Tråd för värdelöst vetande - Del 36

Idag är det en urusel dag. Ont och less och matt, men jag tar en dag ledigt från gräsklippningen med dåligt samvete och så bara tar det lugnt.

Joggat 2,5 km + 2,5 km pw med stavar. Otroligt skönt! Har inte tränat sen förra tisdagen och så långt uppehåll har jag inte haft på hela säsongen, så det känns toppen att vara igång igen.

Hade nåt virus på gång i kroppen förra veckan, så jag tog det säkra före det osäkra, och det gjorde susen, för det bröt inte ut nån förkylning. Trots att det kom hem barn från två olika håll med två olika rejäla förkylningssmittor med feber, halsont och rinnsnuva.

Jag vet inte! Jobbet är en del av det - närmar sig. Men sen är det mkt runtomkring också som svärmor t.ex.

Sånt där är lurigt, och tröttande.

Livet handlar ju inte bara om att ha det bra på ett plan, tyvärr. Det är ganska många pusselbitar som ska passa i varandra.

Hoppas det löser sig!

Var på gott humör. Vädret har varit toppen och jag har tom badat. Men minus vinner. Jag är verkligen sommarfet, fy! Hur kan man gå upp så mkt på så kort tid?
Jag har ont i huvudet. Mest troligt sockerabstinens då jag inte ätit något sötare än äpple i dag.
Stör mig på att dom på tv säger "nya avsnitt av Wallander när dom visar urgamla avsnitt!
Posten! Dom har knappt ett rätt! Hur vet jag att det inte har försvunnit viktig post för mig? Räkningarna vet man ju ungefär men personliga brev, tandläkare osv. Vet inte hur mkt post jag har fått posta om, smsa ägaren eller tom uppsöka posten för att få det rätt.

Du har snackat med en kille ett tag, ni träffas, han tycker du är fantastisk och säger att du är duktig.
Du blir tvärarg på honom för att han tycker om dig.

EN uppfuckad relation till relationer har sabbat den här hjärnan. Tänk på era barn när ni skiljer er, ni kan sabba dem mer än ni tror

Var på gymmet. Fick magkollaps och fick kuta upp på toa. Fick be vännens man köra hem mig för magen skulle fortsätta kollapsa. Hann iaf med 10 min löpband innan magen vände sig ut och in och jag fick bosätta mig på toa i typ 20 min för att få en gladare mage.

Jag är väldigt glad att jag gick på Ba:n idag...instruktören sa att hon skulle sluta :cry:
...men det kunde ha varit värre...:eek::crazy::nailbiting:

har igen tagit på mig mer jobb än jag nog egentligen orkar med.... Varför ska det vara så svårt att jobba lagom mycket? och varför ska det vara så svårt att säga nej?

Du har snackat med en kille ett tag, ni träffas, han tycker du är fantastisk och säger att du är duktig.
Du blir tvärarg på honom för att han tycker om dig.

EN uppfuckad relation till relationer har sabbat den här hjärnan. Tänk på era barn när ni skiljer er, ni kan sabba dem mer än ni tror

Jo visserligen så har du rätt i att man ska vara rädd om sina barn, ingen tvekan, men varför bli arg för att nån tycker om en :confused:

Självklart fattar jag att det är ett slags försvar som plockas fram vid behov, att vrede/ilska är ett uttryck för rädsla, men varför dejtar man om man vet att man inte klarar av det :confused:
Är det inte bättre att ta itu med problemen först så man kan ge sig själv en chans att bli lycklig?

varav 2 av dem konstant babbel och förvisso 1,5 glass/fika/hårfärgsshopping mitt i alltihopa, men ändååå :rofl:

VV: beställt hem några böcker, bl.a denna
https://www.adlibris.com/se/bok/att-valja-gladje-en-bok-om-att-fa-ett-battre-liv-9789185567164

Ska bli intressant att läsa den :)
Länken funkar inte för mig men om det är Pollaks bok så har jag läst den.

En del tycker den är jättebra men själv tyckte jag den var rena larvet. Jag hade kunnat skriva allt det där och det hade inte gjort någon skillnad i mitt liv. Det var på en dagisnivå i min tycke.

Blir kul att höra om dina reflektioner.

Länken funkar inte för mig men om det är Pollaks bok så har jag läst den.

En del tycker den är jättebra men själv tyckte jag den var rena larvet. Jag hade kunnat skriva allt det där och det hade inte gjort någon skillnad i mitt liv. Det var på en dagisnivå i min tycke.

Blir kul att höra om dina reflektioner.
Jag behöver dagisnivå, så det blir säkert jättebra :)
Och det är precis den boken :D

VV: jag har fyndat! Tröja, byxor och linne ....byxor i stl 26" :eek: (ok, sjukt stretchiga, men alla stl från 33-27 var för stora...) och AKTIVT planterat tanken på att söka en lättare vårdutbildning, som med anpassning och rätt stöd skulle kunna funka i både teori och praktik. Jag tror verkligen det :love::banana:
...och då har jag inte ens läst boken från Pollak :D

Har hämtat mig från bitterheten över att vädret varit så satans mögigt under min semester att jag börjat leta resa till det Indiska landet i November - hittat en till rimligt pris och är bra sugen på att boka NU. men bokning är söta sambons jobb

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 768
Senast: qitis
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 577
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23