Tråd för värdelöst vetande - Del 36

"Skriv ner saker som du stör dig på och ägna några dagar till att fundera på om du kan välja att istället se på det med glädje"
DET är en utmaning! Den tar jag! :banana:

Jag bryter seriöst ihop snart.

Gick upp tidigt.
Ringde till min hyresvärd för att nämna diverse fel. Dels att de måste fixa postboxarna för jag är trött på att få min reklam utsliten, brev stulna o.s.v (allt är polisanmält vilket jag även påtalat). Pratade även om tvättmaskinen som kärringa antingen ljugit om.
Ringde i oktober och påtalade intresse, hörde inget så ringde i December igen. Då hade de inte fått något. Men tog emot nu. Ringde i Juni och då sade hon att de har många som vill ha och de på hyresgästföreningen tog tid. Ringde hyresgästföreningen och de tyckte allt var konstigt för sådant sysslar de inte med då de anser att en höjning för tvättmaskin är en skälig summa. Ringer tillbaka till hyresvärden för att höra henne säga "har ingen aning om att vi har sådana ärenden men ska kolla upp så återkommer". Ringde fem dagar senare och då var det semester. Så ringde jag idag och pratade med någon helt okänd och han skulle höra av sig så fort som möjligt. Påtalade även att de har fram till fredag på sig för sedan ringer jag juristerna på hyresgästföreningen och ber om hjälp (tur man är medlem).

Iaf, väntade sedan samtal från läkaren som inte ringde förrän 1½-2 timmar senare. Jag blev så förbannad på fanskapet att jag frågade honom varför han istället inte valde att bli rörmokare, bad han dra åt helvete och lade sedan på luren. Inte mitt stoltaste ögonblick i livet men till slut brister det. Imorgon ska jag träffa en annan läkare så får väl se hur mycket han inte lyssnar på mig heller. Där och då kommer jag ge upp. Synd bara att jag inte äger ett vapen så jag kan skjuta huvudet av mig där och då.

Redan förvarnat mamma om att hon kommer få planera lite av min begravning innan slutet av året 2015.

Jadu...sidan 42 i en bok "som inte är menad att läsas från pärm till pärm"...flummig så det skriker om det, men det passar mig perfekt! :D
Tror jag kan få ut en hel del av den faktiskt.
DÄREMOT är det katastrofalt att det är FYRA stavfel på lätta ord, hittills.
Jag hoppas det är medvetet på något sätt. Annars är det bara pinsamt... :eek:
(kommer det ett "dem" på fel ställe däremot, då är gränsen nådd!)

Jag har en stark känsla av att jag inte borde svara när personen som rekommenderade boken frågar hur den är... :rofl:
"Den är flummig, och hade xx antal stavfel, men annars så..."
Jag får nöja mig med "den är intressant, på många sätt..." tror jag. För det är den onekligen.
Men vilket jäkla ego! "jag jag jag..." men JAG då??
Hahaha!
Jag är mer nyfiken på att börja läsa de andra böckerna jag beställde :banana:
HAde tänkt skriva precis det om Pollak då jag träffat honom privat, men tänkte att du ska få läsa först :) Han är inte så vältaöig i verkligheten heller

Gick upp tidigt.
Ringde till min hyresvärd för att nämna diverse fel. Dels att de måste fixa postboxarna för jag är trött på att få min reklam utsliten, brev stulna o.s.v (allt är polisanmält vilket jag även påtalat). Pratade även om tvättmaskinen som kärringa antingen ljugit om.
Ringde i oktober och påtalade intresse, hörde inget så ringde i December igen. Då hade de inte fått något. Men tog emot nu. Ringde i Juni och då sade hon att de har många som vill ha och de på hyresgästföreningen tog tid. Ringde hyresgästföreningen och de tyckte allt var konstigt för sådant sysslar de inte med då de anser att en höjning för tvättmaskin är en skälig summa. Ringer tillbaka till hyresvärden för att höra henne säga "har ingen aning om att vi har sådana ärenden men ska kolla upp så återkommer". Ringde fem dagar senare och då var det semester. Så ringde jag idag och pratade med någon helt okänd och han skulle höra av sig så fort som möjligt. Påtalade även att de har fram till fredag på sig för sedan ringer jag juristerna på hyresgästföreningen och ber om hjälp (tur man är medlem).

Iaf, väntade sedan samtal från läkaren som inte ringde förrän 1½-2 timmar senare. Jag blev så förbannad på fanskapet att jag frågade honom varför han istället inte valde att bli rörmokare, bad han dra åt helvete och lade sedan på luren. Inte mitt stoltaste ögonblick i livet men till slut brister det. Imorgon ska jag träffa en annan läkare så får väl se hur mycket han inte lyssnar på mig heller. Där och då kommer jag ge upp. Synd bara att jag inte äger ett vapen så jag kan skjuta huvudet av mig där och då.

Redan förvarnat mamma om att hon kommer få planera lite av min begravning innan slutet av året 2015.
Kram älskade vän. Du får komma hit några dagar och koppla av lite

Gick upp tidigt.

Kraaam

Vv
På väg till Polisen för att få legitimation med nya efternamnet. Känner lite stress eftersom jag behöver legitimation för att skriva på ett eventuellt köpekontrakt :angel:

Jag är iaf lite nöjd med att ha hunnit med att fixa mig själv, gå hundpromenad, planera in järntablett (så jag ska hinna dricka kaffe innan jag ska vidare!) och b-vitaminen på det, städa golven och ringt sjukhuset och undra va fan som hände med min gastro-tid. Detta på en timme och tjugo minuter.
Den 22 april fick jag brev hem att remissen var mottagen.

Så nu sitter jag här i godan ro med mitt älskade kaffe och drygt en timme till godo innan jag ska vara på annan plats :banana:
Plus att jag fick en gastro-tid i telefonen :bump: Tack för den!!

En månad kvar, men ändå, nu vet jag iaf. Pallar egentligen inte med min mage och detta jävla glutenkäkande jag måste pyssla med innan gastron. Järnet på det och det är ett helvete. Men nu finns det ljus i tunneln iaf :up:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 577
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka