrati och kunna säga sin mening, dock inte om dig...
Anledningen till de tre trådarnas stängning är solklar - användarna diskuterar inte ämnet längre.
En diskussion på buke ska röra ämnet, och de egna åsikterna om ämnet. När innehållet i inläggen istället går ut på att kommentera andra användare åsikter, intelligens och annat så bryter de mot reglerna.
Det är tillåtet att skriva att en användares åsikt är rasistisk.
Det är inte tillåtet att skriva att en användare är rasist.
Det är tillåtet att skriva att man inte förstår hur någon kan tycka si eller så.
Det är inte tillåtet att skriva att en person som tycker si eller så är en idiot.
Det är alltså inte åsikterna som gör att trådarna stängs. Det är oförmågan att diskutera ämnet.
Anledningen till de tre trådarnas stängning är solklar - användarna diskuterar inte ämnet längre.
En diskussion på buke ska röra ämnet, och de egna åsikterna om ämnet. När innehållet i inläggen istället går ut på att kommentera andra användare åsikter, intelligens och annat så bryter de mot reglerna.
Det är tillåtet att skriva att en användares åsikt är rasistisk.
Det är inte tillåtet att skriva att en användare är rasist.
Det är tillåtet att skriva att man inte förstår hur någon kan tycka si eller så.
Det är inte tillåtet att skriva att en person som tycker si eller så är en idiot.
Det är alltså inte åsikterna om ämnet som gör att trådarna stängs. Det är oförmågan att diskutera ämnet.
Det spelar stor roll hur man väljer att uttrycka sig. Grunden här är att man ska diskutera ämnet, inte personen. Och åsikter runt ett ämne kan man diskutera. Men man får inte diskutera personen bakom åsikterna.
Och ja, trådarna borde låsts långt innan de gjorde. eller så borde varningar skrivits in i trådarna. Men jag är sjukskriven och har inte ork att åtgärda, och tifo som hjälpmodererar åt mig har inte riktigt tid att bevaka heller.
På senior är det ett antal trådar som stängts ner så fort det handlar om demokrati undrar varför ansvarig moderator Tifo. Alla diskussioner som inte går dit vissa vill stängs varför? Fin demokrati i valtider
Jag tycker snarare att trådar som de du menar hanteras för snällt. En användare som vi kan kalla A eller B eller varför inte Z har ägnat sig åt rabiat hets mot folkgrupp i flera år, varje gång hon fått chansen